Model XCIENT Fuel Cell jest wyposażony w zestaw wodorowych ogniw paliwowych o mocy 180 kW złożony z dwóch stosów o mocy 90 kW. Trwałość systemu i ogólna efektywność paliwowa pojazdu są dostosowane do wymagań klientów. Za dynamiczną jazdę odpowiada silnik elektryczny o mocy 350 kW i maksymalnym momencie obrotowym 2237 Nm. Siedem zbiorników na wodór o łącznej pojemności około 31 kg, oraz zestaw 3 akumulatorów o mocy 72 kWh zapewniają zasięg do ponad 400 km w warunkach rzeczywistych. Zatankowanie pełnego zbiornika wodoru zajmuje od 8 do 20 minut, w zależności od temperatury otoczenia.

W sierpniu br. Hyundai Motor ogłosił udane wejście na rynek niemiecki, dzięki siedmiu firmom, które planują zakupić ciężarówki XCIENT dzięki dotacji rządu niemieckiego. Niedawno producent pozyskał środki od amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska na wdrożenie kolejnych ciężarówek XCIENT w Kalifornii, oprócz 30 egzemplarzy, które trafią do eksploatacji w ramach projektu NorCal Zero w porcie Oakland w połowie przyszłego roku.
Źródło: Hyundai