PACCAR wykorzystuje technologię wodorowych ogniw paliwowych nowej generacji opracowaną we współpracy z firmą Toyota Motor North America, Inc. Firmy rozszerzyły współpracę w celu opracowania i komercjalizacji tej technologii w samochodach ciężarowych Kenworth T680 i Peterbilt Model 579. Układ napędowy otrzymał niedawno certyfikat bezemisyjności wydany przez Kalifornijski Urząd ds. Jakości Powietrza. Obie prezentowane ciężarówki dysponują zasięgiem do 700 km przy całkowitej masie dopuszczalnej wynoszącej 37 ton. Czas tankowania jest porównywalny z tym, jakim charakteryzują się ciężarówki z silnikiem Diesla. Do chwili obecnej firma PACCAR otrzymała ponad 150 wpłaconych zaliczek za wodorowe pojazdy marek Kenworth i Peterbilt, a dostawy do klientów rozpoczną się w 2025 r.
Peterbilt SuperTruck II to model służący do rozwoju przyszłych technologii produktowych. Został opracowany w ramach programu Departamentu Energii Stanów Zjednoczonych mającego na celu poprawę efektywności transportu towarów. Pojazd jest wyposażony w zaawansowany, silnik wysokoprężny, który wykorzystuje odzysk ciepła odpadowego, aby osiągnąć 55% poprawę sprawności cieplnej hamulców, wydajny 48-woltowy łagodny hybrydowy układ napędowy, zelektryfikowane akcesoria silnika i ulepszoną aerodynamikę.
Akumulatorowa ciężarówka DAF XD przeznaczona jest do transportu miejskiego oraz podmiejskiego i jest w stanie przejechać do 500 km na jednym ładowaniu. Korzystając z ładowarki o mocy 325 kW ciężarówkę można naładować od 0–80% w nieco ponad 45 minut lub 0–100% w niecałe 2 godziny. DAF XD może osiągnąć dzienny zasięg wynoszący prawie 1000 km dzięki największemu dostępnemu akumulatorowi i odpowiedniemu harmonogramowi ładowaniu.
Źródło: DAF Trucks
Utworzona: 2024-01-23