Wielokrotnie nagradzana gama dłuższych i cięższych naczep SEC (Super eco Combi) i zestawów intermodalnych jest dostępna na rynku od listopada 2022 r. Z kolei elektryczna naczepa K.SRI, wprowadzona do sprzedaży w 2023, to krok w kierunku poprawy wydajności ekologicznej w transporcie chłodniczym, będący wynikiem współpracy z firmami BPW i Thermoking. Gama zestawów SEC obejmuje połączenie naczepy firankowej Mega Curtainsider Long z naczepą CodeXLS K.SCS M DE oraz wózkiem DOL XS 18. Liczący 32,5 m długości zestaw jest wyposażony w dynamiczny rozstaw osi, który umożliwia bezpieczne skręcanie. Super Eco Combi ma na celu zmniejszenie emisji CO2 w segmencie ładunków drobnicowych. Zestaw został pomyślnie przetestowany w Holandii w 2023 r. W Finlandii producent oferuje dłuższe i cięższe podwozia kontenerowe K.SHG L o zwiększonej ładowności, z dwoma przegubami. Rozwiązanie zapewnia łatwość manewrowania na tamtejszych drogach.
Aby obniżyć emisję gazów cieplarnianych w sektorze łańcucha chłodniczego, niemiecki producent naczep stworzył elektryczną naczepę chłodniczą K.SRI z osią elektryczną produkcji BPW oraz agregatem chłodniczym firmy Thermoking. K.SRI F oferuje możliwość transportu ładunków w wielu temperaturach, dzięki ściankom działowym oraz opcję podwójnego pokładu na 66 europalet. Osie pojazdu wytwarzają energię podobnie jak dynamo, która jest magazynowana w akumulatorze zasilającym agregat chłodniczy Thermoking. Zgodnie z informacją ogłoszoną podczas targów Nufam 2023 w Karlsruhe, niemiecki producent naczep wraz ze swoim udziałowcem ZF kontynuuje prace nad elektryfikacją naczep zobowiązując się do wykorzystania swojego potencjału w zakresie innowacji i kompetencji inżynieryjnych, aby sprostać wyzwaniom, jakie wiążą się z integracją techniczną nowego systemu.
Źródło: Kässbohrer
Utworzona: 2024-01-15