Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Zdały długodystansowy egzamin w śniegu i siarczystym mrozie

Utworzona: 2025-05-15


Przez ponad rok dwie ciężarówki FUSO eCanter były eksploatowane w surowych warunkach zimowych w Laponii w północnej Finlandii, udowadniając, że napęd elektryczny sprawdza się przy temperaturach dochodzących nawet do -30°C.

W Finlandii panują surowe warunki pogodowe, które stanowią wyzwanie dla ciężarówki elektrycznej. W mieście Kuusamo w północnej Finlandii temperatury sięgają -30 stopni C, a od października do kwietnia pada śnieg. Od początku ubiegłego roku hub DB SCHENKER w Kuusamo korzysta z eCantera nowej generacji - 7,5-tonowej ciężarówki z napędem bateryjno-elektrycznym. Inny egzemplarz tego modelu stacjonuje w Oulu, ok. 200 km na południowy zachód od Kuusamo.

Naprawdę chciałem, żebyśmy użytkowali tutaj eCantera i obalili błędne przekonanie, że nie da się nic zrobić z ciężarówką elektryczną w tych warunkach pogodowych. Dało się...
powiedział Raino Mourujärvi, kierownik terminala w DB SCHENKER Northern Finland.
Obie ciężarówki, reprezentujące najnowszą generację modelu FUSO eCanter, są wykorzystywane głównie do transportu regionalnego i lokalnego. Ich solidna konstrukcja i zaawansowana technologia napędu elektrycznego zapewniają niezawodność samych pojazdów, jak i wykonywanych przez nie usług transprtowych. Pojazdy są ładowane w nocy, aby być gotowe do działania następnego dnia.

Jedynym "akcentem spalinowym" jest to, że system ogrzewania umieszczony na przedniej ścianie skrzyni ładunkowej nadal korzysta z biodiesla czerpanego z dodatkowego małego zbiornika. Jest to rozwiązanie konieczne przy transporcie wrażliwych produktów medycznych, które nie mogą zamarzać. Niestety, nie udało się jeszcze tego problemu rozwiązać za pomocą energii elektrycznej, ponieważ system pobierałby zbyt dużo energii z akumulatorów pojazdu.

DB Schenker wykorzystuje ciężarówki FUSO eCanter od 2018 roku, głównie do transportu na ostatniej mili. Obecnie w 10 krajach Europy użytkowanych jest 52 egzemplarzy tego modelu. Od chwili wprowadzenia na rynek w 2017 roku wszystkie eCantery pokonały już łącznie ponad 3 mln km i oszczędziły środowisku naturalnemu ponad 2000 ton CO2.



Źródło: DB Schenker
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Studio Patrzałek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels