Jednak w swojej nowej strategii, przewodnicząca Komisji Europejskiej nie uwzględniła tej grupy nabywców i użytkowników pojazdów. Raluca Marian, dyrektor IRU ds. rzecznictwa w UE, podkreśliła, że skuteczna strategia ekologicznego i konkurencyjnego rozwoju motoryzacji musi uwzględniać nie tylko producentów pojazdów, ale także tych, którzy te pojazdy kupują i wykorzystują w codziennej działalności.
Skuteczna strategia budowania bardziej ekologicznego i konkurencyjnego sektora motoryzacyjnego w UE musi koncentrować się nie tylko na czynnikach po stronie podaży, ale także na stronie popytu. Dzisiejsze spotkanie inauguracyjne wyznacza ton dla tego ważnego dialogu strategicznego, ale uwzględnia tylko połowę zagadnienia. A przecież liczy się nie tylko to, co będzie się sprzedawać, ale także to, kto to będzie kupował zauważyła Marian.Sektor transportu drogowego, reprezentowany przez organizację IRU, wdraża program osiągnięcia celów zerowej emisji netto (IRU Green Compact). Jego realizacja jest możliwa tylko przy ścisłej współpracy organów regulacyjnych, dostawców, związków zawodowych oraz użytkowników transportu. Dlatego też, pominięcie tej grupy nabywców w strategii Komisji Europejskiej może utrudnić wdrażanie kluczowych rozwiązań ekologicznych i technologicznych, które są niezbędne do przyszłego rozwoju sektora.
Mamy nadzieję, że przewodnicząca von der Leyen ostatecznie uzna strategiczne znaczenie ponad miliona firm prowadzących działalność komercyjną w UE i że operatorzy transportu drogowego – od ciężarówek po taksówki – będą włączeni do dialogu strategicznego w miarę jego postępu podsumowała Raluca Marian.Źródło: IRU