Firma zdobyła już 50 klientów w Europie, Indiach i USA. Jest wśród nich 20 firm logistycznych z Niemiec i Indii oraz 10 z USA. Ponadto trwa już integracja ponad 50 dostawców usług z rynkiem cyfrowym. Dostrzegając ogromne możliwości rynkowe dla swoich usług logistycznych, w zeszłym roku Bosch rozpoczął strategiczną współpracę z amerykańską firmą Amazon Web Services (AWS), dostawcą usług chmurowych. Do 2030 r. Bosch zamierza wygenerować globalną sprzedaż usług logistycznych o wartości około 500 mln euro i w tym celu utworzył oddzielną jednostkę zatrudniającą ponad 400 pracowników, która będzie się zajmować tworzeniem rozwiązań dla platform cyfrowych.
Korzystając z cyfrowej platformy, firmy logistyczne i transportowe na całym świecie będą miały szybki i łatwy dostęp do usług IT, a tym samym będą mogły działać wydajniej i w sposób bardziej zrównoważony. Charakterystyczną cechą L.OS jest to, że jest otwarta dla wszystkich dostawców rozwiązań logistycznych i ułatwia płynną współdziałanie różnych usług i danych. Dzięki platformie przewoźnicy będą mogli czerpać więcej korzyści z możliwości, jakie daje cyfryzacja bez konieczności tworzenia własnych czasochłonnych i kosztownych projektów informatycznych. Na przykład klienci w Indiach korzystający z platformy mają dostęp do opracowanego przez firmę Bosch narzędzia „TrakZeus”, które umożliwia efektywne zarządzanie flotą i transportem, a także planowanie tras i parkingów. Rozwiązanie „Digital CN” umożliwia szybką i łatwą cyfryzację dokumentów transportowych, co pozwala bezpiecznie przesyłać je za pośrednictwem telefonu komórkowego. W Europie platforma L.OS umożliwia rezerwację bezpiecznego parkingu dla ciężarówek jako dodatkową funkcję oferowaną w ramach istniejących systemów zarządzania transportem, natomiast w USA dedykowany system zarządzania transportem upraszcza operacje floty i zarządza nimi.
W lipcu br. Bosch utworzył nową, międzynarodową jednostkę operacyjną pod nazwą „Mobility Platform and Services”, której zadaniem jest tworzenie platform cyfrowych. Do tej pory lista produktów obejmuje „Mobility Marketplace”, neutralny rynek handlu internetowego, a także „ParkZeus”, zintegrowaną platformę parkingową oraz logistyczny system operacyjny L.OS.
Źródło: Bosch
Utworzona: 2023-12-18