Czy w autoryzowanych i rekomendowanych serwisach STAG brakuje mechaników wyspecjalizowanych w montażu instalacji LPG/CNG?

W warsztatach partnerskich STAG może brakować mechaników specjalizujących się w montażu instalacji LPG/CNG, co jest problemem w całej branży motoryzacyjnej. Aby temu zaradzić, firma AC SA podejmuje różne inicjatywy wspierające kształcenie nowych specjalistów. Jednym z najważniejszych działań jest wspieranie Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników, na których – od ubiegłego roku – uczniowie szkół średnich mogą rywalizować w kategorii Młody Instalator LPG. Dodatkowo pojawiamy się na targach pracy i wydarzeniach organizowanych przez szkoły i uczelnie wyższe, promując pracę w branży LPG.
Jakie błędy montażowe najczęściej popełniają mechanicy i jak to wpływa na trwałość instalacji LPG/CNG?
Najczęstsze błędy w montażu LPG/CNG to niewłaściwe umiejscowienie komponentów, błędne podłączenie przewodów oraz nieprawidłowe ustawienia kalibracyjne. Te błędy mogą prowadzić do problemów z wydajnością i trwałością instalacji. Dwie kluczowe kwestie, które wpływają na problemy w systemach, to niskie doświadczenie instalatorów na rynkach wschodzących oraz rutyna u doświadczonych techników, która również potrafi wpłynąć na popełnianie błędów montażowych. W AC SA jesteśmy świadomi tych problemów, dlatego dostarczamy rozbudowane i wielopoziomowe wsparcie techniczne w postaci szkoleń dla montażystów LPG. Dodatkowo dysponujemy siecią regionalnych doradców techniczno-handlowych, którzy działają na terenie całego kraju i pomagają w rozwiązywaniu wszelkich problemów. Staramy się odpowiadać na potrzeby rynku i dzielić się wiedzą na wszystkie możliwe sposoby.
Czy instalacje LPG/CNG mogą być realną alternatywą dla silników Diesla w transporcie ciężkim? Co na to producenci ciężarówek?
STAG już oferuje rozwiązania dla transportu ciężkiego, w tym instalacje LPG/CNG do ciężarówek. Instalacje te mogą być realną alternatywą dla Diesla, oferując niższe koszty tankowania i mniejsze emisje spalin. Producenci ciężarówek są coraz bardziej otwarci na te technologie, choć barierami w ich upowszechnieniu są koszty początkowe oraz niedorozwój infrastruktury tankowania.
Jakie są rekomendacje firmy STAG, jeśli chodzi o montaż instalacji LPG lub CNG w samochodach dostawczych?
Główne różnice między LPG a CNG to skład chemiczny i sposób przechowywania paliwa. LPG jest mieszaniną propanu i butanu przechowywaną w stanie ciekłym, natomiast CNG to sprężony metan, który jest przechowywany w stanie gazowym. STAG poleca LPG do pojazdów, które wymagają częstego tankowania, ze względu na większą dostępność stacji LPG, natomiast CNG jest bardziej ekonomiczne na długich trasach.
Jakie korzyści mogą uzyskać firmy transportowe, instalując autogazowe systemy STAG w samochodach dostawczych? Ile można zaoszczędzić na paliwie w skali roku przy flocie 10-20 pojazdów?
Firmy transportowe mogą uzyskać znaczne oszczędności na paliwie, sięgające nawet 35% w porównaniu z pojazdami z konwencjonalnym napędem. Przewoźnik dysponujący flotą liczącą 10-20 pojazdów może wygenerować oszczędności wynoszące kilkadziesiąt tysięcy złotych rocznie, w zależności od uzyskiwanych przebiegów i rodzaju pokonywanych tras.
Czy instalacja gazowa ma wpływ na żywotność silnika pojazdu?
Instalacja gazowa może przyczynić się do wydłużenia żywotności silnika, ponieważ LPG/CNG spalają się czyściej niż np. olej napędowy, co powoduje między innymi obniżoną emisję cząstek stałych (sadzy) oraz redukcję emisji tlenków azotu. Obniżona emisja cząstek stałych ma bezpośredni wpływ na wydłużenie trwałości filtra DPF, turbosprężarki i zaworu EGR.
Czy instalacje LPG/CNG sprawdzają się w pojazdach operujących w niskich temperaturach lub na długich trasach? Jakie są realne doświadczenia użytkowników?
LPG/CNG sprawdzają się dobrze w niskich temperaturach oraz na długich trasach w transporcie międzynarodowym. Użytkownicy zgłaszają pozytywne uwagi i mają korzystne doświadczenia, podkreślając niezawodność instalacji i oszczędności na paliwie. Odpowiedni dobór komponentów gwarantuje stabilną i efektywną pracę systemu w różnych warunkach eksploatacji, zarówno na długich trasach, jak i w lokalnych i miejskich dostawach, bez względu na temperatury otoczenia.
Jaka jest przyszłość technologii LPG w branży transportowej?
Zmieniające się przepisy dotyczące emisji spalin sprzyjają rozwojowi instalacji LPG w pojazdach użytkowych, ponieważ LPG emituje mniej szkodliwych substancji niż konwencjonalne paliwa. STAG aktywnie rozwija technologie, które spełniają najnowsze normy emisji, inwestując w badania i rozwój. Nasze instalacje gazowe są dostępne zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Mamy szeroką sieć dystrybucji w ponad 50 krajach na całym świecie. Aktywnie badamy nowe rynki, które wymagają szkoleń, inwestycji w wiedzę i potencjał ludzi otwartych na rozwój.