Zapewniają większy przebieg i oszczędność paliwa
Dzięki nowej mieszance bieżnika z wyższą zawartością krzemionki, opony EQMAX i EQMAX ULTRA zapewniają do 20% dłuższy przebieg oraz do 6% niższe opory toczenia w porównaniu z poprzednim modelem. Wysoce odporna na ścieranie mieszanka bieżnika z krzemionką została zaprojektowana tak, aby poprawić trwałość, ograniczyć wytwarzanie ciepła i zmniejszyć opory toczenia, co przekłada się na dłuższy przebieg, wyższą trwałość i większą oszczędność paliwa.Dodatkowo, nowe mieszanki osnowy z dodatkiem krzemionki, wspierające ulepszenia bieżnika, pomagają obniżyć wytwarzanie ciepła, co prowadzi do zmniejszenia oporów toczenia i wydłużenia żywotności opon. Dzięki tym innowacjom, nowe opony oferują niezawodne, ekonomiczne osiągi przez dłuższy okres, co czyni je wartościowym wyborem dla operatorów flot.
Nowa gama opon na oś napędową oferuje lepszą trakcję dzięki kierunkowemu bieżnikowi o dużej głębokości. Poprawia także trwałość opon na osi kierowanej, minimalizując ryzyko uszkodzeń i nieregularnego zużycia. Z kolei w modelu EQMAX T ULTRA, zaprojektowanym dla naczep, wprowadzono nowy wzór bieżnika z dodatkowymi lamelami, co poprawia przyczepność i skuteczność hamowania w każdych warunkach pogodowych.
Zaprojektowany z myślą o przyszłości: Electric Drive Ready i RFID
Opony zostały zaprojektowane z myślą o pojazdach z napędem elektrycznym, ale są kompatybilne z różnymi układami napędowymi – od silników spalinowych i gazowych po elektryczne i wodorowe. Stanowią one uniwersalne rozwiązanie dla wszystkich typów pojazdów. Dzięki większej nośności w porównaniu z konwencjonalnymi oponami tego samego rozmiaru oraz niższym oporom toczenia, nowe modele pomagają zoptymalizować zasięg pojazdów elektrycznych, jednocześnie zapewniając solidne osiągi we wszystkich konfiguracjach układu napędowego. Opony wyposażone są również w znaczniki identyfikacji radiowej (RFID), które pozwalają na komunikację z sieciami w chmurze na poziomie indywidualnego numeru seryjnego. Umożliwia to sprawne zarządzanie oponami i poprawia efektywność zarządzania flotą.Nowe opony nie tylko spełniają obecne potrzeby flot, ale zostały również zaprojektowane z myślą o przyszłości, oferując wszechstronność i wysoką efektywność w szerokim zakresie zastosowań powiedział Xavier Fraipont, wiceprezes ds. handlowych w regionie EMEA w Goodyear.
Dla zróżnicowanych potrzeb flot
Opony będą dostępne dla wszystkich pozycji osi – kierowanej, napędowej i naczepy – zapewniając kompleksowe rozwiązanie dla różnych konfiguracji pojazdów. Dzięki temu floty mogą maksymalizować oszczędność paliwa minimalizując jednocześnie emisje. Modele EQMAX S i EQMAX D oferują wysokie osiągi na autostradach oraz drogach niższych kategorii, dzięki czemu można je stosować w różnych warunkach jazdy. Z kolei linia opon EQMAX ULTRA to dobre rozwiązanie dla flot, dla których priorytetem jest oszczędność paliwa i redukcja emisji CO2. W jej skład wchodzą modele S ULTRA, D ULTRA i T ULTRA, zoptymalizowane do użytku na autostradach, co umożliwia zrównoważony rozwój bez kompromisów w zakresie wydajności. Wszystkie opony z tej linii, niezależnie od rozmiaru i pozycji na osi, posiadają etykietę "A" pod względem efektywności paliwowej.Źródło: Goodyear