W przeciwieństwie do fabryk samochodów osobowych, gdzie pojazdy produkuje się w dużych seriach, każda ciężarówka montowana w Bourg-en-Bresse powstaje na zamówienie klienta. Obecnie zakład produkuje średnio 25 000 pojazdów rocznie.
Renault Trucks T: punkt odniesienia w transporcie dalekobieżnym
Milionowa ciężarówka, która zjechała z taśmy montażowej w Bourg-en-Bresse to Renault Trucks T. Model ten jest produkowany od 2013 roku. Od momentu wprowadzenia na rynek przeszedł liczne udoskonalenia technologiczne, dzięki którym udało się znacznie zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2. Jego wersja elektryczna, E-Tech T, wprowadzona w 2023 roku, jest montowana na tej samej linii produkcyjnej. Milionowa ciężarówka to 126 600. egzemplarz modelu T, jaki powstał w tej fabryce.TJA, wieloletni partner Renault Trucks
Jubileuszowa ciężarówka dołączy do floty TJA. Założona w 1985 roku firma specjalizuje się w usługach transportu multimodalnego, zarówno w na rynku krajowym jak i międzynarodowym. Ten konkretny egzemplarz Renault Trucks T jest częścią dużego zamówienia obejmującego 120 pojazdów.Milion ciężarówek, które ukształtowały historię transportu
Przez 60 lat fabryka w Bourg-en-Bresse była sercem ewolucji transportu drogowego, produkując kultowe modele łączące innowacyjność, wydajność i wytrzymałość:• Gama ciężkich pojazdów budowlanych Berliet: wywrotki TL8, T25, T45 i T60 (1964-1972).
• Gama pojazdów budowlanych Berliet: gama pojazdów budowlanych Erliet: Berliet GLM (1964-1974), Berliet GBO (1964-1974), Berliet TLM (1965-1982), Berliet TBH (1967-1990).
• Gama pojazdów wojskowych Berliet: Berliet TBU (1964-1975), Berliet GBU (1964-1975), Berliet GBC (1965-1976), Berliet GCH (1965-1971), Berliet GBD (1973-1981).
• Pojazdy specjalne Berliet: dźwig Berliet (1965-1971), Berliet VIMP (samochód strażacki na lotnisku, 1968-1972), Berliet FF (samochód do gaszenia pożarów lasów, 1968-1972), Berliet VXB (opancerzony pojazd amfibijny, 1972-1976).
• Od 1970: Berliet TR 300: wyposażony w jedną z pierwszych odchylanych kabin na ciężarówce o dużej ładowności, wyróżniał się komfortem kierowcy i dużą przestrzenią. Gama Berliet GR/TR zapoczątkowała całkowicie nową kabinę zaprezentowaną na Paris Motor Show w październiku 1970. We Francji GLR (1971-1986) został wybrany ciężarówką XX wieku.
• Od 1983: Produkcja wyższej klasy Renault R Major, gamy Renault C do zastosowań budowlanych oraz średniej klasy G (1983-1990) i G Manager (1988-1993).
• 1990-2013: Renault AE Magnum: pierwszy samochód ciężarowy z płaską podłogą i podwyższoną kabiną oddzieloną od silnika. Ten śmiały projekt zdobył nagrodę International Truck of the Year w 1991 roku.
• 1996-2013: Renault Premium Route: powszechnie uznawany za pojazd o niskim zużyciu paliwa.
• 2004-2013: Renault Premium Lander: wersja Premium Route przeznaczona do zastosowań budowlanych, łączyła komfort samochodu ciężarowego do transportu dalekobieżnego z wytrzymałością pojazdu budowlanego.
• 1997: Renault Kerax: zaprojektowany do zastosowań w ekstremalnych warunkach i najtrudniejszym terenie.
• Od 2013 r.: Renault Trucks T, C i K: wraz z wprowadzeniem normy Euro VI, Renault Trucks całkowicie odnowiło swoją gamę — jako pierwszy producent w branży. Narodziła się nowa generacja ciężarówek, zoptymalizowana pod kątem transportu dalekobieżnego (Renault Trucks T), zastosowań budowlanych i związanych z budownictwem (Renault Trucks C) oraz najbardziej wymagających zastosowań (Renault Trucks K). Renault Trucks T otrzymał tytuł Międzynarodowej Ciężarówki Roku 2015.
• Od 2023 r.: Renault Trucks E-Tech T i C: te modele przeznaczone do dystrybucji regionalnej i budownictwa miejskiego, stanowią nowy krok w transformacji fabryki i uzupełniają w elektryczną gamę producenta.
Źródło: Renault Trucks