ID: 158563
Czy 8, 5 Euro/H zabije Twoją firmę?
ID: 158563
ID: 158563
W związku z wprowadzeniem z dniem 1 stycznia 2015 roku na terytorium Republiki Federalnej Niemiec ustawy o płacy minimalnej (MiLoG – Mindeslohngesetz), prezentujemy interpretację prawną przygotowaną przez PKS Gdańsk-Oliwa SA we współpracy z dwiema niezależnymi niemieckimi kancelariami.
W związku z wprowadzeniem z dniem 1 stycznia 2015 roku na terytorium Republiki Federalnej Niemiec ustawy o płacy minimalnej (MiLoG – Mindeslohngesetz), prezentujemy interpretację prawną przygotowaną przez PKS Gdańsk-Oliwa SA we współpracy z dwiema niezależnymi niemieckimi kancelariami.
~etransport.pl
Posty (414)
~porzadny kierowca | rubber_duck_o2_pl (2015-01-09 20:21:37) ~zibi (2015-01-09 20:19:30) cmr albo ich inne listy przewozowe I dodatkowo jakiś paragonik z Autohofu czy Rasthofu, ALDI LIDL itp, zdjęcie z telefonu na załadunku u gebelsa i dziadtransy szybko zaczną upadać jak chwasty po Randapie :D To wiadomo nie od wczoraj. Im więcej firm upadnie tym więcej pracy dla kierowców, mechaników, serwisów, dyspozytorów, myjni dla Tir-ów, Hurtowni części zamiennych, itd, itp, i prawników (robie tu wietnam). | |||
rubber_duck_o2_pl
| ~porzadny kierowca Coś jak niedawna reklama Toyoty w tv? Padną tylko te co będą się dorabiały na kierowcach, kierowca taki głupi już nie jest, młodzi nie kradną i na uczciwe wynagrodzenie i pracę liczą. Obudź się kolego dla dobrego kierowcy, mechanika czy hurtownika praca zawsze będzie. A złodzieje sami się wyeliminują :) | |||
~zly | Zdaniem mecenas Ziaji, która na potrzeby sporządzanej opinii przeprowadziła obszerny audyt nie tylko poglądów niemieckich autorytetów prawniczych, lecz również wśród instytucji odpowiedzialnych za kontrolę wdrażania regulacji MiLoG wśród przedsiębiorców na dzień dzisiejszy brak jest jasnej i klarownej interpret acji, która pozwalałaby na stuprocentowe ustalenie, czy polscy przewoźnicy objęci są regulacją MiLoG czy też nie. Niewątpliwe kwestia ta po wejścia w życie kontrowersyjnych przepisów stanie się jedną z pierwszych, z którymi niemieckie organy będą musiały sobie poradzić. W przypadku niekorzystnej dla polskich przedsiębiorstw tra nsportowych praktyki organów niemieckich sprawa ta niewątpliwie znajdzie swoje rozstrzygnięcie prz ed Europejskim Trybunałem Sprawiedliwości, gdyż już teraz zarzuca się przepisom MiLoG, iż stanowią one naruszenie swobody świadczenia usług na terenie Unii Europejskiej. | |||
~xxx | ludzie przeciez oni to wlasnie wprowadzili po to zeby zmniejszyc konkurencyjnosc zagranicznych firm na niemieckim rynku, pytanie czy to nas dotyczy jest chyba retoryczne, niby kogo ma dotyczyc jaki bylby inny sens przepchniecia takiej ustawy | |||
~starry | A mi wyszło, że przy nowych przepisach z DE płacąc uczciwie 8. 5 Eur za 168 godz pracy kierowca zarobi ok 4200 netto. Diety można ustalić na 1 EUR dziennie. Koszt pracodawcy ok 7200. Płacąc tak jak jest obecnie czyli najniższa krajowa plus diety za 26 dni kierowca powinien otrzymać na rękę ok 6000 PLN. Koszt pracodawcy ok 7000 PLN Kto więc bardziej straci? ?? | |||
~Dziad-trans :) | Usiadłem-policzyłem. Szanowni Państwo "dziad transy" (czyli również ja) oraz wielce mądrzy "szoferzy" :). Będzie mnie to kosztowało około 300 pln od kierowcy. Kierowca nic z tego nie dostanie, dostanie większą składkę ZUS. Kierowca przebywa na terenie Niemiec około 60 godzin miesięcznie. Policzcie - to około 510 EUR BRUTTO !!!. Za pozostałe około 100 godzin- polska pensja minimalna około 1000 zł BRUTTO. Daje to dla kierowcy miesięcznie NETTO około 2200 pln. Dotyczas pensja netto wynosiła 1286, 16, teraz trzeba bedzie zapłacić kierowcy o 1000 zł wiecej, a więc odprowadzić do około 400 zł ZUS więcej. Czy kierowca zarobi więcej? Nie. Po prostu obetne diety. I panowie "szofery" - pocałujta w * wójta. | |||
BAGERA85
| Tyz sie nie mundrzyj, tylko zauwaz ze placac 4200 netto dla Ciebie to koszt 6000zl plus dieta krajowa 30zl x 25zl = 750zl + plus 37, 5E ryczaltu za nocleg x 25 = 937, 5E = 6000+750+ 4000zl =10. 750zl miesiecznie i obydwaj wiemy ze Cie na to kuVwa nie stac. Bo smigasz za 0. 8-0. 9E -chyba ze masz zelastwo splacone, tankujesz w rosji, opony nacinasz i kupujesz uzywki, olej lejesz rzepak, a samochod naprawiasz uzywanymi czesciami... Nie wspomne o dyzurach, nadgodzinach itp | |||
~czarli74 | wójt * szykuj bo jak obetniesz to tylko sobie wiesz że nie ma kierowców i sam wtedy za tą obciętą diete bendziesz jeżdził | |||
~omega | w transporcie 8, 50e plus diety, nadgodziny, podstawe itp. będąc np. trzy dni w tygodniu i pracyjąc dla dhl | |||
~zly | Macie rację tylko więcej papierkowej pracy, ale żeby to przeszło to musi się zmienić prawo Unijne lub niemcy muszą wyjść z UE | |||
~omega | trzy dni pracują dla dhl w Niemczech to jest 36 godz | |||
~czarli74 | szykuj dup... dla jasności wójta bo szofery wieżą z jednej policja inspekcje ciągną kierowce za portwel a z drugiej firma | |||
~starry | Bagerra z całym szacunkiem ale kwoty diet które podajesz są to kwoty maksymalne, nikt nie zabroni płacić mniejszych nawet 1 zł na kraju, i 1 eur za miedzą. Czy to w porządku - nie, ale zgodne z prawem. | |||
~xxx | nie wiem o co sie gryziecie, dziadtransie plac ile chcesz daj smieciowke na 200 zl miesiecznie, jak znajdziesz kogos kto za tyle pojedzie to tyle twojego | |||
~czarli74 | tak każdy DZIADTRANS biadoli a coraz więcej aut u niego stoi kiedyś firma 10 aut miała po dziesieciu latach a teraz 1000 i mówicie że nie macie na wypłaty a niemiec płaci 2500E plus niemieckie ubezpieczenie i jest ok to ja się pytam o co *... wam chodzi macie jeszcze mało jak zapłacicie minimum | |||
~Dziad-trans :) | Panowie mądrzy- dieta minimalna wynosi 30 zł. Taką mogę zastosować. Temat ryczałtów za nocleg? Wszyscy wiemy, ze jest to temat, który umrze lada chwila śmiercią naturalną, w związku z regulacjami prawnymi nad którymi pracuje komisja infrastuktury. A kierowcy trzeba zapłacić dzisiaj około 6000 pln miesięcznie. Tak jak mówię- niemieckie regulacje wzbogacą ZUS tylko i wyłącznie. Zresztą- do wszystkich "sioferów"- nie do was głąby piszę, bo jesteście mądrzy jak kalosz utopiony w błocie. Piszę to przewoźników. Panowie-spokojnie. Damy radę. Tylko biurokracja bedzie większa. | |||
~omega | 30 zł diety nie zastosujesz na uni nikt nie przyjdzie do pracy. a za ryczałty za trzy lata wypłacacie kierowcom w sądzie od 40 do 70 tyś zł i nic nie mówicie | |||
BAGERA85
| Minilana dieta krajowa to 30zl i mniejszej nie mozesz zaplacic -wywiedz sie... Diety i ryczalty sie nie naleza jak pracownik jest w niemieckiej delegacji -czyli ma placone na godziny | |||
magik
| racja. kiero raczej z tego nie będzie miał zbyt wiele. do tego myślę, iż to kwestia kilku tygodni Niemcy będą musieli odpuścić, bo zapisy raczej depczą ogólne zasady unijne. nie ma się co podniecać, ale formularze trzeba wysłać, bo ustawa przewiduje kary za nie zgłoszenie pracownika. i jak już wcześniej wspominałem, a ktoś później też podniósł - nie ma sensu szarpać się z zollem podczas kontroli, bo i tak się nie wygra, a zapłacić trzeba i tak będzie, żeby puścili żelastwo. reasumując: wysłać formularz i mieć w doopie. za kilka tygodni sprawa się wyjaśni. | |||
~omega | w transporcie się wszystko należy masz godziny, diety, nadgodziny, nocki. gołe 8, 50 to dla tych minimum do fabryki na 8 godzin | |||
magik
| omega. schowaj między bajki. coraz więcej wyroków odwrotnych do Waszych oczekiwań. coraz częściej jest zauważane, że sławetne orzeczenie z zeszłego roku dotyczy kabiny nie przystosowanej do spania. to była jakaś kabina z leżanką (coś jak pamiętam miałem kiedyś w kamazie) nie po to beceluje kilkadziesiąt tyś więcej za kabinę, żeby potem płacić krocie za noclegi. | |||
Doona
| Nie tylko ZUS zarobi, mając wyższą podstawę będziemy mieli kiedyś większą emeryturę. Wstyd zeby kierowcy pracujący po kilka tygodni poza granicami kraju zarabiali najniższą krajową. | |||
~FAD | TAKI BYSTRY TEN DZIADTRANS!!! ALE * SIĘ ZACISKA | |||
magik
| a jak trzeba będzie to zapłacę te kilkaset zetów więcej. kase dostanie głównie ZUS, US i Wasi komornicy (alimenty, kredyty), a jak już któryś wspomniał - relatywnie obniżę diety i bilans wyjdzie na zero. | -1 | ||
~omega | powiem ci tak. mam kolegów ostatnio się sądzą tylko za ryczałty. dopiero co zaczeli w sądzie a firma im proponuje ugode po 10 tyś po cichu | |||
~omega | spraw jest co raz więcej bo za bardzo rzniecie kierowce | |||
magik
| omega. Ty masz rację, ja mam spokój - tak to ujmę. i życzę miłych snów o tych milionach na koncie. można pęknąć ze śmiechu. z tego co czytam, to panowie kiero całkiem mocno wierzą w to, iż niemiecki ustawodawca napisał to coś z myślą o polskim kiero. jeszcze raz kolorowych snów. pozdrawiam | |||
~omega | poskie firmy jak by były mądre i dzieliły wszystko na połowe to każdy zrozumie ale wszystko dla siebie to sami sobie robicie problem | |||
~omega | no i 50 zł dali podwyżki to dziwisz się to wychodzi 1, 50 zł na dzień a kanclerz dała 8, 50 e na godzine to jak jej nie lubieć | |||
BAGERA85
| Panowie, wczytajcie sie, jak placi za godziny -czyli jestescie w delegacji, to nie placi diet i ryczaltow. Placac za godzine zwiekszają sie koszty pracodawcy o 20zl dziennie, a kierowca relatywnie dostanie mniej do reki, za to ma wiecej do emerytury, czyli doszła do nas cywilizacja, ale jest nadal w polskim przelozeniu |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.