Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Transport chłodniczy – inteligentny i dopasowany do potrzeb

Utworzona: 2024-07-12


Podczas konferencji prasowej poprzedzającej wrześniowe targi IAA TRANSPORTATION w Hanowerze dziennikarze branżowych mediów mieli okazję zwiedzić zakład Schmitz Cargobull we Vreden i zapoznać się z ofertą nowych produktów do transportu ładunków w temperaturze kontrolowanej.

Zakład Schmitz Cargobull we Vreden w zachodnich Niemczech, zatrudniający ok. 2000 pracowników, produkuje naczepy chłodnicze. Obecnie prowadzone są tam szeroko zakrojone inwestycje mające na celu zwiększenie wydajności. Celem jest stworzenie cyfrowej, zautomatyzowanej fabryki o wysokich standardach produkcji. Na powierzchni 4500 m2 powstaje nowa hala montażowa, w której wdrożone zostaną zautomatyzowane systemy produkcji. W wyniku rozbudowy i modernizacji zakład będzie w przyszłości produkować w trybie dwuzmianowym do 80 naczep chłodniczych dziennie.

W pobliżu fabryki powstaje Cargobull Event Campus, gdzie organizowane będą różne spotkania i szkolenia. Natomiast w odległości 2 km we Vreden-Gaxel znajduje się zakład Cargobull Cool GmbH & Co. KG, gdzie produkowane są agregaty chłodnicze S.CU. Jego zespół liczący ok. 100 pracowników opracowuje, testuje i produkuje konwencjonalne i elektryczne agregaty chłodnicze, które są stosowane w naczepach Schmitz Cargobull. Ponad 20 procent naczep S.KO.COOL jest wyposażona w agregaty chłodnicze S.CU.

Krótka, niska i zwrotna – w sam raz do miasta

Jednoosiowa naczepa chłodnia S.KO CITY, wykorzystywana do transportu towarów świeżych lub mrożonych i mieszcząca w ładwoni 36 kontenerów rolkowych lub 22 europalety, szczególnie sprawdza się podczas dystrybucji żywności w centrach miast i obszarach zurbanizowanych. Ma wszechstronne zastosowanie dzięki niewielkiej wysokości całkowitej i wysokości wewnętrznej wynoszącej 2250 mm.

Dalsza część tekstu pod zdjęciem


Mechaniczny, wymuszony układ kierowniczy zapewnia dużą zwrotność i niskie zużycie opon. Pojazd wyposażony jest w agregat chłodniczy S.CU d80 ze sprawdzonym i zoptymalizowanym pod względem emisji spalin silnikiem wysokoprężnym. Podobnie jak wszystkie pojazdy tej marki, naczepa S.KO CITY jest standardowo wyposażona w system telematyczny TrailerConnect.

Chłodzenie w pełni elektryczne

S.KOe COOL to pierwsza w pełni elektryczna chłodnia posiadająca homologację typu. Niezawodność naczepy z elektrycznie sterowanym agregatem chłodniczym, układem akumulatorów wysokiego napięcia i osią z generatorem prądu została potwierdzona w ekstremalnych warunkach na stanowisku badawczym. Wszystkie systemy pracowały prawidłowo w temperaturach od -30 do +50 stopni, w warunkach wysokiej wilgotności, dużego natężenia promieniowania słonecznego i deszczu.

Agregat S.CU ep85 zapewnia wydajność chłodniczą do 15 800 watów i moc grzewczą 10 500 watów. Baterie w podwoziu zastępują zbiornik oleju napędowego, a optymalne rozmieszczenie podzespołów elektrycznych zapewnia efektywne użytkowanie przestrzeni ładunkowej. Akumulator o pojemności 32 kWh zapewnia autonomiczną pracę agregatu od 4,5 do 18 godzin bez konieczności doładowania przez oś generatora lub sieć energetyczną. Ładowanie z sieci odbywa się poprzez złącze trójfazowe CEE i trwa około dwóch godzin. Dodatkowa masa akumulatora jest niemal całkowicie równoważona przez usunięcie generatora z agregatu chłodniczego i pominięcie zbiornika oleju napędowego niezbędnego w konwencjonalnej chłodni.

Dalsza część tekstu pod zdjęciem


Generator zelektryfikowanej osi odzyskuje energię powyżej określonej prędkości oraz podczas hamowania, a tym samym wydłuża czas pracy agregatu chłodniczego lub skraca czas ładowania akumulatora z sieci energetycznej. Wydajność generatora jest dopasowana do wymagań agregatu chłodniczego. System jest zintegrowany z telematyką, dzięki czemu parametry takie jak stan naładowania akumulatora, pozostały zasięg, czy pozostały czas ładowania – można monitorować za pośrednictwem portalu telematycznego Schmitz Cargobull.

System może pracować w jednym z trzech trybów: ECO, STANDARD i SAFE, które można wybierać za pomocą wyświetlacza i klawiatury na klimatyzatorze lub za pośrednictwem portalu TrailerConnect i aplikacji. Tryb ECO zapewnia maksymalną efektywność energetyczną i kosztową, natomiast tryb SAFE maksymalną ochronę transportowanych ładunków.

Własne agregaty

Schmitz Cargobull oferuje własne rozwiązania w zakresie agregatów chłodniczych określanych jako S.CU (od Semi-trailer Cooling Unit), które są optymalnie dopasowane do izolowanych nadwozi producenta oraz systemu telematycznego TrailerConnect. Gama produktów obejmuje dwa systemy elektryczne (S.CU e80 i S.CU ep85) oraz dwie jednostki napędzane silnikiem wysokoprężnym (S.CU d80 i S.CU V2.0).

Nowe rozwiązania – łatwiejsza eksploatacja

Na targach IAA 2024 niemiecki producent zaprezentuje gamę nowych rozwiązań dla potrzeb transportu towarów w kontrolowanej temperaturze. System ruchomej podłogi, pracującej wyjątkowo cicho, uzyskał certyfikat PIEK. Dostawy towarów w miejskich strefach ciszy mogą być zatem realizowane także we wczesnych godzinach porannych oraz późnym wieczorem. Nowe położenie dodatkowego parownika dachowego umożliwia teraz zamontowanie rolety. Zapewnia to efektywne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej, a także przyspiesza operacje za- i rozładunku na rampach. Opcjonalny immobilizer chroni naczepę przed kradzieżą. Po zaparkowaniu włącza się w ciągu kilku sekund, a koła naczepy zostają zablokowane. Immobilizer może zostać aktywowany lub dezaktywowany wyłącznie przez kierowcę na miejscu za pomocą kodu PIN lub przez przedstawiciela firmy za pośrednictwem portalu TrailerConnect.

Nowa kamera cofania ułatwia kierowcom pracę – zapewnia większe bezpieczeństwo i upraszcza manewry. Kamera działa bezprzewodowo poprzez Bluetooth, więc nie wymaga połączeń kablowych. Kratka ochronna w ściance cyrkulacyjnej zapobiega zasysaniu przez agregat zanieczyszczeń (np. liści). Czyszczenie jest łatwiejsze, ponieważ brud gromadzi się na podłodze w pobliżu ściany cyrkulacyjnej i można go łatwo usunąć. Opcjonalny panel słoneczny znajduje się na dachu naczepy i w sposób ciągły ładuje akumulator rozruchowy 12 V, utrzymując go w gotowości do pracy przez długi czas. Zwiększa to dostępność dodatkowych funkcji zasilanych energią z akumulatora, takich jak elektroniczny system ryglowania drzwi TL4. Naczepa chłodnia S.KO jest teraz wyposażona w schowek o aerodynamicznym kształcie, znany jako EcoPack. Kierowca ma dodatkową przestrzeń do przechowywania np. koła zapasowego, akcesoriów do ​​mocowania ładunku czy innych przedmiotów, a optymalny przepływ powietrza przekłada się na oszczędność paliwa. EcoPack przekonuje także niską masą własną oraz szybką i łatwą obsługą.

Poziom bezpieczeństwa zgodny ze standardem TAPA

Odnowiono certyfikację rozwiązań antykradzieżowych, które są zgodne ze standardami bezpieczeństwa TAPA TSR1 (Transported Asset Protection Association). Aby sprostać rygorystycznym wymaganiom w zakresie ochrony cennych i wrażliwych towarów podczas transportu, system alarmowo-komunikacyjny połączony z telematyką TrailerConnect uruchamia alarm dźwiękowy w przypadku nieupoważnionego dostępu do naczepy osób trzecich. Oprócz dźwiękowego alarmu, elektroniczny system ryglowania drzwi TL4 zapewnia ochronę ładunku przed amatorami cudzej własności. Funkcja umożliwia zdalne sterowanie systemem zamykania i otwierania drzwi – użytkownicy mogą definiować miejsca załadunku i rozładunku w portalu TrailerConnect. System automatycznie odblokowuje drzwi naczepy po przybyciu na wskazane miejsce, a po dokonaniu za- czy rozładunku rygluje je ponownie.

Producent zaprezentuje na zbliżających się targach IAA wiele innych pojazdów i rozwiązań dla różnych rodzajów transportu ładunków, a także gamę usług cyfrowych i posprzedażnych. Zapewniają one niezawodny i efektywny transport różnych ładunków, a także wysoką efektywność paliwową.

Źródło: Schmitz Cargobull
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels