ID: 208314
Jak powinna wyglądac prawidłowa polska umowa o pracę dla kierowcy międzynarodowego ciężarówki?
ID: 208314
ID: 208314
Witam.
Czy mógłby ktoś z doświadczonych kierowców opisac, lub dac wzór jak powinna wyglądac prawidłowa polska umowa o pracę dla kierowcy międzynarodowego? Chodzi mi o to na co zwracac szczególną uwagę itp., aby nie zostac oszukanym przez pracodawcę. Co jeśli z góry umawiam się z pracodawcą na wysokosc diety? Czy musi ona byc koniecznie opisana w umowie w dokładnej kwocie? Co musi byc wpisane w miejscu pracy? Czy wystarczy tylko "siedziba firmy i UE"? Wiem, że dla wielu doświadczonych kierowców pytanie może wydawac się ba*alnie proste, ale ja jestem początkującym kierowcą, i nie wszystko jeszcze wiem. Myślę, że taki wątek pomógłby wielu młodym kierowcom, wiedzieliby wtedy na co uważac przy spisywaniu umowy. Przykład prawidłowej umowy byłby jak najbardziej pomocny w tej sytuacji, lub konkretny opis na co zwrócic uwagę. Bardzo proszę o konkretną odpowiedź doświadczonych kierowców, prosiłbym o powstrzymanie się od docinek, i śmiania się "co to za pytanie", "to co ty nie wiesz?", jeśli komuś nie podoba się pytanie, to niech nie odpowiada, bo takie coś nic nie wniesie do wątku. Forum jest po to żeby zadawac pytania, i jestem przekonany, że taki opis bardzo pomógłby początkującym kierowcom. Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam.
Witam.
Czy mógłby ktoś z doświadczonych kierowców opisac, lub dac wzór jak powinna wyglądac prawidłowa polska umowa o pracę dla kierowcy międzynarodowego? Chodzi mi o to na co zwracac szczególną uwagę itp., aby nie zostac oszukanym przez pracodawcę. Co jeśli z góry umawiam się z pracodawcą na wysokosc diety? Czy musi ona byc koniecznie opisana w umowie w dokładnej kwocie? Co musi byc wpisane w miejscu pracy? Czy wystarczy tylko "siedziba firmy i UE"? Wiem, że dla wielu doświadczonych kierowców pytanie może wydawac się ba*alnie proste, ale ja jestem początkującym kierowcą, i nie wszystko jeszcze wiem. Myślę, że taki wątek pomógłby wielu młodym kierowcom, wiedzieliby wtedy na co uważac przy spisywaniu umowy. Przykład prawidłowej umowy byłby jak najbardziej pomocny w tej sytuacji, lub konkretny opis na co zwrócic uwagę. Bardzo proszę o konkretną odpowiedź doświadczonych kierowców, prosiłbym o powstrzymanie się od docinek, i śmiania się "co to za pytanie", "to co ty nie wiesz?", jeśli komuś nie podoba się pytanie, to niech nie odpowiada, bo takie coś nic nie wniesie do wątku. Forum jest po to żeby zadawac pytania, i jestem przekonany, że taki opis bardzo pomógłby początkującym kierowcom. Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam.
Posty (556)
~kierowca 61 | Wszystkie składniki wynagradzania są skrupulatnie rozliczane ( podstawa, ta od sprzątaczki, jakieś ryczałty za nadgodziny, nocne, MiLoG, Le Marc, diety, ryczałty noclegowe - dieta z ryczałtem, coś około 85 euro). A ile z tego dostaje kierowca jeżdżący od frachtu, wiatru, kielometra i czegoś tam jeszcze, no ile !? Tyle, ile mu sief da do ręki, jakieś 5, 5 tyś, reszta dla kogo... ? | |||
~kierowca 61 | Ano, dla siefa, żeby mógł zapłacić za paliwo i za resztę z rodziną na weekend w góry mógł pojechać !!! Ty Czesiu już jedż, bo w pondz rozładunek masz !!! | |||
~poczatkujacy mobilek | 4000 netto + dieta 150 euro dzien a jak nie tac dziada to niech wypierd... | |||
~poczatkujacy mobilek | dieta jest zalezna od kraju w ktorym jezdzic i musi byc placona w euro. albo kur.. placita albo koniec z wami. dopuki placita to oddychata a jak przestanieta placic to sonty sie wami zajmo. | |||
Dawid87
| ~poczatkujacy mobilek szybkimi krokami gonisz naczelnych ciuli e transport. podstawa 4 tyś +150 euro dniówka, a i diety muszą być zawsze płacone w euro, rozbawiłeś mnie do łez | -1 | ||
~Ł ysy | początkujący. Za 150 eur dniówki mam trzech, może nawet czterech Białorusinów lub Ukraińców. Co pozostaje powiedzieć takim jak ty? Krótkie wy pier da laj. Tyle w temacie. | |||
~Ł ysy | Zapomiałem o podstawie. 4000 netto również wystarczy dla trzech wschodnich kierowców. Masz synku fantazję. Z ciekawości zapytam, podając swoje wymagania częściej słyszysz spier da laj czy wy pier da laj? | |||
~Ł ysy | Teraz trochę matematyki : 22 X150 = 3300 4000÷4, 3=930 3300+930=4230 . Tak wyglądają sny parkingowych przygłupów. Tak trzymaj synu, za odważne sny nie ma kary. | |||
capri
| Ileż empatii... Tak się człowiek strasznie przejmuje, że "sonty sie wami zajmo" i że "przestanieta oddychać" bo "oddychata dopuki placita". Kapcie spadają. We łbie przeciąg i tylko jedno jest jasne - za ten przeciąg należy się... nie chcę myśleć ile i w jakiej walucie. | |||
~Ł ysy | To forum ma swój niepowtarzalny koloryt. Zawsze znajdzie się nawiedzony przygłup potrafiący rozbawić do lez. | |||
~Ł ysy | Pełen szacun dla tego przygłupa. Takich "cza" szanować. | |||
~Ł ysy | Kierowca61. Powiem tak, ty się ciesz, że są jeszcze ludzie, którzy chcą prowadzić firmy transportowe przy takiej zyskowności jak obecna. Trzymaj za nich kciuki. | |||
~Ł ysy | Elonex vel maliniak. Na przepustce z psychiatryka? Pisz, zaznacz swoje jestestwo, bo nie wiesz kiedy będzie kolejna okazja. | |||
~gnebca gamoni | wystarczylo by 1850zl brutto podstawy + 50% stawka za pierwsze 2 godziny nadgodzin reszta + 100%, godziny nocne, soboty + swieta, dieta krajowa 30zl + ryczałt średnio 45E dzidy nawet tego nie placa | |||
kolega_maliniaka
| Oj tam łysy nieszczęśniku na kilku klamotach, to że masz nie wszystko po kolei poukładane pod swoją kopułą, to wie większość tutaj stałych forumowiczów. Czarujesz i zakłamujesz rzeczywistość na wszystkie sposoby. Piszesz, że 3, 4 tysięcy podstawy plus diety i ryczałt to fikcja? Dam ci namacalny przykład. Firma z Warszawy tel 503671670. Podstawa 3, 9 tys plus ryczałt 43 euro plus dieta od 8 do 10 euro plus nadgodziny i premia za efektywną jazdę. Zadzwoń sprawdź. Takich firm w Polsce jest dużo. Od zawsze zastanawiam się co musiało się wydarzyć w twoim życiu, że tyle w tobie nienawiści do zawodu kierowcy. Może pora żebyś znalazł sobie jakąś kobietę, bo bije ci na dekiel. | |||
~Ł ysy | W czym problem? Zatrudniać się w takich firmach. Na co czekacie? Przygłup maliniak wam załatwi dobrą robotę. | 1 | ||
capri
| "to wie większość tutaj stałych forumowiczów" A konkretnie? Kto to jest ta większość, na którą tak łatwo się powoływać? | -1 | ||
kolega_maliniaka
| Hipokryzja jest drugą naturą Polaków capri, o czym może świadczyć twój wpis. Poczytaj sobie inne wątki z udziałem łysego a będziesz wiedziała którzy to są Ci, WIĘKSZOŚĆ. | 1 | ||
~dob. y | Ta niby większość na innych wątkach to takie same lub większe (chociaż nie ma większych od maliniaka) przygłupy które nie mają nic do zaoferowania a domagają się zarobków większych niż mają ludzie wykształceni-:) -:) | |||
kolega_maliniaka
| Obudził się klub wzajemnej adoracji, który owego czasu przedstawiłem w karykaturze zamieszczonej w mojej galerii. Następny dob y hipokryta. Za to was lubię. | |||
kolega_maliniaka
| Elektorat elity etransportowej się jeszcze nie obudził. Ale jakoś brakuje mi dzisiaj waszych, hipokryci czerwonych lajków. Który pierwszy postawi? | |||
kolega_maliniaka
| Właśnie otrzymałem przed chwilą Polską umowę dla kierowcy w ruchu międzynarodowym jeżdżących po Niemczech a przede wszystkim po Francji. Jest ona niezgodna z prawem ale niestety jak pisałem wczoraj stosowana przez 99 procent Polskich firm transportowych. Którego wyjaśnienie znowu zajmie kilka lat. Zaraz wam ją opublikuję z opisem. | |||
~Ł ysy | Kto da przugłupowi umowę? Kto odważy się zatrudnić przygłupa? | |||
~dob. y | Taa, przygłup Maliński będzie stwierdziła co jest zgodne z prawem a co nie. Burak pomylił się z powołaniem (upaść co ja piszę), nie pomylił się, znalazł to forum i "bryluje" na nim swoją głupotą-:) -:) | 1 | ||
kolega_maliniaka
| § 1 Wynagrodzenie pracownika wynosi, 2001, 00 zlotych brutto i składa się z, 1. wynagrodzenia zasadniczego w wysokości 1480, 00 złotych brutto OPIS. Do tej reguły przyjęto obliczenie wynagrodzenie od osób rozpoczynających pracę po raz pierwszy w roku która nie może być niższe niż 80 proc. płacy minimalnej. Dlatego w tym przypadku liczona płaca wynosić 1480 zł brutto. Jest jeszcze mętny casus w tym przepisie mówiący o tym ze można zastosować obniżenie do 80 procent w przypadku zatrudnienia w danym roku ale za zgodą pracownika z wieloletnim stażem pracy. 2. Innych składników wynagrodzenia. a. Ryczałtu za pracę w godzinach nadliczbowych w wysokości 151. 00 złotych brutto miesięcznie. OPIS. Ten ryczałt jest tylko zaliczka wypłacaną za godziny nadliczbowe i pracownik powinien zażądać aneksu do umowy mówiący w jakim okresie zostaną mu wypłacone fizyczne godziny nadliczbowe wg prawa. Tzn. pierwsze osiem godzin są godzinami wypłaconymi w podstawie dwie następne godziny powinny wynosić kwotę ze stawki 1480 złotych podzielone przez 160 godzin plus 50 procent naliczonych nadgodzin, każde następne plus 100 procent.. 1480 złotych dzielone przez 160 godzin daje 9, 25 razy 50 procent daje 13, 875 złotych. 1480 złotych dzielone przez 160 godzin daje 9, 25 razy 100 procent daje 18, 50 złotych. b. Ryczałtu za pracę w porze nocnej w wysokości 107. 00 złotych brutto miesięcznie. OPIS. Jest to również tylko zaliczka która powinna być wypłacona razem z godzinami nadliczbowymi. Wysokość stawki za godziny nocne wynoszą plus 100 procent. c. Wynagrodzenie za dyżur w wysokości 263. 00 złotych brutto miesięcznie. OPIS. Podobnie jak z godzinami nadliczbowymi. Jeżeli dyżur wykonywany jest po wykorzystaniu 40 godzinnego czasu pracy w tygodniu to pierwsze dwie godziny wynoszą plus 50 procent każde następne 100 procent w jednym ciągu. d. 0. 00 premie, stażowe, inne złotych brutto. OPIS. Wbrew dekretowi La Macron w którym jasno jest określone o obowiązku wypłaceniu stażowego. W mojej galerii zamieszczam wam tę samą umowę dla francuzów która jest całkowicie inna w której jest ze kierowca zarabia 10 euro za godzinę. Oczywiście zamieszczona w aneksie którego kierowca nigdy nie dostanie do reki. Gdzie jest stażowe i wysokość godzin nadliczbowych, godzin pracy itd... Ogólnie jeden kierowca ma trzy różne umowy o pracę. | |||
kolega_maliniaka
| Oczywiście jest to nieprawidłowa umowa stosowane przez 99 procent Polskich firm transportowych. | |||
ese
| I 99% kierowców wedle niej pracuje? Dlaczego, jeśli wiadomo, że jest nieprawidłowa?? | |||
kolega_maliniaka
| Godziny nadliczbowe i inne dodatki muszą być zapłacone najdalej do końca roku którego one dotyczą. | |||
kolega_maliniaka
| ese. udaj się z tą umową do PIP, to się dowiesz dlaczego jest nieprawidłowa. Po jakiejkolwiek kontroli przez francuzów twojej firmy również pokaż im tą umowę to także się dowiesz dlaczego jest nieprawidłowa. | |||
kolega_maliniaka
| Ja, odsyłam te wszystkie trzy umowy dotyczące jednego kierowcy do służb kontrolnych Francji i Niemiec. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.