Na drodze ekspresowej S5 inspektorzy ITD z Bydgoszczy wytypowali do kontroli 8-osiowy zespół pojazdów składający się z ciągnika samochodowego i dwóch spiętych ze sobą na sztywno przyczep, czyli tzw. stonogę. W dwóch transportowanych tym zespołem pojazdów 20-stopowych kontenerach morskich przewożony był cukier biały w opakowaniach do sprzedaży detalicznej. Wg dokumentów przewozowych, w kontenerach znajdowało się łącznie 44 000 kg (44 tony) cukru. Inspektorzy skierowali więc zespół pojazdów na wagę, która wskazała jego rzeczywistą masę całkowitą 62,9 t, a więc przekroczenie 40-tonowej normy o prawie 23 tony.
Tak ciężki zespół pojazdów przewożący ładunki podzielne (drobnicowe) i skonfigurowany w taki sposób, tj. składający się z pojazdu samochodowego i dwóch przyczep, w ogóle nie powinien poruszać się po drogach publicznych. Tym bardziej, jeżeli masa zestawu przekracza 60 ton, powinien on być pilotowany. W tym przypadku pojazdu pilotującego nie było. Za kierowanie przeładowanym kierujący został ukarany mandatem karnym, a wobec jego pracodawcy (przewoźnika) zostało wszczęte postępowanie administracyjne zagrożone wysoką karą pieniężną. Przejazd został wstrzymany, co wiązało się z pozostawieniem w miejscu kontroli jednej przyczepy i kontynuowaniem jazdy tylko z jedną przyczepą.
Źródło: WITD Bydgoszcz
Utworzona: 2024-10-28