Ładowanie w magazynie i miejscu docelowym
Badania branżowe sugerują, że ładowanie w zajezdniach będzie głównym sposobem uzupełniania energii zarówno w przypadku przewozów na krótkich, jak i długich dystansach. Takie rozwiązanie ma wiele zalet: przewidywalne harmonogramy ładowania, dłuższy czas pracy, a w efekcie maksymalną wydajność operacyjną i oszczędności dzięki przewidywalnym i stabilnym kosztom energii, które są dopasowane do specyfiki działalności każdego klienta. Badania Scanii, potwierdzone programami pilotażowymi z udziałem klientów, wskazują na możliwość znacznych oszczędności dzięki ulepszonym rozwiązaniom w zakresie ładowania. Klienci mogą spodziewać się redukcji potrzeb inwestycyjnych nawet o 50% i oszczędności operacyjnych do 15 000 euro na samochód ciężarowy rocznie.Indywidualne rozwiązania
Obecnie możliwości ładowania w bazach operacyjnych klientów stają się coraz bardziej zaawansowane i wykraczają poza dostarczanie ładowarek, przyłączy do sieci i obsługę instalacji. Dzięki nowej spółce klienci Scanii z branży transportowej będą mogli korzystać z zaawansowanego, zintegrowanego oprogramowania i sprzętu, a także usług operacyjnych i wsparcia. Specjalnie zaprojektowane i modułowe rozwiązania mogą być oferowane jako standardowy model odsprzedawcy (z płatnościami gotówkowymi) lub hybrydowy, elastyczny model cenowy, który umożliwia klientom łączenie zaliczek, leasingu finansowego i stałych opłat za serwis i konserwację.Początkowo nowa firma będzie obecna na rynku w Szwecji, Norwegii, Wielkiej Brytanii, Holandii, Francji i Niemczech. Ekspansja na kolejne rynki na świecie nastąpi w odpowiednim czasie. Oferowane usługi będą niezależne od marki pojazdów, jakich używają klienci. Obecne prognozy wskazują, że do 2030 r. po europejskich drogach będzie jeździło 230 000 elektrycznych ciężarówek. Przewidując ten wzrost, do 2030 roku Erinion planuje zainstalować co najmniej 40 000 punktów ładowania u klientów.
Źródło: Scania