Przeprowadzony przy pełnej prędkości roboczej do 105 km/h test akceptacji produktu potwierdza postęp osiągnięty w zakresie możliwości autonomicznej jazdy. Tym samym Torc przygotowuje się do komercjalizacji bezpiecznych rozwiązań jazdy autonomicznej w pojazdach ciężarowych od roku 2027. W przeciwieństwie do wersji demonstracyjnej, obecny system stanowi skalowalną wersję produktu, wyposażoną w technologią sztucznej inteligencji, osprzęt oraz system bezpieczeństwa.
Osiągnięcie etapu prowadzenia ciężarówki bez kierowcy bezpieczeństwa w kabinie jest kamieniem milowym w komercjalizacji technologii autonomicznej jazdy. Do tej pory Daimler Truck i Torc testowały i rozwijały systemy jazdy autonomicznej z kierowcą i operatorem na pokładzie. Ich zadaniem było ciągłe monitorowanie ciężarówki podczas wszystkich manewrów i gotowość do przejęcia kontroli w dowolnym momencie. Udowodniono, że testowane autonomiczne oprogramowanie umożliwia bezpiecznie poruszanie się ciężarówek po autostradach, ulicach, wjazdach i zjazdach autostradowych oraz wykonywanie skrętów na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną.
Źródło: Daimler Truck
Utworzona: 2024-11-09