Nic w świecie transportu nie jest tak kosztowne, jak pojazd, który siedzi w garażu, psuje się na poboczu, pobiera mandaty z powodu złej konserwacji lub, co najgorsze, powoduje wypadek. Zarządzanie utrzymaniem jest zatem jednym z najważniejszych zadań, które decyduje o opłacalności transportu – jest też jednym z najbardziej skomplikowanych: przepisy prawne dotyczące przeglądów, harmonogramy konserwacji producentów, a nawet komunikaty o statusie i usterkach pochodzące z samych pojazdów muszą być zawsze utrzymywane pod kontrolą, a konserwacja musi być umiejętnie planowana i skrupulatnie dokumentowana. idem telematics zintegrowało wszystkie te zadania z cargofleet 3, swoim chmurowym portalem telematyki transportu. Na targach IAA Transportation w Hanowerze Trailer telematics zaprezenuje swoją platformę systemu otwartego rozszerzoną o inteligentne zarządzanie konserwacją przyczep, samochodów dostawczych, przyczep wymiennych i ciągników siodłowych. System prowadzi kalendarz konserwacji, wysyła przypomnienia o zbliżających się terminach za pośrednictwem poczty elektronicznej i rejestruje prace konserwacyjne w cyfrowym pliku pojazdu.
Oprócz ręcznego wprowadzania informacji o przeglądach i konserwacji, idem telematics umożliwia zintegrowanie informacji o konserwacji dostarczonych cyfrowo przez producenta pojazdu lub części z portalem za pośrednictwem odpowiednich interfejsów: użytkownik musi jedynie podać numer VIN lub numer części, a następnie wszystkie dane są automatycznie wprowadzane do floty cargo 3 w ciągu kilku sekund. Grupa BPW jest liderem, udostępniając wszystkie harmonogramy konserwacji dla programu zespołu montażowego osi 9t i podzespołów podwozia już od jesiennego startu serwisu. Inni wiodący producenci również wkrótce dołączą do nich.
Firma idem telematics już zaprojektowała menedżera utrzymania ruchu na następną falę innowacji w branży pojazdów użytkowych: w przyszłości o tym, czy i kiedy należy serwisować elementy pojazdu, będą decydować nie tylko sztywne terminy przeglądów lub przebiegi, ale także coraz bardziej inteligentne czujniki także. Cargofleet 3 może być już używany do sprawdzania ciśnienia w oponach i stopnia zużycia okładzin hamulcowych, m.in. za pomocą systemu ostrzegającego w razie potrzeby: Jest to pierwszy krok w kierunku konserwacji predykcyjnej/prewencyjnej, która również być używane do innych komponentów i systemów w przyszłości.
Źródło: BPW Bergische Achsen KG
Utworzona: 2022-08-29