Włoskie stowarzyszenia związane z transportem towarów od dłuższego czasu walczą o korzystne uregulowanie sytuacji w Austrii, dotyczącej tranzytu towarów. Zasadność swoich przekonań argumentują zmianami zachodzącymi w pojazdach, przez co próg emisji został obniżony → KLIK. W związku z tym podczas spotkania prezes ANITA Thomas Baumgartner, skoncentrował dużą część swojego wystąpienia na odwiecznej kwestii przejścia przez korytarz Brenner. Zaznaczył, że zarówno niemieckie jak i włoskie starania spotykają się z przeszkodami ze strony rządu tyrolskiego, które na przestrzeni lat zamiast maleć - narastały. Według niego, jedyne możliwe rozwiązania to zniesienie podwójnej opłaty nocnej z Innsbrucku do Brenner, zakazu ruchu nocnego na A12, zakazu sobotniego poranka oraz modyfikacja sektorowego zakazu jazdy, który powinien dotyczyć tylko przewozów powyżej 700 km i obejmować również ruch do, jak również z Tyrolu.
Prezes ANITA zaproponował zatem uregulowanie opłat w oparciu o okna czasowe, przewidując wyższe opłaty w godzinach szczytu i niższe w nocy, podkreślając jednocześnie, że alternatywne rozwiązania, takie jak system slotów, są nie tylko trudne do wdrożenia, ale stanowiłyby znaczne ograniczenie w przepływie towarów, ograniczające handel między Włochami a Niemcami.
Inicjatywa przeprowadzona po raz pierwszy przez ministra Salviniego, który z niezwykłą konsekwencją i determinacją podchodzi do problemu przejścia przez korytarz Brenner, była zachęcającym sygnałem do rozwiązania sytuacji uważanej za nie do przyjęcia dla przedsiębiorców, a która nieuchronnie szkodzi również sektorowi gospodarczemu głównego europejskiego partnera Włoch.
Utworzona: 2023-02-02