Tutor to jedno z narzędzi, które ASPI wprowadziła, aby zwiększyć bezpieczeństwo na drogach. Działa ono we współpracy z Policją Państwową, która nadzoruje cały system zgodnie z przepisami Kodeksu Drogowego. System został wprowadzony w 2005 roku, aby zniechęcać do niebezpiecznych zachowań na drodze. Od samego początku przyczynił się do poprawy bezpieczeństwa na drogach, pomagając kierowcom w samodzielnej kontroli swojego zachowania za kierownicą. Dzięki jego skuteczności w nakładaniu kar na osoby łamiące przepisy, zmniejszyła się liczba wypadków – zwłaszcza przez spadek prędkości, zarówno tej maksymalnej, jak i średniej.
System Tutor to część większej platformy technologicznej o nazwie Navigard, stworzonej przez firmę Movyon, lidera w dziedzinie nowoczesnych systemów transportowych i innowacji w branży. Platforma ta zbiera dane z różnych zaawansowanych technologii, takich jak radary, kamery i serwery, które monitorują między innymi wyprzedzanie pojazdów ciężarowych, przestrzeganie limitów prędkości, a także jazdę pod prąd czy stosowanie się do obowiązku poruszania się pasem prawym przez ciężarówki. Wszystko to pozwala na skuteczniejsze zarządzanie ruchem i poprawę bezpieczeństwa na drogach.
Plan uruchomienia nowych urządzeń zakłada stopniowe włączanie systemów na 26 odcinkach:
🚩 7 odcinków na A1 Mediolan-Napoli, w tym 4 odcinki między Chiusi a Monte San Savino w obu kierunkach, 1 odcinek między Castelnuovo di Porto a Settebagni w kierunku Rzymu oraz 1 między stacją serwisową Tevere a Fabro w kierunku Florencji
🚩 5 odcinków na A27 Mestre-Belluno, między węzłem z A4 Mediolan-Brescia a zjazdem na Pedemontana
🚩 5 odcinków na A9 Lainate-Como-Chiasso, między Saronno a Lomazzo Nord, zarówno w kierunku Chiasso, jak i w kierunku Lainate
🚩 4 odcinki na A14 Bolonia-Tarent, między Pesaro a Rimini Sud w obu kierunkach
🚩 5 odcinków na A11 Florencja-Pisa Północ, między Montecatini a Prato Est, zawsze w obu kierunkach.
Źródło: Autostrade per l’Italia
grafika poglądowa
Utworzona: 2025-03-17