W drodze do bezemisyjnej logistyki
Mercedes-Benz Trucks wspólnie ze swoimi partnerami logistycznymi postawił sobie za cel osiągnięcie zerowej emisji w ramach dostaw do zakładu montażowego w Wörth do końca 2026 roku. Obecnie materiały dostarczane są do zakładu przez 20 ciężarówek eActros 300, w tym eActros 300 Lowliner, należący do firmy karldischinger logistikdienstleister. Jednocześnie Mercedes-Benz Trucks pracuje nad elektryfikacją ruchu dostawczego do trzech innych zakładów w sieci produkcyjnej Daimler Truck: w Kassel, Mannheim i Gaggenau.karldischinger logistikdienstleister jest regionalnym spedytorem od prawie trzech dekad
Ścisła współpraca między obiema firmami trwa już od około trzech dekad: w 1995 r. karldischinger logistikdienstleister stał się regionalnym spedytorem Mercedesa-Benza. Obecnie firma jest partnerem Daimler Truck w regionie Schwarzwaldu i całej Niziny Reńskiej, w tym Saary i części Palatynatu, południowej Badenii-Wirtembergii i regionu Frankfurtu nad Menem. Przygotowania do nowej ery transportu towarów rozpoczęły się również w Südbaden, gdzie uruchomiona została stacja ładowania o mocy wyjściowej 300 kW do łądowania akumulatorów eActrosa 300, który już wkrótce rozpocznie eksploatację w ramach logistyce przychodzącej. Podczas przechodzenia na zerową emisję karldischinger logistikdienstleister monitoruje również holowaną jednostkę, oprócz pojazdu holującego. W użyciu jest również pierwsza naczepa elektryczna do logistyki świeżej żywności wyposażona w elektryczny agregat chłodniczy, zasilany przez oś elektryczną z funkcją rekuperacji.Wieloletnie doświadczenie w zakresie e-mobilności: logistyka miejska z Atego BlueTec Hybrid
Firma karldischinger logistikdienstleister swe pierwsze doświadczenia z napędem elektrycznym miała prawie 30 lat temu. Już w 1995 roku firma testowała model Atego BlueTec Hybrid 1222L na drogach wokół Fryburga. Czterocylindrowy silnik wysokoprężny OM924 o mocy 160 kW w tym modelu był połączony z chłodzonym cieczą silnikiem elektrycznym o mocy szczytowej 44 kW. Ze względu na ciężki zestaw akumulatorów 15-tonowa ciężarówka mogła przewozić jedynie 2,8 tony ładunku. Niemniej jednak pojazd odegrał kluczową rolę w pionierskich dostawach miejskich o niskiej emisji. Wraz z innymi podmiotami firma opracowała koncepcję logistyki miejskiej dla Fryburga, aby łączyć towary na ostatniej mili, i tym samym zmniejszać natężenie ruchu ulicznego i emisję spalin. Firma używała Atego BlueTec Hybrid przez prawie dekadę.Źródło: Daimler Truck