ID: 158563
Czy 8, 5 Euro/H zabije Twoją firmę?
ID: 158563
ID: 158563
W związku z wprowadzeniem z dniem 1 stycznia 2015 roku na terytorium Republiki Federalnej Niemiec ustawy o płacy minimalnej (MiLoG – Mindeslohngesetz), prezentujemy interpretację prawną przygotowaną przez PKS Gdańsk-Oliwa SA we współpracy z dwiema niezależnymi niemieckimi kancelariami.
W związku z wprowadzeniem z dniem 1 stycznia 2015 roku na terytorium Republiki Federalnej Niemiec ustawy o płacy minimalnej (MiLoG – Mindeslohngesetz), prezentujemy interpretację prawną przygotowaną przez PKS Gdańsk-Oliwa SA we współpracy z dwiema niezależnymi niemieckimi kancelariami.
~etransport.pl
Posty (414)
BAGERA85
| I na emeryturze z 1700brutto zbierasz razem z lumpem puszki po okolicznych smietnikach... Albo do zgonnie pracujesz w budce na strzezonym parkingu za 1300zl miesiecznie... | |||
g-a
| Dalej śnicie sny złote... | 1 | ||
~kloss | ja ja gut, ubezpieczenia na kabotaze sa a dla kierowcy na prysznic i kibel to zaluja nie lubie niemcow ale podeszli do sprawy lepiej jak fr i be, | |||
~omega | kanclerz dała 8, 50e minimalnej to jak jej nie lubić jak u nas jest 8, 50 zł | |||
~prowokator | kużwa. co narzekacie.. pretensyje do bolesława l. w. obiecał nam, że po 2010 roku bedziemy druga japonią. jemu sie chyba pomeliło z laponią.. do dzisiaj mnie jak i wam wisi po sto baniek.. cza mu komórnika nasłać, niech odzyska, to co nam bolesław obiecał.. najlepiej wyszedł na tym były związkowiec frasymiuk. najpierw wywindował sie na plecach solidarności, aby póżniej sie zrobić wielkim kapitalistą. | |||
Driver55
| Króciutka dygresja do poprzedniego wpisu. Jeżeli kierowcy nie będą potrafili się zjednoczyć i określić swoich oczekiwań w sposób zasadniczy i twardy to niestety będą pracować do końca życia za najniższą krajową, a emerytura, której może doczekają nie wystarczy im na przysłowiowe waciki. Jeśli ktoś ma pomysł jak spróbować tą najpotężniejszą armię pracowniczą w Polsce zachęcić do próby zmienienia swojego losu to chętnie włączę się i w dyskusje i w realizacje tego wielkiego wyzwania które może dużo zmienić. Musimy zdać sobie sprawę iż jedynie działanie w jednej, nie rozdrobnionej grupie, mającej swych przedstawicieli mogących ich reprezentować przed przedstawicielami parlamentu czy rządu mają szanse powodzenia. To nie próba stworzenia Związku Zawodowego których mamy aż nadto, a Stowarzyszenia, wielotysięcznego ruchu który może być traktowany na równi z pracodawcami, których reprezentanci w parlamencie potrafią lobbować za stworzeniem im jeszcze lepszych warunków do wykorzystywania kierowców w swoim i tylko w swoim interesie. | 1 | ||
~prowokator | Driver pomarzyć dobra rzecz.. | |||
Driver55
| Od marzeń jeszcze nikt nie umarł, a z głodu i owszem... | 1 | ||
~porzadny kierowca | Podgląd konta Driver55Driver55 (2015-01-09 22:57:22) Zawsze mnie frapowało jak to się dzieje, że kierowca niemiecki, holenderski czy francuski zarabia dużo więcej ode mnie chociaż frachty za przewóz pojazdem polskim czy niemieckim opiewają na tą samą stawkę. Masz jakieś dowody na to co napisałeś. Bo ja widziałem faxy. Jeden dla mnie z ceną i drugi dla Francuza, też z ceną. Ładowaliśmy na dwa auta ten sam towar w tej samej firmie i jechaliśmy w jedno miejsce. Francuz był zaskoczony tak różnicą. A było to nie mniej nie więcej tylko 300eu na plus Francuza. Poza tym kolego. Policz sobie ile kto za co płaci we własnym kraju. Np: ceny czynszów za mieszkanie, prądu, wody i śmieci. Kredyty w bankach na budowę domów i kwoty rat. Reasumując kolego. Pomimo doświadczenia, jakie niewątpliwie posiadasz, wiedzę na temat stawek musisz uzupełnić. Reszta naszych szanownych kolegów potem powtarza po parkingach te brednie i tak powstają plotki i domysły. | |||
~zorientowany | Do Driver 55. Chciałeś błysnąć i... prawie Ci się udało (prawie). Piszesz do rzeczy z małym wyjątkiem... ŻADNA firma zachodnia nie jeździ za takie stawki jak POlak, Rumun, Bułgar itp. Więc temat znasz, ale tylko ze swojej strony, więc chłopie nie MAJACZ !!! Ew możesz śnić dalej o potędze polskiego transportu... | |||
~omega | wszystkiemu sa winne spedycje to jest problem nie szef | |||
~prowokator | porzundny ( m ) musisz zaółozyć mocniejsze okulary, bo niedowidzisz. co maja wspólnego raty, czynsze, becikowe, czy jeszcze wuj wie co, z wynagrodzeniem kierowcy | |||
~pzdr | te zmiany typu 8. 5E/godz czy 45h poza kabina sa po to zeby polakow rumunow bulgarow wyrzucic ze swojego rynku i chronic swoje firmy... jezeli im to sie uda to bedziemy nie zarabiali jak francuz czy holender tylko siedzieli na zasilku | |||
~prowokator | omega do tych ćwoków nie dociera, ze cała wina lezy po stronie koorrewskich spedycji, bo to one ustalają ceny za frachty, a ile płaci właściciel towaru spedycji to jest tajemnicą handlową zapisaną w prawie przewozowo spedycyjnym. przykład pierwszy z brzegu. soczek marchewkowy u producenta kosztuje 60 groszy.. ten sam soczek w sklepie kosztuje już 2, 70 zł po p[rzejęciu go przez spedycje. nic dodać nic ująć | |||
~porzadny kierowca | ~prowokator (2015-01-10 00:38:13) porzundny ( m ) musisz zaółozyć mocniejsze okulary, bo niedowidzisz. co maja wspólnego raty, czynsze, becikowe, czy jeszcze wuj wie co, z wynagrodzeniem kierowcy Naprawdę nie wiesz co???. Ty myślisz, że tam u góry (Bruksela, Luksemburg i stolicy icków) same durnie siedzą i liczyć nie potrafią. Ty myślisz, że poziom zarobków w Pl zależy od naszych decydentów??. Relatywnie na podstawie zarobków jest nas ( Francuz - Polak) na to samo stać. Dotarło??? | |||
Driver55
| Cieszę się niezmiernie, że sprowokowałem dyskusje. Oczywiście mamy nacjonalistów w tym biznesie, którzy gotowi są płacić dużo wyższe stawki swoim przewoźnikom niż obcym, ale pamiętajmy, ze to jest tylko biznes i te różnice nie idą w tysiące czy setki nawet euro za fracht. Jeśli są to na poziomie kilku procent, które w ostatecznym rozrachunku w żaden sposób nie usprawiedliwiają takich dysproporcji w zarobkach z jakimi się spotykamy na dzień dzisiejszy | 1 | ||
~zorientowany | PZDR dobrze gadasz, tylko dla nich to ten szef taki niedobry, złodziej i pijak :) Do niektórych fakty nie przemawiają, oni wiedzą swoje! | |||
~omega | spedycje zaczęły wygnanie, kabotaze, nauczyły firmy jak się pracuje jak u* kierowcę, ile zapłacić | |||
~omega | firma stawia auto do dhl na przykład i leci tak jak oni chcą. wiedzą ile ma kiero | |||
~zorientowany | Driver dam Ci super radę i zupełnie gratis... Bierzesz konia z naczepą, jeździsz na początek sam, a za pół roku jesteś zarobiony !!! Spróbuj skoro tak różowo. | |||
~Ambrozy | Kilku coś tu rozumie reszta myśli, że transport to studnia bez dna. Te zmiany jeśli coś dla kierowców zmienią to tylko na gorsze. No, ale trzeba poczekać, ten temat długo na tym etapie nie pozostanie. Niemcy w sumie powinni iść dalej, niech pracownikom niemieckich firm w Polsce nakażą też płacić trzy dyszki na godzinę, będziemy mieli piękne bezrobocie. | |||
~omega | szefo ma przekaźnika tłumacza i leci | |||
~omega | spedycja to największy wróg nie szef | |||
~porzadny kierowca | Podgląd konta Driver55Driver55 (2015-01-10 00:46:19) Ty chcesz zarobić tak samo jak Francuz???, a żyć i opłaty robić w Pl. Taki to jest każdy mądry. I ja też bym tak chciał. To se ne da Pane Havanek. Porównaj ceny a potem kapniesz się, że 3 tys eu w F to tak jak w PL 1500. Ja już to liczyłem. Jasne socjal mają lepszy i wiele innych udogodnień. Ale życie kosztuje co najmniej dwa razy drożej. | |||
~zorientowany | Tak Ambrozy, szczególnie w Amazonie to widać. Płacą tyle samo w Polsce, co w Niemczech, tylko że tam w euro :) | |||
~prowokator | porzundny co ty pieprzysz i porównujesz żabojat zarabia brutto powiedzmy 2700 eurasi przy około 160 godzinach polak przy btylu godzinach zarabia 1720 zł brutto. na co wedle ciebie te zarobki mu starcza.. na normalna egzystencje nie wydaje mnie sie. polak | |||
Driver55
| Witam zorientowany Jak przejeździsz w swoim życiu chociaż połowę tego co ja to odechce Ci się własnego konia i naczepy. Ja chcę tylko godziwie zarabiać za swoją ciężką i trudną pracę, a inne rzeczy niech robią młodzi tylko z jednym warunkiem jeżeli prowadzisz biznes to nie zapominaj o ludziach którzy Ci w tym pomagają | 1 | ||
~porzadny kierowca | Pokazywał mi Belg swoją wypłatę. Miał 2500eu. Zapytałem ile płaci za miszkanie-1200eu. Do życia i na inne przyjemności zostaje mu 1300eu. I mnie dokładnie tyle samo - tylko w Pl. | |||
~zorientowany | Ludzie czemu jesteście takimi de*il... ami? ??!!! Zachód na to co ma dochodził dziesiątki lat, a wy chcecie mieć to samo JUŻ i TERAZ !!! Tak nie ma nigdzie i cieszcie się, że nie żyjecie w Afryce. | 1 | ||
~prowokator | porzundny kup se nowe liczydło bo to ci cosik fiksuje. ty przypadkiem mie pomeliłeś francji elegancji z koreą północmą. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.