Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Będzie więcej wodorowych ciężarówek na europejskich drogach

Utworzona: 2024-11-15


Lhyfe, światowy pionier w produkcji zielonego i odnawialnego wodoru, oraz firma KEYOU, specjalizująca się rozwoju spalinowych silników wodorowych, podpisały protokół ustaleń w sprawie rozwijania mobilności wodorowej w Niemczech i innych krajach Europy.

Obecnie Lhyfe buduje swój największy zakład produkcyjny w Schwäbisch Gmünd w pobliżu Stuttgartu. Obiekt, który ma zostać uruchomiony do końca roku, będzie w stanie produkować do 4 ton zielonego wodoru dziennie, dzięki zainstalowanej mocy 10 MW generowanej dzięki zielonej energii. W tym celu Lhyfe podpisał umowę na dostawę energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych z firmą EDP Renewables na okres 15 lat.

Na początku września firma ogłosiła również, że począwszy od 2025 r. w ciągu pięciu lat zamierza wybudować 4 stacje tankowania wodoru, które będą prowadzone przez spółkę H2 MOBILITY Deutschland. Pierwsze dostawy wodoru z zakładu w Schwäbisch Gmünd trafią do czterech stacji paliw, w tym dwóch w Badenii-Wirtembergii (zlokalizowanych w Mannheim i Heidelbergu). Pod koniec 2023 r. Lhyfe ogłosił, że zielony wodór będzie również wykorzystywany do zasilania parku przemysłowego „H2-Aspen” i stacji tankowania wodoru JET H2, która obecnie nosi nazwę MINT.

Firma KEYOU rozwija technologię przekształcania konwencjonalnych ciężarówek z silnikiem Diesla w pojazdy, które mogą być napędzane wodorem i spełniają wymagania UE dotyczące pojazdów ciężarowych bezemisyjnych oraz model mobilności wodorowej jako usługi, który obejmuje kompleksowy pakiet, począwszy od konwersji pojazdu i silnika, obsługę serwisową, ubezpieczenie a także, w razie potrzeby, dostawy paliwa.

Dzięki wodorowi produkowanemu przez zakład w Schwäbisch Gmünd, w latach 2026–2030 KEYOU będzie w stanie przekształcić do 100 pojazdów, zakładając roczny wzrost na poziomie 20 sztuk. Projekt rozpocznie się w regionie Schwäbisch-Gmünd, a następnie będzie rozszerzony na inne regiony Niemiec. Szacunkowe roczne zapotrzebowanie na wodór dla 100 pojazdów to około 1000 ton.

• Partnerzy zamierzają współpracować w celu opracowania lokalnych ekosystemów, obejmujących infrastrukturę do produkcji i dystrybucji zielonego wodoru oraz wykorzystania ciężarówek zasilanych wodorem.
• Celem umowy jest zabezpieczenie dostępności i przystępności cenowej zielonego wodoru do zasilania pojazdów wodorowych KEYOU.
• KEYOU będzie korzystać z cyfrowej platformy Lhyfe Heroes, aby prezentować swoje pojazdy i zachęcić zainteresowanych użytkowników do kontaktu.

Źródło: KEYOU
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Transcash.eu S.A.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels