Oszczędność paliwa i redukcja emisji CO2 to główne powody zakupu tej naczepy. Zrównoważony rozwój jest dla nas bardzo ważny. Cieszymy się, że w ten sposób możemy kontynuować elektryfikację transportu towarowego i wyznaczać trendy w całej branży mówi Diekmann.Schmitz Cargobull jest pierwszym producentem przyczep, który oficjalnie włączył oś elektryczną naczepy S.KOe COOL do ogólnej homologacji typu pojazdu, umacniając swoją reputację pioniera w branży. Homologacja została oficjalnie przyznana przez niemiecki Federalny Urząd Transportu Samochodowego.
Naczepa jest wyposażona w najnowocześniejszą technologię elektryczną, w tym wydajny agregat chłodniczy S.CU ep85 ze zintegrowaną energoelektroniką, akumulator wysokonapięciowy i oś elektryczną. Dodatkową zaletą elektrycznego agregatu chłodniczego jest jego cicha praca, co pozwala realizować dostawy na obszarach miejskich we wczesnych godzinach rannych, jak i późnym wieczorem. Wydajność chłodzenia agregatu wynosi do 15 800 W, a moc grzewczą – do 10 500 W. Akumulatory zamontowane przy półce na koło zapasowe zastępują zbiornik oleju napędowego i dają możliwość zamontowania skrzyniopalety z miejscem na 36 palet. Elektryczna oś naczepy odzyskuje energię podczas hamowania, wydłużając czas pracy agregatu i skracając czas ładowania akumulatora z sieci.
Źródło: Schmitz Cargobull