Reklamowe
Projekty OptiTruck i TrustVehicle firmyford Trucks otrzymały dofinansowanie w ramach zaawansowanego programu badawczego Horyzont 2020. Technologie opracowane w ramach projektu OptiTruck zostały zaprezentowane klientowi zdobywcą nagrody International Truck of the Year (ITOY) 2019 F-MAX i pokazały, że mogą znacznie zmniejszyć emisję CO2. Teraz, w ramach projektu TrustVehicle, celem producenta jest zaoferowanie funkcji automatycznego parkowania w ciężkich pojazdach.
Radarowy asystent skrętu RightViu od Continentala do pojazdów użytkowych jest dostępny na rynku od zeszłego lata w celu łatwego doposażenia istniejących flot. Zastosowanie technologii radarowej o dużym natężeniu ruchu zwiększa bezpieczeństwo na drogach, zapewniając niezawodne wykrywanie rowerzystów i pieszych.
Mowa o RightViu od Continentala. Rozwiązanie to zapewnia najwyższy poziom niezawodności w porównaniu z innymi systemami: technologia radarowa jest w stanie identyfikować rowerzystów i pieszych niezależnie od pory dnia i warunków pogodowych. Wyraźne sygnały wizualne i dźwiękowe ostrzegają kierowcę ciężarówki o możliwej kolizji.
Prototypowa naczepa Curtain Master przez cztery tygodnie przejedzie aż pół miliona kilometrów, a Adrian Trucker Paker, znany z nieprzeciętnej siły kierowca i branżowy influencer, weźmie udział w teście wytrzymałości naczepy. Adrian oprowadzi także widzów po sercu Działu Badań i Rozwoju Wieltonu, czyli stacji do całopojazdowego badania naczep w Wieluniu.
Największy w Europie producent kamer samochodowych jako pierwszy na rynku wprowadził do swoich nowych urządzeń system który poinformuje kierowcę o tym, że zbliża się do strefy, gdzie przeprowadzany jest odcinkowy pomiar prędkości. Dodatkowo kierowca otrzyma wszystkie niezbędne informacje, które pozwolą mu płynnie i bezpiecznie pokonać odcinek.
Wiodący na rynku dostawca systemów bezpieczeństwa pojazdów, firma Brigade Electronics, wprowadziła na rynek nowy sygnalizator ostrzegawczy kierunkowskazów, który ma na celu ostrzeganie zagrożonych użytkowników dróg, gdy pojazd skręca. System bbs-TI, który jest instalowany na boku pojazdu od strony krawędzi jezdni, zsynchronizuje dźwiękowy sygnalizator ostrzegawczy ze światłami kierunkowskazów, ostrzegając zagrożonych użytkowników dróg, że pojazd zamierza skręcać.