Klient prowadzi bardzo szeroki zakres robót drogowych, więc zależało mu na możliwie jak najbardziej uniwersalnej, wydajnej konfiguracji i dużej ładowności. Stąd też wybór silnika PACCAR PX-11 o mocy 450 KM. Za kabiną z pneumatycznym zawieszeniem jest zabudowa KH Kipper z dwiema hydraulicznie otwieranymi burtami bocznymi i klapo-drzwiami z tyłu. Pan Grzegorz do tej pory nie użytkował DAF-ów, ale przekonał się niedawno jak te samochody radzą sobie w terenie i jaki komfort pracy zapewniają kierowcy mówi Konrad Miś, koordynator sprzedaży w Grupie DBK.
Samochody czteroosiowe są przez nas intensywnie wykorzystywane, praktycznie na każdym etapie realizacji projektów. Od ciężarówki oczekuję zwrotności, wszechstronności i komfortu, żeby kierowcy, którzy je użytkują, byli zadowoleni. W naszej firmie do tej pory nie jeździły DAF-y. W tym roku postanowiliśmy zainwestować w dwa nowe samochody. Zrobiliśmy rozeznanie na rynku. Wybraliśmy się m.in. na jazdy testowe, które DAF zorganizował w kopalni kruszyw. Miałem okazję sprawdzić co te ciężarówki oferują, jakie są komfortowe i jak dobrze jeżdżą w terenie. To mnie przekonało i zamówiliśmy dwa DAF-y XDC tłumaczy Grzegorz Opitek, właściciel firmy.DAF-y XDC w tej konfiguracji – z zabudową z hydraulicznymi burtami – oferują blisko 19 ton ładowności przy masie własnej wynoszącej 34 t. O komfort użytkowania dodatkowo dbają: pneumatyczny, luksusowy fotel kierowcy oraz ogrzewanie postojowe silnika i kabiny.
Źródło: DAF Trucks