Dozowanie liczby ciężarówek na autostradzie A12 okazało się skuteczną metodą w ciągu ostatnich pięciu lat. W ten sposób można uniknąć dużych zatorów na drogach w środkowym Tyrolu i niebezpiecznych sytuacji na skrzyżowaniach. Ten nadzwyczajny środek jest absolutnie konieczny, aby zapobiec załamaniom ruchu, a przede wszystkim zapewnić bezpieczeństwo dostaw w Tyrolu podkreśla premier Tyrolu Anton Mattle.Kalendarz dozowania ruchu ciężarowego na 2 połowę 2023 roku:
🔸 03 lipca (poniedziałek)
🔸 10 lipca (poniedziałek)
🔸 17 lipca (poniedziałek)
🔸 24 lipca (poniedziałek)
🔸 31 lipca (poniedziałek)
🔸 29 września (piątek)
🔸 05 października (czwartek)
🔸 27 października (piątek)
🔸 2 listopada (czwartek)
🔸 15 listopada (środa)
🔸 16 listopada (czwartek)
🔸 22 listopada (środa)
🔸 23 listopada (czwartek)
🔸 29 listopada (środa)
🔸 30 listopada (czwartek)
🔸 12 listopada (poniedziałek)
🔸 12 grudnia (wtorek).
Przypominamy o pozostałych, zaplanowanych wcześniej terminach w 1 połowie 2023 roku:
🔸 26 kwietnia (środa)
🔸 27 kwietnia (czwartek)
🔸 2 maja (wtorek)
🔸 15 maja (poniedziałek)
🔸 16 maja (wtorek)
🔸 17 maja (środa)
🔸 19 maja (piątek)
🔸 26 maja (piątek)
🔸 27 maja (sobota)
🔸 30 maja (wtorek)
🔸 31 maja (środa)
🔸 1 czerwca (czwartek)
🔸 3 czerwca (sobota)
🔸 5 czerwca (poniedziałek)
🔸 6 czerwca (wtorek)
🔸 7 czerwca (środa)
🔸 9 czerwca (piątek).
Należy pamiętać, że włoskie stowarzyszenia związane z transportem towarów od dłuższego czasu walczą o korzystne uregulowanie sytuacji w Austrii, dotyczącej tranzytu towarów. Zasadność swoich przekonań argumentują zmianami zachodzącymi w pojazdach, przez co próg emisji został obniżony → KLIK. Prezes stowarzyszenia ANITA zaznaczył, że zarówno niemieckie jak i włoskie starania spotykają się z przeszkodami ze strony rządu tyrolskiego, które na przestrzeni lat zamiast maleć - narastały. Według niego, jedyne możliwe rozwiązania to zniesienie podwójnej opłaty nocnej z Innsbrucku do Brenner, zakazu ruchu nocnego na A12, zakazu sobotniego poranka oraz modyfikacja sektorowego zakazu jazdy, który powinien dotyczyć tylko przewozów powyżej 700 km i obejmować również ruch do, jak również z Tyrolu → KLIK. W ostatnich dniach pojawiła się informacja o nowym rozwiązaniu dotyczącym zarządzania ruchem, mającym poprawić ruch przez Brennero, o którym jutro napiszemy więcej.