W Norwegii obie ciężarówki pokonały najdłuższy jak dotąd odcinek trasy na jednym ładowaniu, głównie po drogach wiejskich o trudnej topografii. Ten etap obejmował dystans 480 km, po zakończeniu którego dostępny zasięg wynosił jeszcze 30 km. Pomimo silnego wiatru i deszczowej pogody dwa prototypy eActros 600 wykazały się niezawodnością na całej trasie.
Cel: zdobycie doświadczeń w zakresie zużycia energii na różnorodnych trasach
Celem Mercedes-Benz Trucks w ramach przejazdu „eActros 600 European Testing Tour 2024” jest zdobycie szerokich doświadczeń w zakresie zużycia energii na różnorodnych trasach, w rozmaitych warunkach topograficznych i strefach klimatycznych. Następnie producent chce podzielić się tą wiedzą z zainteresowanymi klientami.Wysoka pojemność akumulatora - wynosząca ponad 600 kWh - oraz nowa, szczególnie wydajna elektryczna oś napędowa, umożliwiają ciężarówce pokonanie dystansu 500 km bez ładowania pośredniego. Producent zakłada, że akumulatory obu ciężarówek będą ładowane wyłącznie na stacjach publicznych.
Dotychczasowa trasa wiodła przez Niemcy, Danię, Szwecję, Norwegię, Finlandię, Estonię, Łotwę, Litwę i Polskę. Kolejnymi krajami będą m.in. Czechy, Austria, Słowacja, Węgry, Chorwacja, Słowenia, Włochy, Monako, Francja, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Holandia i Luksemburg.
Źródło: Mercedes-Benz Trucks