ID: 158563
Czy 8, 5 Euro/H zabije Twoją firmę?
ID: 158563
ID: 158563
W związku z wprowadzeniem z dniem 1 stycznia 2015 roku na terytorium Republiki Federalnej Niemiec ustawy o płacy minimalnej (MiLoG – Mindeslohngesetz), prezentujemy interpretację prawną przygotowaną przez PKS Gdańsk-Oliwa SA we współpracy z dwiema niezależnymi niemieckimi kancelariami.
W związku z wprowadzeniem z dniem 1 stycznia 2015 roku na terytorium Republiki Federalnej Niemiec ustawy o płacy minimalnej (MiLoG – Mindeslohngesetz), prezentujemy interpretację prawną przygotowaną przez PKS Gdańsk-Oliwa SA we współpracy z dwiema niezależnymi niemieckimi kancelariami.
~etransport.pl
Posty (414)
~omega | to jest transport nie fabryka na 8 godz więc należy się wszystko | |||
~marek. k | To teraz beda firmy jedno osobowe... polak i tak znajdzie inna furtke zeby to obejsc kwestja czasu. . | |||
~omega | no no ale tych furtek co raz mniej i kary nie w rublach tylko | |||
~///////////// | powinni zrobić tak żabojady i na beneluxsie i wszystkie szmaciarze co jeżdżą po kosztach aby więcej kilometrów pozdychaią i nastanie noormalność | -1 | ||
~omega | akurat pracuje często dla dhl, dsv, nagla zobaczymy co na to spedycje. zawsze ich papiery mam | |||
~omega | do wglądu | |||
~expres 24h | omega, czytając twoje wątki można wywnioskować, że jesteś tępym nierobem i grubasem | |||
~omega | pracuje 48 godz | |||
~omega | kupiłem skaner | |||
~omega | jak mnie wyroluje spedycja albo szef to skaner pomoze | |||
~xxx | Wróble ćwierkają ze w ślad za Niemcami pójdą następni. | |||
~omega | anglia i francja na pewno oby to były ostatnie problemy naszych pracodawców | |||
rubber_duck_o2_pl
| ale się licytują, pracodawcy za dychę próbują wmówić swoją rację "głupiemu" kierowcy do momentu, aż ten zaparkuje złomka na płatnym parkingu ZOLL. Drżyjcie Dziady wiosenne łapanki już niedługo, ja się liczę z przesiadką z PL na D rejestrację, przynajmniej emerytura będzie normalna i nie będę się musiał na starość martwić. Zmienić pracę - pracodawcę w tych czasach to żaden problem :) | |||
rubber_duck_o2_pl
| jeden dziad już z ZOLL nie odebrał złomka, stoi przy A4 i reklamuje firmę z Radwanic :D | |||
Driver55
| Witam wszystkich Kolegów tych zza fajery jak i zza biurka. Ponieważ jestem nowy na tym forum chciałbym podzielić się kilkoma uwagami na temat różnych opinii, które tu przeczytałem. Ponieważ z branżą związany jestem od blisko 40 lat mogę powiedzieć, że swoje wiem i przeżyłem. Sprawdza się tu jak nigdzie indziej stare jak świat powiedzenie, że punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia. Wielu z obecnych naszych przedsiębiorców zajmujących się transportem było wcześniej kierowcami i sami dokładnie pamiętają w jaki sposób zarobili pierwsze większe pieniądze by móc kupić pierwszy samochód ciężarowy. Ile hektolitrów paliwa musieli"przepompować ", ile wykonać lewych kursów, ile wykonać innych czynności nie zawsze zgodnych z literą prawa. Dziś oczywiście nikt o tym nie pamięta bo okradana była "komuna", a to przecież własność niczyja. Nie znaczy to, że namawiam dzisiejszego kierowcę do podobnego zachowania, wręcz przeciwnie, dzisiejszy kierowca musi wiedzieć, że to już przeszłość, historia, która nigdy się nie wróci. Okazuje się jednak, że części naszych obecnych pracodawców dalej przyświeca podobna idea bogacenia się jak dawniej tylko w bardziej wyrafinowany sposób. Zaczniemy od zatrudnienia na tzw własnej działalności co do końca nie jest winą samego przedsiębiorcy, a jedynie naszego wielkiego parlamentu, który dopuścił do takiego nadużycia. Jeżeli już kierowcy udało się podpisać umowę o pracę to przyjrzyjmy się bliżej temu wynalazkowi dwudziestego pierwszego wieku. Większość umów to najniższa krajowa plus procent od frachtu, 35 groszy za kilometr czy inna złodziejska forma zapłaty. Wszystko to później kreatywna księgowość zamienia na ryczałty noclegowe i diety by kierowca nie mógł się poskarżyć, że ktoś go oszukał. Tak się zarabia na dzisiejszym transporcie w Polsce i jeszcze w kilku innych krajach ukochanej UE. Zawsze mnie frapowało jak to się dzieje, że kierowca niemiecki, holenderski czy francuski zarabia dużo więcej ode mnie chociaż frachty za przewóz pojazdem polskim czy niemieckim opiewają na tą samą stawkę. Rozumiem, że jest to może wynik wyjątkowej dobroczynności tych zza Łaby, a może to zbyt duża zachłanność naszego sektora transportowego? Na to i może inne pytania spróbujcie sobie sami odpowiedzieć. | 2 | ||
BAGERA85
| Omega, to nie jest fabryka, ale wczytaj sie chociaz w zasady obowiazujace przy placeniu tych godzin, a nie piszesz ze maja placic dla idei. Placi za godziny bo jestes w delegacji, a jak jestes w delegacji to nie placi diet i ryczaltow, albo albo, a ze godziny i ryczalty i diety... Jak jest w anglii? Masz za godzinie 10£, dodatek za prace w nocy z 5% do kazdej godziny, +50% do godziny za niedziele i dodatek za nocke 15-20£ i razem tej pensji z tym wszystkim wychodzi max 2200-2500f pensji dla kierowcy ze wszystkimi skladnikami, nie ma diet ryczaltow za nocki itp. W niemczech tez jest za godzine i kawalek jakiejs diety, ale 50E tylko z 12-15E i tez max calej pensji wyjdzie 2500E ze wszystkimi dodatkami... Innymi slowy nikt w zadnym panstwie nie placi za 600h tylko za 180-200 +jakis maly dodatek | |||
~omega | za długie wypracowania walisz to nie liceum. wspomnień ma każdy swoje jest dość | |||
~omega | bager a za adr dodatek zapomniałeś i nadgodziny ryczałt w gb | |||
~omega | gb 600funta tydzień to jest normalna stawka | |||
~omega | jak robisz za 500 to frajer | |||
BAGERA85
| I mistrzowie polskiego transportu tez ograniczą sie do minimum tzn -zaplacą tylko tyle ile beda musieli, co zmieni dla kierowcy doslownie NIC pod wzgledem pensji, wartoscią dodaną bedzie normalna skladka do emerytury i ewentualne normalne zaswiadczenie o zarobkach od pracodawcy... NIC WIECEJ. | |||
~omega | 2400 funt=2200 funt to super | |||
BAGERA85
| A ile tych godzin pracujesz na te 600f? ?? 125h? Czy max 60h | |||
~omega | na kontenerach tak płacą robota portowa sobota niedziela wolna. więcej tacho nie puści 90 dwa tyg. | |||
BAGERA85
| Nie no, nie ma co porownywac anglii i zarobkow w anglii do polskich i tutejszego badziewia:DDD To byl tylko przyklad, zeby uwidocznic ze duzo lepiej nie bedzie... Prawda i tak jest taka, ze jak ktos chce zarobic, to musi wyjechac., .. Ale to rozmowa na inny temat:) | |||
~omega | 180 godz jazdy plus 30 nadgodzin 210 godz max | |||
~omega | soboty niedziele dom 2400 do łapy | |||
~omega | bogato | |||
~omega | funta | |||
~dkt | tylko jak zachorujesz czy coś nie miłego cie spotka to z tych 5500zi od której masz składki to żyjesz normalnie a z 1700bruto idziesz pod most i jesz kit z okien o ile je będziesz miał |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.