Trasa, w której wzięło udział ok. 30 dziennikarzy z 20 krajów (większość zasiadła za kierownicą) rozpoczęła się 11 czerwca we Frankfurcie nad Menem. Pierwsza część podróży prowadziła na północ przez Niemcy, Danię i Szwecję aż do Przylądka Północnego w Norwegii, najbardziej wysuniętego na północ punktu w Europie, do którego można dotrzeć drogą lądową. Od końca czerwca konwój skierował się na południe przez Finlandię, Estonię, Łotwę, Litwę, Polskę, Czechy, Austrię, Słowację, Węgry, Chorwację, Słowenię, Włochy, Francję zmierzając do przylądka Marroquí w hiszpańskim mieście Tarifa, najbardziej na południe wysuniętego miejsca w Europie kontynentalnej. Stamtąd trasa ponownie pobiegła w kierunku północnym – do Niemiec przez Portugalię, Francję, Belgię, Holandię i Luksemburg.
Doświadczenia zebrane podczas podróży dostarczyły cennych informacji o różnych rodzajach tras cechujących się zmiennymi warunkami topograficznymi i przebiegających przez różne strefy klimatyczne oraz o tym, jak te czynniki wpływają na zużycie energii. Producent przedstawi informacje na temat konkretnych spostrzeżeń i wyników testu podczas wrześniowych targów IAA w Hanowerze. Test potwierdził, że duża pojemność akumulatora, wynosząca ponad 600 kWh i nowa, szczególnie wydajna elektryczna oś napędowa umożliwiają eActrosowi 600 przejechanie 500 km bez ładowania pośredniego.
Źródło: Daimler
Utworzona: 2024-08-03