Impreza była okazją zademonstrowania możliwości pojazdów elektrycznych i projektów związanych z czystą energią. Organizator chciał również podkreślić znaczenie publicznie dostępnej infrastruktury ładowania, która może służyć do ładowania większych pojazdów elektrycznych, w tym ciężarówek, takich jak DAF LF, XD i XF Electric, o zasięgu do 500 km.
20 elektrycznych ciężarówek DAF LF
Biorący udział w rajdzie 19-tonowy LF Electric zespołu DAF-Cenex jest używany w 18-miesięcznym badaniu prowadzonym na zlecenie rządu Wielkiej Brytanii, którego celem jest określenie skuteczności pojazdów elektrycznych w codziennej eksploatacji. W badaniu bierze udział 20 egzemplarzy LF Electric.Rajd potwierdził możliwości elektrycznego modelu LF. Jesteśmy gotowi na transport o zerowej emisji. Rajd uwidocznił też potrzebę stworzenia dedykowanej infrastruktury dla pojazdów użytkowych w całej Europie. W pierwszym etapie wystarczyłyby niewielkie adaptacje istniejących punktów ładowania samochodów. Ale docelowo tylko budowa dedykowanej infrastruktury dla ciężarówek przekona przewoźników do zakupu pojazdów elektrycznych na większą skalę. Pokazaliśmy, że nasze ciężarówki są gotowe! Nadszedł czas, aby władze w całej Europie zajęły się zapewnieniem odpowiedniej infrastruktury ładowania powiedział Adam Bennett, menedżer ds. pojazdów elektrycznych i zrównoważonego rozwoju w firmie DAF Trucks UK.Źródło: DAF Trucks