W odpowiedz Charles Baker, zarzuca autorowi listu, że od czasu ostatniego spotkania w kwietniu 2023r. nie skontaktowano się w celu omówienia wątpliwości związanych z procesami. Poza tym zamiast rozmawiać i zaproponować spotkanie w celu wspólnej pracy nad rozwiązaniem obecnych wyzwań, PSPD woli grozić blokadą portu. Dyrektor generalny Baltic Hub Container Terminal zaznaczył, że operacje kolejowe i statkowe odbywają się bez przerwy 24/7 i z perspektywy efektywności firma nie może pozwolić sobie na inne rozwiązanie w stosunku do firm transportowych, które nie płacą za żadne usługi w terminalu, a oczekują specjalnego traktowania i przyjazdu o dowolnej, preferowanej przez nich porze. Baltic Hub nie może pozwolić sobie na zastraszanie i bycie zakładnikiem oraz wyraża pełną gotowość do zaangażowania się na rzecz PSPD, pod warunkiem wycofania grożącej retoryki i wykazania otwartości na konstruktywny dialog oparty na wzajemnym szacunku i chęci współpracy.
Całość odpowiedzi Charles Bakera, dyrektora generalny terminalu
Szanowny Panie,przyjęliśmy do wiadomość Pana list z 17 października 2023r.
W treści Pana listu nie odnotowuję konkretnych zastrzeżeń, poza stwierdzeniem, że nasz system e.Brama jest wadliwy, co nie jest to zgodne z rzeczywistością.
Być może Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych ma uzasadnione uwagi lub sugestie dotyczące potencjalnych usprawnień, jednak nie zostały one zawarte we wspomnianej korespondencji. Od czasu ostatniego spotkania zespołu Baltic Hub z przewoźnikami zrzeszonymi w PSPD w kwietniu 2023 r, w siedzibie PSPD w Gdyni nie skontaktował się Pan z nami w celu omówienia wątpliwości związanych z naszymi procesami.
W swoim liście zarzuca Pan spór płacowy i strajk włoski w Baltic Hub, które nie mają miejsca. Zamiast zaproponować spotkanie w celu wspólnej pracy nad rozwiązaniem obecnych wyzwań, przekładających się na Państwa działalność, woli Pan grozić blokadą portu po to, żeby zaalarmować kierownictwo, z którym nawet nie próbował Pan rozmawiać.
Zdaję sobie sprawę, że przedstawiciele PSPD nigdy nie byli zwolennikami systemu VB5 (eBRAMA w Baltic Hub) w żadnym z terminali kontenerowych, chociaż konieczność awizacji godzinowych obsługi u załadowców i odbiorców towarów jest normą w branży od lat, a konieczność terminowości przybycia jest kluczowa dla całego procesu. Systemy VBS są używane we wszystkich nowoczesnych i dużych portach, gdyż doświadczenie pokazuje, że nie jest możliwy inny, efektywny sposób zarządzania popytem i podażą między terminalem a przewoźnikiem drogowym,
Chciałbym zaznaczyć, ze w Baltic Hub operacje kolejowe i statkowe odbywają się bez przerwy 24/7, dlatego też, z perspektywy efektywności nie możemy pozwolić sobie na inne rozwiązanie w stosunku do firm transportowych, które nie płacą za żadne i usługi w terminalu, a oczekują specjalnego traktowania i przyjazdu o dowolnej preferowanej przez nich porze, a najlepiej od 6:00 do 18:00 od poniedziałku do piątku.
Nie mam zamiaru przepraszać za moja szczerość, biorąc po uwagę skandaliczne groźby, które uważa Pan za stosowne wysyłać do Baltic Hub. Proszę przeanalizować naszą pracę i zauważyć fakt, że obsługujemy więcej pojazdów transportu drogowego niż kiedykolwiek wcześniej (o ponad 28% więcej ciężarówek od początku roku w porównaniu z analogicznym okresem w 2022 r.), a nasz średni czas obsługi ciężarówki wynosi obecnie 43 minuty więcej niż kiedyś, ale nadal jest to wynik zbliżony do średnich europejskich.
Z przyjemnością spotkam się z Panem, aby szczegółowo omówić i spróbować wyjaśnić wszelkie uzasadnione Pańskie skargi lub wysłuchać sugestii, dotyczących poprawy naszej współpracy. Jednocześnie muszę Pana poinformować, że z pewności nie mogę pozwolić, aby Baltic Hub był zakładnikiem lub był zastraszany przez Pana lub Pana organizację.
Mam nadzieję, że moja odpowiedz, a tym samym stanowisko Baltic Hub, jest jasna i wyraża gotowość do pełnego zaangażowania się na rzecz Państwa organizacji, pod warunkiem wycofania grożącej retoryki i wykazania otwartości na konstruktywny dialog oparty na wzajemnym szacunku i chęci współpracy.