Rewolucja w organizacji lakierni
Nowy proces lakierowania wymaga mniejszej ilości materiałów lakierniczych, a także zmniejsza liczbę stanowisk lakierniczych oraz zużycie energii. W przyszłości pięć nowych stanowisk lakierniczych oraz dwie suszarnie zastąpią aż 15 stanowisk i 4 suszarki. Co więcej, kabiny ciężarówek będą mogły być suszone bez użycia paliw kopalnych, co stanowi istotny krok w kierunku zrównoważonej produkcji.Zakład w Wörth dąży do osiągnięcia neutralności węglowej. Od 2022 roku zakład jest neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla, dzięki wykorzystaniu energii pochodzącej z odnawialnych źródeł, takich jak energia słoneczna, wiatrowa i wodna. Nowa technologia lakierowania kabin to kolejny krok w realizacji ambitnych celów ekologicznych firmy. Dodatkowo, zakład korzysta z systemów fotowoltaicznych i bierze udział w inicjatywach, takich jak spółka joint venture WärmeWerk Wörth, której celem jest zbadanie możliwości wykorzystania energii geotermalnej w produkcji.
Etapowe wdrożenie nowego procesu
Nowy proces lakierowania będzie wprowadzany etapami. Pierwszym krokiem było zainstalowanie jednej z nowych kabin lakierniczych, a pełna przebudowa lakierni ma zostać zakończona do 2026 roku. Co istotne, przebudowa odbywa się równolegle z produkcją, a zakład codziennie produkuje ponad 400 kabin. Po polakierowaniu kabiny trafiają do dalszego montażu wnętrza i łączenia z podwoziem.Nowy proces lakierowania w zakładzie Mercedesa w Wörth to tylko jeden z wielu kroków w kierunku bardziej zrównoważonej produkcji. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i ambitnym celom środowiskowym, firma staje się liderem w tworzeniu bardziej ekologicznych i efektywnych procesów produkcyjnych w branży motoryzacyjnej. To dobry przykład, jak przemysł może łączyć nowoczesne technologie z odpowiedzialnością za środowisko.
Źródło: Daimler