W ciągu ostatnich dwóch lat zdobyliśmy duże doświadczenie w stosowaniu eActrosa w naszych własnych łańcuchach dostaw. Praktyczne doświadczenie pokazuje, że już dziś możemy ekonomicznie pokonywać trasy ciężarówkami elektrycznymi. Chcemy więc towarzyszyć naszym dostawcom i klientom na drodze do bardziej zrównoważonych rozwiązań logistycznych i zapewniać wsparcie w postaci odpowiednich pojazdów, doradztwo w zakresie analizy i planowania tras, a także infrastruktury warsztatowejNowy eActros 600, dalekobieżny elektryczny samochód ciężarowy, trafił do produkcji seryjnej pod koniec ubiegłego roku i z marszu zdobył prestiżowy tytuł „International Truck of the Year 2025”. Duża pojemność akumulatorów opartych na technologii ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych (ponad 600 kilowatogodzin) oraz wydajna oś napędowa zapewniają zasięg do 500 km bez ładowania pośredniego (zasięg zestawu naczepowego o masie 40 ton w temperaturze otoczenia 20°C).
komentuje Jürgen Distl, szef Mercedes-Benz Trucks Operations.
Pod marką TruckCharge niemiecki producent łączy wszystkie swoje obecne i przyszłe oferty dotyczące e-infrastruktury i ładowania elektrycznych ciężarówek, tj. doradztwo, infrastrukturę i operacje. Pakiet obejmuje wszystko, od wytwarzania energii po eksploatację pojazdów, dzięki czemu klienci marki z gwiazdą mogą w pełni wykorzystać potencjał elektryfikacji. TruckCharge jest skierowany do operatorów ciężarowych flot, a także przedsiębiorstw przemysłowych z własną lub zewnętrzną flotą pojazdów ciężkich. Jest dostępny niezależnie od marki eksploatowanych ciężarówek.
Firma Mercedes-Benz Trucks wykorzystuje ciężarówki elektryczne we własnym łańcuchu dostaw i dąży do realizacji ambitnego celu całkowitej elektryfikacji ruchu dostawczego pomiędzy zakładami produkcyjnymi w Gaggenau, Kassel, Mannheim i Wörth. Dzięki temu znaczna część bezpośredniego łańcucha dostaw stanie się lokalnie wolna od emisji. Dodajmy, że Daimler Truck zdobył niedawno pierwsze miejsce w konkursie VDA Logistics Award 2025, przyznane przez Stowarzyszenie Przemysłu Motoryzacyjnego (Association of the Automotive Industry). Jury złożone z ekspertów nagrodziło projekt „Electrify Inbound Logistics”.
Źródło: Daimler Truck