Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Piąta generacja wkrótce wjedzie na amerykańskie drogi

Utworzona: 2024-11-16


Piąta generacja Freightlinera Cascadia wyznacza nowe standardy bezpieczeństwa, wydajności i rentowności. Produkcja modelu przeznaczonego na rynek Ameryki Północnej ma się rozpocząć w zakładach w USA i Meksyku w połowie 2025 roku.

Nowa generacja najlepiej sprzedającej się na rynku północnoamerykańskim ciężarówki klasy 8 (15-36 ton) oferuje rozszerzone funkcje bezpieczeństwa w ramach Detroit Assurance Suite of Safety Systems. Zapewnia je procesor o zwiększonej mocy obliczeniowej, zmodernizowana kamera, a także cztery nowe czujniki radarowe krótkiego zasięgu oraz ulepszony radar dalekiego zasięgu. Pojazd oferowany przez Daimler Truck North America jest wyposażony w system hamowania awaryjnego Active Brake Assist 6 (ABA6), asystenta pasa ruchu Active Lane Assist 2 (ALA2), system monitorowania uwagi kierowcy Attentive Driver Protection oraz asystenta martwego pola Side Guard Assist 2 ( SGA2).


Nowy system kontroli hamowania Intelligent Braking Control System (IBCS) z funkcją Comfort Braking zapewnia optymalny rozkład siły hamowania, kontrolę zużycia okładzin i monitorowanie wydajności układu hamulcowego. System gwarantuje płynniejsze, pewniejsze hamowanie – zwłaszcza przy nagłych zatrzymaniach – i pomaga wydłużyć trwałość klocków hamulcowych dzięki ich równomiernemu zużyciu. IBCS obejmuje również Endurance Braking – funkcję, która płynnie łączy działanie retardera silnikowego i hamulców głównych po naciśnięciu pedału, co pomaga wydłużyć żywotność układu.


Nowością są również dwustopniowe inteligentne reflektory LED, które oferują trwałość i odporność na uderzenia. Zostały zaprojektowane tak, aby topić lód i eliminować kondensację pary wodnej w ciągu kilku minut. Dłuższa wiązka emitowanego światła, funkcja automatycznej aktywacji świateł drogowych i lepsze możliwości regulacji wiązki – to cechy, dzięki którym uzyskano poprawę widoczności, a co za tym idzie komfortu pracy kierowcy i bezpieczeństwa.

Ciężarówka oferuje fabrycznie zainstalowany MirrorCam – system kamer zastępujących lusterka boczne. Kamery zamontowane wysoko nad drzwiami zapewniają szerokie pole widzenia, rejestrują obrazy w podczerwieni i są wyposażone w powłoki hydrofobowe. W stosunku do konwencjonalnych lusterek, kamery poprawiają widoczność, zwłaszcza w nocy i podczas złej pogody.


Uzyskano poprawę efektywności paliwowej o ponad 35% od czasu wprowadzenia modelu pierwszej generacji. Kluczowe ulepszenia aerodynamiczne, zapewniające dodatkową oszczędność paliwa o 1,9%, obejmują nową konstrukcję maski, przeprojektowany deflektor słupka A, trzyczęściowe zamknięcia przednich nadkoli, uszczelkę między maską a zderzakiem i nowe wloty w zderzaku, które kierują powietrze wokół podwozia i opon w celu zwiększenia wydajności. Dostępna jest również opcja nowego zderzaka Max Aero, który zapewnia jeszcze większą oszczędność paliwa bez szkody dla prześwitu, trwałości konstrukcji lub łatwości serwisowania.


Cascadia V jest wyposażona w zaawansowaną technologię pozwalającą na korzystanie zarówno z nowych, jak i dotychczasowych narzędzi Business Intelligence. Najnowsza platforma telematyczna, na której opierają się usługi Detroit Connect zapewnia kierowcom korzyści w trasie, a także więcej informacji, które są przekazywane w czasie rzeczywistym menedżerom flot. Nowa architektura elektryczna zwiększa cyberbezpieczeństwo i umożliwia szybsze prędkości przetwarzania danych. Wśród nowych funkcji telematyki znajdują się zdalne zamykanie i otwieranie kabiny (Remote Lock and Unlock), usługi geofencingu i Detroit Connect Video Capture 2.0, które automatycznie rejestrują i przechwytują dane podczas zdarzeń związanych z bezpieczeństwem lub gdy inicjuje je kierowca.

Źródło: Daimler Truck
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Transpolisa.pl


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels