Niemiecki gigant samochodowy nie ujawnił ceny transakcji ani tego kto kupił udziały w Kamazie. Można się tylko domyślać, że cena nie była atrakcyjna, Mercedesowi bowiem zależało na pozbyciu się udziałów w przedsiębiorstwie objętym sankcjami handlowymi, jak i inne rosyjskie podmioty gospodarcze, wprowadzonymi przez Unię Europejską po inwazji na Ukrainę w 2022 roku. Wcześniej inni zachodni producenci samochodów sprzedali swoje fabryki w Rosji za raczej symboliczne kwoty.
To ważne wydarzenie, oznacza bowiem ostateczne wyjście Mercedesa z rynku rosyjskiego. Wcześniej niemiecki koncern zamknął oficjalne przedstawicielstwo oraz sprzedał udziały w swoich spółkach zależnych – przemysłowych i finansowych. Kamaz jest największym dostawcą pojazdów ciężarowych dla rosyjskiej armii, które biorą udział w działaniach wojennych w Ukrainie.
Utworzona: 2024-02-21