ID: 208314
Jak powinna wyglądac prawidłowa polska umowa o pracę dla kierowcy międzynarodowego ciężarówki?
ID: 208314
ID: 208314
Witam.
Czy mógłby ktoś z doświadczonych kierowców opisac, lub dac wzór jak powinna wyglądac prawidłowa polska umowa o pracę dla kierowcy międzynarodowego? Chodzi mi o to na co zwracac szczególną uwagę itp., aby nie zostac oszukanym przez pracodawcę. Co jeśli z góry umawiam się z pracodawcą na wysokosc diety? Czy musi ona byc koniecznie opisana w umowie w dokładnej kwocie? Co musi byc wpisane w miejscu pracy? Czy wystarczy tylko "siedziba firmy i UE"? Wiem, że dla wielu doświadczonych kierowców pytanie może wydawac się ba*alnie proste, ale ja jestem początkującym kierowcą, i nie wszystko jeszcze wiem. Myślę, że taki wątek pomógłby wielu młodym kierowcom, wiedzieliby wtedy na co uważac przy spisywaniu umowy. Przykład prawidłowej umowy byłby jak najbardziej pomocny w tej sytuacji, lub konkretny opis na co zwrócic uwagę. Bardzo proszę o konkretną odpowiedź doświadczonych kierowców, prosiłbym o powstrzymanie się od docinek, i śmiania się "co to za pytanie", "to co ty nie wiesz?", jeśli komuś nie podoba się pytanie, to niech nie odpowiada, bo takie coś nic nie wniesie do wątku. Forum jest po to żeby zadawac pytania, i jestem przekonany, że taki opis bardzo pomógłby początkującym kierowcom. Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam.
Witam.
Czy mógłby ktoś z doświadczonych kierowców opisac, lub dac wzór jak powinna wyglądac prawidłowa polska umowa o pracę dla kierowcy międzynarodowego? Chodzi mi o to na co zwracac szczególną uwagę itp., aby nie zostac oszukanym przez pracodawcę. Co jeśli z góry umawiam się z pracodawcą na wysokosc diety? Czy musi ona byc koniecznie opisana w umowie w dokładnej kwocie? Co musi byc wpisane w miejscu pracy? Czy wystarczy tylko "siedziba firmy i UE"? Wiem, że dla wielu doświadczonych kierowców pytanie może wydawac się ba*alnie proste, ale ja jestem początkującym kierowcą, i nie wszystko jeszcze wiem. Myślę, że taki wątek pomógłby wielu młodym kierowcom, wiedzieliby wtedy na co uważac przy spisywaniu umowy. Przykład prawidłowej umowy byłby jak najbardziej pomocny w tej sytuacji, lub konkretny opis na co zwrócic uwagę. Bardzo proszę o konkretną odpowiedź doświadczonych kierowców, prosiłbym o powstrzymanie się od docinek, i śmiania się "co to za pytanie", "to co ty nie wiesz?", jeśli komuś nie podoba się pytanie, to niech nie odpowiada, bo takie coś nic nie wniesie do wątku. Forum jest po to żeby zadawac pytania, i jestem przekonany, że taki opis bardzo pomógłby początkującym kierowcom. Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam.
Posty (556)
ese
| Zwykle chodzę tam gdzie ja uważam za słuszne. Nie rozumiem głównie dwóch rzeczy: 1. Jak powiedziałem. Jak to jest, że wiadomo, że taka umowa jest nieprawidłowa, a 99% uważa że jest inaczej, wedle niej pracując? 2. Jeśli wiadomo co jest nieprawidłowe, a jak prawidłowa wyglądać powinna, to dlaczego nie stworzono wzoru, by każdy idący do pracy miał ze sobą całkowicie prawidłową? A pracujący na nieprawidłowych mogli złożyć wypowiedzenia, kontynuowanie zatrudnienia uzależniając od zmiany tresci umowy. Gdzie sławne zwiazki zawodowe, dla których jest to wymarzone pole do wykazania się? | |||
kolega_maliniaka
| ese, pamiętasz moją karykaturę strajk kierowców? Kto ma strajkować, rolnik który dorabia na przednówkach kradnąc paliwo, alimenciarz czy kredytobiorca we frankach? Prawidłow a umowa to strajk i postawienie transportu pod płoty na długie tygodnie, bez wypłat dla kierowców. Mało których na to stać. A pracodawcy właśnie na tym bazują. Są bogatszymi ludźmi od kierowców i stać ich na przetrwanie takiego strajku przez dwa trzy miesiące. | |||
kolega_maliniaka
| Rozwiązaniem jest wejście zachodnich firm transportu na Polski rynek, ale tego już pilnują Balcerowicz z 200 zestawami, Frasyniuk z 600 zestawami czy bury z nie mniejszych transportem od wymienionych. | |||
kolega_maliniaka
| No i oczywiście inni politycy z własnym transportem na familię. | |||
ese
| No to może warto by zostać pracodawcą? Choćby takim dla siebie? I wtedy strajkować do woli, bo nikt nie zabroni? No i z automatu jest się bogatszym niż się było będąc kierowcą. Może w tym kierunku warto by pójść? | |||
ese
| Tym bardziej, że widać, że politycy pokazują, że nie ma lepszego zajęcia gdzie można robić większą kasę | |||
kolega_maliniaka
| Może jestem, ese? | |||
kolega_maliniaka
| Gdzie się podziali ci wszyscy tutejsi pracodawcy piszący na każdy temat bez opamiętania. Czyżby przy wyłożeniu kawy na ławę ze wzorem takiej umowy zabrakło im trollowania? | |||
ese
| Może czkawki ze śmiechu dostali i nie mogą przestać | 1 | ||
wesolek
| ese czkawki to oni dostana, jak wejdą nowe przepisy odnośnie wynagradzania. a niepłacenie godzin nadliczbowych będzie przestępstwem karno skarbowym ściganym kodeksem karnym. ::) | |||
300D
| maliniak- Na ciebie to konkretnie wszyscy chu.. kładą, co byś nie napisał to zastanie w najlepszym wypadku wyśmiane lub olane. Taką żeś se panie marke wyrobił. | 1 | ||
kolega_maliniaka
| Odpisałbym na twój wpis 300D gdyby miał jakiś to sens, | |||
300D
| Nooo. Statystyki mówią same za siebie. Na stu przypadkowo zapytanych przechodniów (kto to jest maliniak) Stu odpowiada - aa... ten świr. | -1 | ||
kolega_maliniaka
| A znasz mnie osobiście poza tym forum 300D? | |||
kolega_maliniaka
| Rożnica pomiędzy nami jest taka 300D na tym forum co widać po sensowności wypowiedzi, że ja mam IQ a ty masz myckę na głowie. Ja wiem ze ten twój nowy nick 300D kryje stary o nazwie ksyzol. | -1 | ||
300D
| eee. ... nie wiem, wiem że znam tego typu gadkę na pamięć, ponieważ nie od wczoraj pracuję z branży. Takie szczekanie bez pokrycia mam na co dzień od nastu lat. | |||
300D
| To żeś tajemnice odkrył... lecz się głupku, sam wszystkim o tym pisałem. | |||
kolega_maliniaka
| Ja nie siedzę jak ty lizolowy po 24 godziny na dobę tutaj tylko pracuję, więc nie wszystkie wpisy czytam. Poznałem ze to ty, tylko dlatego ze nic sensownego nie wnosisz do tematu tylko trolujesz i wylewasz swoją żółć nienawiści do każdego wpisu próbującego znormalizować tą złodziejską branżę, | |||
300D
| Sam głąbie pytałeś kiedyś z innego nicku, to ci grzecznie odpowiedziałem... może nie wiesz, ale to forum czytają też trzeżwi i dorośli. | |||
kolega_maliniaka
| Ja w odróżnieniu od ciebie 300D mam tylko jeden nick o nazwie Kolega Maliniaka. Więc nie mogłem się pytać. | |||
300D
| Kończ waść, wstydu sobie oszczędż. | |||
kolega_maliniaka
| Tyż prawda lizolowy, a świstak zawija w sreberko... Trzym się ciepło bo znudził mnie na dzisiaj ten portal. | |||
~edek | teraz umowy sporządzają prawnicy z firmy CRK i tak te umowy są pisane że w sądzie nic nie macie do powiedzenia miłej nocy | |||
ese
| 2016-11-13 17:50:49 ese czkawki to oni dostana, jak wejdą nowe przepisy odnośnie wynagradzania. a niepłacenie godzin nadliczbowych będzie przestępstwem karno skarbowym ściganym kodeksem karnym. ::) "- A kiedy to wejdzie? Byle nie pierwszego maja znów, bo się nadmiaru szczęśliwości obawiam | |||
ese
| I dlaczego godziny nadliczbowe mają byc płacone, a nie kompensowane wolnym? na jakiej podstawie? | 1 | ||
wesolek
| mogą być kompensowane i oddawane wolnym, tylko że wtedy przewoznik pójdzie z torbami, chyba że zatrudni na czas mojego wolnego następnego kierowce, aby złom nie stał pod płotem. ::) | |||
~kierowca | A co Ty ese na forum wiedzy szukasz, przyjdzie Twój idol to Ci wytłumaczy, on wszystko wie na wszystkim się zna, czekaj Cierpliwie jeno klozet udrożni | |||
~Ł ysy | Co za problem oddać godziny nadliczbowe jako wolne w systemie 3/1? Większość z was przecież tak jeździ. | 2 | ||
kolega_maliniaka
| Jednak jakiś problem będzie łysy w transporcie z kompensowaniem godzin nadliczbowych. Są to godziny wypracowane i oddawanie ich bezpłatnie jest nieprawidłowe, Z podstawy liczonej z najniższej krajowej nie załatwicie tego, gdyż w składniki tej podstawy wchodzi wiele już innych składników i niema jak wsadzić tej kompensaty z nienaruszeniem Kodeksu Pracy. Wypłacane ryczałty za godziny nadliczbowe w wysokości 151. 00 złotych brutto miesięcznie są obliczane z 40 godzin pracy tygodniowo. A i tak trzeba je skompensować w gotówce lub w dniem wolnym ale odpłatnym. Transport jest tą specyficzną branżą ze 40 godzin pracy w tygodniu osiąga się w trzecim dniu pracy tego tygodnia. To jak to widzisz, tydzień pracy i dwa tygodnie wolne z tytułu kompensaty płacone podstawą? Może i tak zostać tylko ze na jeden samochód będziesz musiał zatrudnić trzech kierowców którym będziesz musiał zawsze płacić podstawę. | -4 | ||
Dawid87
| łysy przecież to logiczne że oddaje się nadgodziny w wolnym tygodniu, ale i/d/i/o/c/i typu maliniak czy wesołek znają się na prawie pracy lepiej, i twierdzą że szef dodatkowo musi im zapłacić bo im się należy | -1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.