Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Gotowe do zadań na krótkich i średnich dystansach

Utworzona: 2024-10-06


Podwozia S-eWay, przeznaczone do zastosowań miejskich i regionalnych, są nowością w ofercie IVECO. Pojazdy są dostępne z różnymi kabinami, rodzajami zawieszeń i rozstawami osi, co pozwala na uzyskanie optymalnej konfiguracji do konkretnych zadań. Można je już zamawiać w całej Europie, a dostawy rozpoczną się w drugiej połowie przyszłego roku.

Pojazdy o napędzie elektrycznym z akumulatorami trakcyjnymi są kluczowym elementem podejścia multienergetycznego producenta. Gama podwozi S-eWay została zaprojektowana tak, aby zapewnić wszechstronność i możliwość realizacji zróżnicowanych zadań, od dystrybucji, również chłodniczej, po sektor budowlany i komunalny. Udział producentów nadwozi w projektowaniu pojazdu sprawia, że S-eWay jest niezwykle przyjazny w zabudowie i ma wiele przydanych do tego elementów wyposażenia. Nabywcy mogą skonfigurować pojazd spełniający ich wymagania, wybierając spośród konfiguracji napędu 4x2 lub 6x2, rodzajów zawieszenia, typów kabin i rozstawów osi. Nowe podwozia mogą tworzyć zestawy o dmc do 44 ton.


Trzy konfiguracje akumulatorów

System akumulatorów obejmuje wersje z 4, 5 lub 7 modułami Microvast o pojemności 70 kWh, co daje łączną pojemność 280 kWh, 350 kWh lub 490 kWh (w ostatnim przypadku zasięg pojazdu wynosi do 400 km). Ta elastyczność oznacza, że klienci mogą wybrać konfigurację optymalną do realizowanych zadań. Pozycja akumulatorów może być dostosowana do wymaganego zasięgu i przewidzianej zabudowy, z możliwością pozostawienia wolnej prawej strony podwozia do zastosowań takich jak smieciarki o bocznym załadunku. Można je również przesunąć do tyłu, pozostawiając miejsce na elementy wyposażenia, takie jak podpory żurawia.

Szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 350 kW odbywa się za pośrednictwem złącza CCS typu 2 po lewej stronie pojazdu, a doładowanie w czasie poniżej 45 minut podczas przerwy na odpoczynek kierowcy może zwiększyć zasięg o kolejne 200 km. Parametry ładowania można skonfigurować z poziomu deski rozdzielczej pojazdu, aby wybrać docelowy stan naładowania – idealne rozwiązanie, jeśli do ukończenia dnia pracy wymagana jest tylko niewielka ilość energii, a cena ładowania publicznego jest znacznie wyższa niż we własnej bazie. Można również wybrać ograniczenie prądu ładowania, aby spowolnić tempo uzupełniania energii w celu wydłużenia żywotności baterii.

Pojazdy wykorzystują oś eAxle z dwoma zintegrowanymi silnikami, opracowaną przez firmę FPT Industrial. Oś generuje moc ciągłą 480 kW i moment obrotowy 1800 Nm. Jej kompaktowa konstrukcja zapewnia miejsce w podwoziu i mniejszą masę dzięki brakowi wału napędowego.


Wybór przystawek odbioru mocy

Klienci mają do wyboru 3 rodzaje przystawek odbioru mocy. Do zastosowań wykorzystujących prąd stały o napięciu 24 V, takich jak windy załadowcze, dostępna jest przystawka niskiego napięcia - ePTO LV. Do zastosowań wymagających wyższej mocy, np. dystrybucji towarów wymagających kontrolowanej temperatury, dostępna jest przystawka wysokiego napięcia ePTO HV, która może zapewnić do 20 kW mocy ciągłej. W przypadku zastosowań wymagających zasilania mechanicznego, np. pompy hydraulicznej, przystawka ePTO MECH może zapewnić do 60 kW mocy ciągłej oddawanej przez dodatkowy silnik elektryczny ze złączem do montażu pompy hydraulicznej. Jest to właściwe rozwiązanie do zastosowań takich jak wywóz śmieci, zabudowy hakowe i bramowe, żurawie i wywrotki. Mechaniczną ePTO MECH można zamontować w trzech różnych miejscach, aby ułatwić montaż zabudowy.

Optymalne zarządzanie energią

Zarządzanie energią jest kluczem do udanej elektromobilności i dlatego dostępnych jest 7 trybów jazdy z hamowaniem rekuperacyjnym (z odzyskiem energii), które pomagają zmaksymalizować wydajność przekształcania energii kinetycznej w elektryczną, jednocześnie umożliwiając kierowcy pełną kontrolę nad dynamiką hamowania pojazdu. Tryb jazdy można wybrać w pojeździe lub zdalnie, a opcja Eco zapewnia najlepszy zasięg. System jazdy przewidującej łączy sterowanie układem ePredictive Cruise Control z planerem tras, który w razie potrzeby włączy do trasy postoje na ładowanie.


Komfort w kabinie

Klienci mają do wyboru przestronną kabinę AS o szerokości 2,5 m, zapewniającą odpowiedni komfort pracy na dłuższych dystansach lub bardziej kompaktową kabinę AT (szer. 2,3 m), gdy nadal wymagana jest przestrzeń sypialna. Do zastosowań, w których leżanki nie są potrzebne, odpowiednia jest kabina dzienna AD. Konstruktorzy dołożyli starań, aby maksymalnie ograniczyć wibracje i hałas odbierane przez kierowcę. Wyświetlacz cyfrowy o przekątnej 10 cali został zaprojektowany tak, aby podawać informacje potrzebne kierowcy wraz z sugestiami dotyczącymi stylu jazdy. Elementy sterujące znajdują się w zasięgu ręki, dzięki czemu istotne funkcje są dostępne bez odrywania rąk od kierownicy.


System informacyjno-rozrywkowy Infotainment z 10-calowym wyświetlaczem zapewnia bogaty interfejs użytkownika z funkcjami takimi jak system nawigacji obejmujący Smart Routing i zintegrowany Driver Pal z wbudowaną Amazon Alexa do interakcji głosowej. System informacyjno-rozrywkowy obsługuje różne aplikacje, co umożliwia producentom nadwozi i klientom interakcję z funkcjami nadwozia za pośrednictwem łączności pojazdu.

Dla wygody i bezpieczeństwa dostępne są zaawansowane systemy wspomagania kierowcy ADAS poziomu 2: Highway Assist i tempomat adaptacyjny ACC z funkcją Stop&Go, umożliwiającą całkowite zatrzymanie pojazdu, a także system zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa, szczególnie niechronionych użytkowników ruchu drogowego (GSR stopień B).


Usługi zbudowane wokół potrzeb klienta

Usługi eMobility mają na celu ułatwienie przejścia na mobilność elektryczną poprzez zwiększenie produktywności, obniżenie całkowitego kosztu posiadania TCO oraz maksymalizację zasięgu i efektywności energetycznej pojazdu. Tryby jazdy, ustawienia klimatyzacji i ePTO mogą być łatwo zarządzane przez kierowcę i menedżera floty za pośrednictwem aplikacji Easy App i portalu klienta IVECO ON. Usługi eRemote Control umożliwiają użytkownikom zdalne ustawianie konfiguracji w celu uzyskania optymalnej wydajności przed podróżą. Smart Routing optymalizuje planowanie tras z uwzględnieniem rezerwy energii ePTO w celu zapewnienia maksymalnej wydajności energetycznej i zasięgu. Usługi Uptime, takie jak Control Room lub Assistance-Non-Stop mają na celu unikanie nieplanowanych przestojów dzięki monitorowaniu w czasie rzeczywistym, zdalnej diagnostyce i harmonogramom konserwacji. Ocena stylu jazdy lub usługa eReport pomagają klientom zmniejszyć zużycie energii, zoptymalizować trasy i poprawić styl jazdy. Usługi Driver Care oraz Safety & Security, takie jak Safe Driving Report lub DriverPal mają na celu promowanie bezpiecznych zachowań podczas jazdy, monitorowanie wydajności kierowcy i zwiększanie jego bezpieczeństwa.

Źródło: IVECO
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LINK Sp. z o.o.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels