Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

W służbie polskim przewoźnikom

Utworzona: 2024-05-13


Powstało Stowarzyszenie Ambasador Polskiego Transportu. To organizacja non-profit, która nie pobiera żadnych składek i chce doprowadzić do realnych zmian legislacyjnych mających służyć polskim przewoźnikom.

SAPT powstał po to, aby głos branży transportowej był mocniejszy i został usłyszany przez polski rząd. Potrzebujemy regulacji rodzimego rynku transportowego jak tlenu. To pierwsza organizacja transportowa w Polsce, która reprezentuje faktyczne potrzeby przewoźników. Stowarzyszenie APT tworzą ludzie ze świata polskiego transportu, którym zależy na konsolidacji i lepszej kondycji naszej branży. Transportowcy, którzy już nam zaufali, wiedzą, że chcemy realnej zmiany i możemy wspólnie zrobić więcejpodkreśla prezes SAPT Wojciech Romaniuk.

Transport w Polsce jest największą branżą, ale niestety bardzo rozdrobnioną. Mamy około 200 tysięcy firm zajmujących się transportem ciężkim oraz dodatkowo drugie tyle podmiotów zajmujących się transportem do 3,5 tony, tzw. busiarzy. Stowarzyszenie APT zmieni ten stan rzeczy. Polski transport powinien być silny i musi być zintegrowany. Będzie lobbować za zmianami legislacyjnymi dla transportu, aby było łatwiej w Polsce prowadzić tę działalność gospodarczą. Już wystarczy przepisów przeszkadzających przewoźnikom w codziennej pracy i niedostosowanych do specyfiki sektora transportowego oraz dzisiejszych czasów.

Główne cele stowarzyszenia:
• Integracja polskiej branży transportowej
• Lobbowanie na rzecz polskiego transportu
• Prace nad zmianami legislacyjnymi usprawniającymi sektor transportowy

Za stowarzyszeniem stoją nie tylko firmy transportowe, ale również bardzo dużo firm i branż uzależnionych od transportu, tj. serwisy ciężarówek, salony sprzedaży aut użytkowych, sklepy z częściami samochodowymi, firmy paliwowe, producenci opon i tachografów. W 2022 roku cały sektor transportu, spedycji i logistyki pod względem przychodów został oszacowany na 375 miliardów złotych. Pod względem PKB sektor ten odpowiada za 7 % polskiej gospodarki, a pod względem zatrudnienia to 6,5 % rynku pracy.

Istniejące w Polsce stowarzyszenia transportowe działają wyłącznie dla własnych korzyści finansowych, nie dbają o konsolidację środowiska transportowego i nie spełniają postulatów polskich przewoźników. Pomimo tak poważnego wkładu w polskie PKB oraz bycia w czołówce europejskiego rynku transportowego, nie jest łatwo w naszym kraju prowadzić działalność transportową. Stowarzyszenie Ambasador Polskiego Transportu zmieni stan faktyczny naszej branży. Musimy zacząć być traktowani z należytym szacunkiem i może w końcu Ministerstwo Transportu lub Ministerstwo Infrastruktury mające w swojej gestii transport zacznie lepiej współpracować z przedsiębiorcami transportowymi podkreśla prezes SAPT.

Branżą transportową interesują się od niedawna takie branże jak ubezpieczeniowa i prawna, z którymi już SAPT podjął współpracę.

Z powodu podziałów w polskiej branży transportowej przedstawiciele naszego rządu nie otrzymują informacji o prawdziwych problemach polskich przewoźników. „Dzięki temu” wszyscy uważają, że polski transport ma się bardzo dobrze. Mamy za sobą już spotkanie w polskim parlamencie w ramach prac komisji ustawodawczej, gdzie poruszaliśmy kwestię zmiany przepisów dotyczących diet w transporcie krajowym i międzynarodowym. Planujemy kolejne spotkania z przedstawicielami naszego społeczeństwa przy ul. Wiejskiej w Warszawie i Ministerstwie Infrastruktury przekonuje członek zarządu SAPT Mariusz Frąc.

Zarząd stowarzyszenia zachęca do kontaktu i współpracy wszystkie firmy transportowe działające na terenie Polski, spedytorów i logistyków, a także wszystkich zainteresowanych z branż okołotransportowych oraz producentów, którzy posiadają transport na potrzeby własne.


kontakt@ambasadorpolskiegotransportu.pl
www.ambasadorpolskiegotransportu.plDo ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
STALSPEED


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels