IVECO zapewnienia obsługę serwisową i oryginalne części do swoich bezemisyjnych pojazdów poprzez Customer Uptime Center, 900 punktów serwisowych oraz rozbudowane kontrakty serwisowo-naprawcze ELEMENTS. Firma oferuje również rozwiązania w zakresie ładowania, ułatwiające elektryfikację obiektów firm, w tym nową ładowarkę AC 22 kW dostępną dla eDaily i eMoovy w Niemczech od września 2024 r. Tego typu rozwiązania pomagają klientom zarządzać flotą pojazdów elektrycznych, maksymalizując czas ich dyspozycyjności.
Taniej, pewniej, wygodniej...
Marka kładzie również nacisk na zrównoważone rozwijanie pojazdów z silnikami gazowymi i wysokoprężnymi, m.in. poprzez rozwiązania poprawiające efektywność paliwową. Raporty paliwowe i szkolenia w zakresie ekologicznej jazdy zapewniają praktyczne informacje i przynoszą zalecenia dotyczące optymalizacji stylu jazdy, co przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa (nawet o 4%) i obniżenie emisji. Ewolucja algorytmów predykcyjnych - obejmująca już ponad 30 komponentów, a w przyszłości jeszcze więcej - zapewnia, że pojazdy działają wydajniej z maksymalną dostępnością i wydłużoną trwałością.Nowością jest usługa Road Assistant, która zostanie po raz pierwszy wprowadzona w modelu S-Way w 2025 roku. Dzięki niej kierowca będzie otrzymywał w czasie rzeczywistym informacje o zdarzeniach na drodze za pośrednictwem systemu informacyjno-rozrywkowego pojazdu. Będzie mógł również wchodzić w interakcje z tą funkcją za pomocą Driver Pal, pokładowego asystenta głosowego opartego na technologii Amazon Alexa.
Portal IVECO ON podlega ciągłemu rozwojowi, zwiększając produktywność klientów. Przykładem usługa Tacho Data Download, która umożliwia zdalną obsługę tachografów, jednocześnie ograniczając zadania administracyjne wymagane przez przepisy. Są nowe rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa i ochrony, jak Collision Claims Management, które usprawnia obsługę roszczeń powypadkowych. Z kolei usługa Stolen Vehicle Assistance pomaga w odzyskiwaniu skradzionych pojazdów dzięki całodobowemu Centrum Bezpieczeństwa działającemu we współpracy z policją. Usługi te mają na celu obniżenie kosztów administracyjnych i wydatków na ubezpieczenie, co skutkuje niższym kosztem TCO.
Precyzyjne nawigowanie, łatwa obsługa funkcji zabudowy
Kolejną innowacją cyfrową jest łatwa w obsłudze i bardzo precyzyjna nawigacja dla lekkich i ciężkich pojazdów, opracowana przez what3words. Chodzi o to, że świat podzielono na siatkę kwadratów o wymiarach 3 m x 3 m i nadano każdemu z nich unikalną kombinację trzech słów (tzw. adres what3words). Dzięki temu zwiększa się dokładność wyznaczania trasy, a co za tym idzie skraca czas dostawy, a kierowca może łatwiej odnaleźć punkt docelowy. W pierwszej kolejności podczas obsługi nawigacji trzeba będzie wprowadzić tekst, a od 2025 roku możliwe będzie sterowanie głosem za pośrednictwem Driver Pal.Wszystkie pojazdy roku modelowego 2024 będą obsługiwać aplikacje firm trzecich, dzięki czemu kierowca zyska możliwość interakcji z funkcjami nadwozia za pośrednictwem łączności pojazdu w systemie Infotainment - bez konieczności połączenia z Internetem lub urządzeniem mobilnym. Począwszy od przyszłego roku ten pokładowy „marketplace” ułatwi kierowcom pracę, umożliwiając łatwe korzystanie z aplikacji innych firm. Driver Pal, pokładowy towarzysz podróży opracowany przy użyciu technologii Amazon Web Services (AWS) z wbudowaną aplikacją Amazon Alexa, rozszerza swoje możliwości wykonywania poleceń głosowych w modelach z napędem elektrycznym: gamie lekkiej eDaily i podwoziach S-eWay.
Współpraca generująca oszczędności
Zaangażowanie IVECO w zwiększanie produktywności swoich klientów jest widoczne także we współpracy z PETRONAS Lubricants International. Nasze samochody ciężarowe wyposażone w nowy silnik xCursor 13, pracujący płynnie z najwyższą wydajnością i współpracujący z olejem Urania Next 0W-16, stanowią znaczący krok naprzód w zakresie oszczędności paliwa i technologii silnikówŹródło: IVECO
zapewnia Marco Baffoni, Head of Customer Service w IVECO.