Niderlandzka firma nie inwestuje we własne fabryki – zamiast tego buduje swoją przewagę konkurencyjną w oparciu o strategiczne partnerstwa produkcyjne, cyfrową platformę obsługi klienta i zlokalizowaną sieć serwisową w Europie. Pojazd FLYNT to lekki, w pełni elektryczny van z zasięgiem do 500 km (WLTP), oparty na baterii 100 kWh i zużyciu energii na poziomie 20 kWh/100 km. Dzięki technologii szybkiego ładowania prądem stałym o mocy 220 kW możliwe jest uzupełnienie energii od 30% do 80% w zaledwie 20 minut. Ładowność pojazdu sięga 1630 kg, a przestrzeń ładunkowa od 8,7 do 16,5 m³. Dostępne są wersje z napędem na przednią, tylną oraz wszystkie osie. Platforma pojazdu umożliwia funkcje Vehicle-to-Grid i Vehicle-to-Load, co oznacza integrację z siecią energetyczną i możliwość zasilania zewnętrznych urządzeń.
FLYNT współpracuje z chińską firmą MiracoMotor, wspieraną przez GAC Group – jednego z liderów technologii pojazdów elektrycznych. Dzięki temu połączeniu europejskich wymagań i chińskiej technologii firma oferuje produkt w pełni dostosowany do specyfiki europejskiego rynku, zapewniając przy tym szybkość wdrożeń i konkurencyjność cenową. Pojazd został zaprojektowany z uwzględnieniem realnych oczekiwań użytkowników – jak zapewniają przedstawiciele firmy, projekt powstał w efekcie 18 miesięcy rozmów z operatorami flot, kierowcami i specjalistami ds. mobilności z całej Europy.
Wnętrze kabiny kierowcy wyposażono w główny ekran 12,8” oraz dodatkowy wyświetlacz 8,8”, z obsługą Apple CarPlay i Android Auto. Przemyślany układ przestrzeni i funkcjonalność mobilnego biura mają podnieść komfort pracy w trasie. Pojazd spełnia też najwyższe standardy bezpieczeństwa, w tym ADAS z funkcją autonomicznej jazdy poziomu 2, a architektura systemowa jest przygotowana do wdrożenia poziomu 4. System 800 V oraz kompleksowe zabezpieczenia cyfrowe mają zapewnić efektywność i ochronę w każdych warunkach.
FLYNT rozwija również cyfrową platformę, która obejmie cały cykl życia pojazdu – od momentu zakupu, przez eksploatację, aż po obsługę serwisową. Firma zamierza oferować klientom nie tylko same pojazdy, ale kompleksowe usługi flotowe, w tym zintegrowane rozwiązania energetyczne wspierające dekarbonizację. Pierwszy prototyp został zaprezentowany mediom w Chinach na początku 2025 roku. Lato tego samego roku to czas testów i prezentacji w Europie. Oficjalna rynkowa premiera nowego e-vana planowana jest na 2026 rok, po której nastąpi ekspansja na 26 rynków docelowych w Europie.
Źródło: FLYNT
Utworzona: 2025-05-13