Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Firmy, które nie płacą kierowcom, powinny mieć cofnięte licencje transportowe

Utworzona: 2023-07-27


Michael Rudolph z Federacji Niemieckich Związków Zawodowych nie zgadza się na złe traktowanie kierowców zawodowych. Jego zdaniem odpowiednie władze niemieckie powinny monitorować przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony pracowników i karać tych, którzy je łamią.

Od kilku dni na parkingach w Gräfenhausen protestują liczni kierowcy ciężarówek z Gruzji, Uzbekistanu i innych krajów, domagając się od swojego pracodawcy zapłaty zaległych pieniędzy. Żądania skierowane są do spółek należących do polskiego pracodawcy. Podobne spory toczyły się już w kwietniu 2023 roku.

W europejskim transporcie dominuje zorganizowana nieodpowiedzialność. Wyzysk nie jest wyjątkiem, jest regułą. Naszym zdaniem, niemieccy klienci ponoszą odpowiedzialność za zapewnienie godziwych dochodów i warunków pracy w całym swoim łańcuchu dostaw. Firmy transportowe, które wielokrotnie odmawiały wypłacenia swoim kierowcom ciężarówek zaległych pieniędzy, powinny mieć cofnięte licencje transportowepowiedział Michael Rudolph z Federacji Niemieckich Związków Zawodowych (DGB).
Przedstawiciel Federacji Niemieckich Związków Zawodowych apeluje również do okolicznych gmin o zapewnienie w krótkim czasie zakwaterowania i urządzeń sanitarnych dla kierowców biorących udział w proteście ponieważ parkingi dla ciężarówek są przepełnione. Zdaniem Michaela Rudolpha, w transporcie europejskim ciągle naruszane są standardy praw człowieka dotyczące wynagrodzenia, zakwaterowania i warunków sanitarnych. Ponadto, ze względu na niedobór wykwalifikowanych pracowników w UE, przedsiębiorcy coraz częściej zatrudniają osoby z europejskich krajów trzecich.

Znalezienie uczciwej pracy w tej branży, szczególnie w przypadku obywateli krajów trzecich, staje się praktycznie niemożliwe. Potrzebujemy większej odpowiedzialności w łańcuchu dostaw. Ciężarówki jeżdżą głównie po drogach Europy Zachodniej i Niemiec w imieniu lokalnych klientów. Dlatego to oni odpowiadają za warunki pracy w europejskim transporcie drogowym i muszą w końcu poważnie potraktować tę odpowiedzialność podsumował przedstawiciel Federacji Niemieckich Związków Zawodowych.
Źródło: DGB
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Studio Patrzałek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels