W ostatnich latach Niemieckie Zrzeszenie Towarowego Transportu Drogowego, Logistyki i Gospodarki Odpadami (BGL) wielokrotnie dawało do zrozumienia Komisji Europejskiej i wszystkim innym podmiotom politycznym, że taka sytuacja jest nie do zniesienia dla gospodarki, zwłaszcza dla średniej wielkości firm transportowych, kierowców ciężarówek, a także mieszkańców bawarskiej doliny Innu. Komisja Europejska, jako „strażnik traktatów”, jak dotąd nie reagowała na wielokrotne wezwania do podjęcia działań przeciwko austriackim jednostronnym ograniczeniom tranzytowym na jednym z głównych korytarzy sieci TEN-T. Dlatego zapowiedź Komisji Europejskiej, że przyłączy się do pozwu Włoch w charakterze interwenienta ubocznego jest tym ważniejsza. W przeszłości Europejski Trybunał Sprawiedliwości już dwukrotnie stwierdził niezgodność austriackich środków zapobiegających tranzytowi z prawem UE.
Decyzja Komisji Europejskiej to od dawna oczekiwany sygnał, że działania na rzecz wzmacniania rynku wewnętrznego ponownie odegrają większą rolę w nowej Komisji. Niestety Niemcy jak dotąd nie przyłączyły się do pozwu Włoch i nie zajęły jasnego stanowiska w tej ważnej kwestii powiedział rzecznik zarządu BGL, prof. dr hab. Dirk Engelhardt.Więcej informacji o zakazach dla ciężarówek w Austrii na stronie trafficban.com.
Źródło: Niemieckie Zrzeszenie Towarowego Transportu Drogowego, Logistyki i Gospodarki Odpadami
grafika poglądowa