Naprawdę chciałem, żebyśmy użytkowali tutaj eCantera i obalili błędne przekonanie, że nie da się nic zrobić z ciężarówką elektryczną w tych warunkach pogodowych. Dało się...Obie ciężarówki, reprezentujące najnowszą generację modelu FUSO eCanter, są wykorzystywane głównie do transportu regionalnego i lokalnego. Ich solidna konstrukcja i zaawansowana technologia napędu elektrycznego zapewniają niezawodność samych pojazdów, jak i wykonywanych przez nie usług transprtowych. Pojazdy są ładowane w nocy, aby być gotowe do działania następnego dnia.
powiedział Raino Mourujärvi, kierownik terminala w DB SCHENKER Northern Finland.
Jedynym "akcentem spalinowym" jest to, że system ogrzewania umieszczony na przedniej ścianie skrzyni ładunkowej nadal korzysta z biodiesla czerpanego z dodatkowego małego zbiornika. Jest to rozwiązanie konieczne przy transporcie wrażliwych produktów medycznych, które nie mogą zamarzać. Niestety, nie udało się jeszcze tego problemu rozwiązać za pomocą energii elektrycznej, ponieważ system pobierałby zbyt dużo energii z akumulatorów pojazdu.
DB Schenker wykorzystuje ciężarówki FUSO eCanter od 2018 roku, głównie do transportu na ostatniej mili. Obecnie w 10 krajach Europy użytkowanych jest 52 egzemplarzy tego modelu. Od chwili wprowadzenia na rynek w 2017 roku wszystkie eCantery pokonały już łącznie ponad 3 mln km i oszczędziły środowisku naturalnemu ponad 2000 ton CO2.

Źródło: DB Schenker