Zmiana jest częścią naszej tożsamości. Dziś mamy pewność, że nasze sektory są silne i w pełni dojrzałe do tego, by budować indywidualne pozycje na rynku. Naszym celem było i jest tworzenie trwałej wartości. Ten krok otworzy przed nami nowe możliwości informuje Nikolai Setzer, CEO Continental.We wrześniu 2025 roku, Continental planuje wydzielić obecny sektor grupy Automotive i kontynuować działalność pod nazwą Aumovio. W przyszłym roku niezależność uzyska sektor ContiTech, specjalizujący się w rozwiązaniach materiałowych. Po tych zmianach sektor grupy Tires będzie działał jako Continental AG i skoncentruje się wyłącznie na globalnym biznesie oponiarskim.
Dziś chcemy wspólnie przekształcić Continental i odblokować nowe możliwości firmy. W ten sposób stworzymy trzech silnych, niezależnych liderów wyjaśnił Setzer.
Starannie przygotowana transformacja
W szybko zmieniającym się świecie, pełnym wyzwań geopolitycznych i zmian w łańcuchach dostaw, zdolność do adaptacji jest decydującą przewagą konkurencyjną. Rosnące wymagania technologiczne zwiększają presję na elastyczność i innowacyjność. Według CEO Continental, w takim środowisku, wyspecjalizowane firmy mogą lepiej wykorzystywać możliwości niż złożone organizacje.Continental starannie przygotował się do transformacji, a sektory grupy są dobrze pozycjonowane dzięki konkurencyjnej ofercie produktowej. Dowodem na to są dobre wyniki Continental w 2024 r. – pomimo niepewności zewnętrznej, firma poprawiła dyscyplinę kosztową, zwiększyła efektywność i wprowadziła liczne innowacje technologiczne.
Potencjał wzrostu w technologiach przyszłości
Dzięki nowoczesnemu portfolio i silnej pozycji na wszystkich głównych rynkach, Aumovio jest w stanie w pełni wykorzystać możliwości wynikające z planowanej niezależności.Ta nazwa będzie synonimem zaawansowanych technologii w obszarze mobilności opartej na oprogramowaniu. Mamy wszystko, czego potrzebujemy, aby osiągnąć trwały sukces jako niezależna firma komentuje Philipp von Hirschheydt, członek zarządu odpowiedzialny za obecny sekor Automotive i przyszły CEO Aumovio.W 2024 r. zamówienia Automotive sięgnęły około 19 mld euro i pochodziły od niemal wszystkich największych producentów samochodów. Jednym z przykładów najnowocześniejszych technologii są wysokowydajne komputery (HPC) dostarczane do modeli Volkswagena z serii ID. Te superkomputery są centrami kontroli nowoczesnych pojazdów, odpowiedzialne za zarządzanie takimi funkcjami, jak uruchamianie poduszek powietrznych, integrację telefonów komórkowych i automatyczną kontrolę klimatyzacji.
Przyszłość mobilności ma wiele wymiarów. Aby sprostać wyzwaniom i stworzyć jeszcze większą wartość, Aumovio będzie bardziej elastycznie dostosowywać się do rynków regionalnych podkreślił von Hirschheydt.Sektor Automotive, który już za kilka miesięcy przekształci się w Aumovio, posiada bogate doświadczenie w zakresie technologii autonomicznej jazdy. Przykładem jest współpraca z firmą Aurora w USA, gdzie pierwsze w pełni autonomiczne ciężarówki mają pojawić się na drogach do 2027 roku.
Silna działalność przemysłowa
Planowana niezależność otwiera przed ContiTech ogromne możliwości zwiększania wartości. Doświadczenie eksperckie w zakresie rozwiązań materiałowych z silnym ukierunkowaniem na przemysł cieszy się dużym zainteresowaniem, o czym świadczy niedawne zamówienie na najmocniejszy na świecie przenośnik taśmowy. Mierzący do 3,2 metra szerokości przenośnik może udźwignąć łączną masę 3200 ton metrycznych – co odpowiada ponad 300 000 opon samochodowych. Dzięki sprawdzonym produktom wykonanym z gumy i tworzyw sztucznych, ContiTech zwiększa również swoje możliwości rozwoju na przyszłościowych rynkach, na przykład jako producent specjalistycznych węży w systemach chłodzenia, które chronią serwery w centrach danych przed uszkodzeniami termicznymi. Wraz ze wzrostem popularności sztucznej inteligencji i coraz częstszym wykorzystywaniem jej w wielu różnych aspektach, rośnie także zapotrzebowanie na serwery, które są w stanie obsłużyć te dane – a także na infrastrukturę o krytycznym znaczeniu, która je wspiera.ContiTech wykazuje także kompetencje w obszarze technologii wodorowych, dostarczając elastyczne i wytrzymałe węże do tankowania wodoru, odporne na wysokie ciśnienie.
To tylko jeden z wielu sposobów, w jaki wzmacniamy i udoskonalamy kierunki działania w ContiTech. Naszym celem jest osiągnięcie 80-procentowego udziału w działalności przemysłowej. Właśnie dlatego podjęliśmy strategiczną decyzję o sprzedaży obszaru biznesowego Original Equipment Solutions, który skupia swoją działalność na produktach gumowych dla producentów samochodów poinformował Setzer.
Wiodący producent i pionier opon
Opony letnie, zimowe i całoroczne Continental regularnie otrzymują najwyższe oceny za osiągi, komfort i trwałość w niezależnych testach. W marcu tego roku Continental otrzymał tytuł „Producenta opon roku” w konkursie Tire Technology International Awards for Innovation and Excellence. Ponadto fabryka opon w Lousado, która w ubiegłym roku rozpoczęła produkcję neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla, zajęła pierwsze miejsce w kategorii „Osiągnięcie środowiskowe roku – produkcja”.Nasza grupa oponiarska, która już niedługo będzie funkcjonować jako Continental AG, jest wiodącym dostawcą opon klasy premium. Niezależne wyróżnienia są kolejnym dowodem ciągłego zaangażowania Continental w łączenie innowacji ze zrównoważonym rozwojem. Potwierdzają, że jesteśmy pionierami w swoim fachu powiedział Nikolai Setzer, CEO Continental.Źródło: Continental