Porady i przykłady
Pakiet Mobilności to zestaw przepisów przyjętych przez Unię Europejską w celu regulacji sektora transportu drogowego w UE.
Pakiet ten ma na celu poprawę warunków pracy dla kierowców, zapewnienie uczciwej konkurencji w branży transportowej oraz zwiększenie bezpieczeństwa drogowego.
Dla polskich firm przewozowych Pakiet Mobilności może mieć zarówno korzystne, jak i wymagające aspekty.
W związku z tym pojawia się wiele pytań i wątpliwości, jak ogarnąć ten Pakiet Mobilności...
W naszym cyklu webinarów #ogarniamypakietmobi lności znajdziesz odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania dotyczące tachografów, ich wymiany, terminów i wszystkich spraw związanych z funkcjonowaniem firm transportowych w obecnej rzeczywistości.
Podczas pierwszego spotkania, nasz ekspert Marek Stawowczyk poruszył następujące kwestie:
- przedział czasowy wprowadzanych zmian
- przegląd tachografów
- jak działa moduł GNSS
- przypadki użycia technologii DSRC
Oczywiście nie zabrakło sekcji Q&A
W życie weszły derektywy GRS2 i CAFE czyli posłuchajcie co się będzie działo od 1 stycznia w całej EUROPIE jak i w POLSCE! Tanio to już było.
A miało być tak pięknie - 7 powodów frustracji w współpracy z firmą rozliczającą, w którym omówione są kluczowe elementy, które wpływają na jakość współpracy z biurami rozliczeniowymi. Dlaczego niektóre firmy szukają nowych dostawców usług?
''W najnowszym odcinku CplusE analizujemy decyzję niemieckiego rządu o przywróceniu kontroli na wszystkich granicach lądowych. Jak wpłynie to na przewoźników? Czy możemy spodziewać się długich kolejek i opóźnień? Odkrywamy kulisy tej decyzji, jej skutki oraz możliwe konsekwencje dla polskich firm transportowych. Czy niemieckie kontrole to odpowiedź na realne zagrożenia, czy może ruch polityczny mający poprawić notowania rządzących?''
Marek Herma i Damian Urbaś pod ostrzałem pytań uczestników webinaru #ogarniamypakietmobi lności.
Jakie tematy zostały poruszone:
Czy VDO jest w stanie dostarczyć tyle urządzeń do końca roku, aby zapewnić prawidłowy pierwszy etap retrofitu. Jak wygląda sytuacja z tacho VDO w Scania i czasami na wyświetlaczu - są nowe informacje w tej sprawie
Czy w tachografach montowanych do autobusów jest możliwość zaprogramować 12 dniowy czas pracy
Czy w tachografach, które są montowane w autobusach jest możliwość zaprogramowania 12 dniowego czasu pracy
Czy VDO jest w stanie dostarczyć tyle urządzeń do końca roku, aby zapewnić prawidłowy pierwszy etap retrofitu. Jak wygląda sytuacja z tachografem VDO w Scania i czasami na wyświetlaczu? Czy są nowe informacje w tej sprawie
Czy rolnik działający wewnątrz unii, może działać na starym tachografie czy musi wymienić na tachograf G2V2
Czy istnieje już możliwość montowania tachografów VDO w pojazdach marki Scania
Czy po zamontowaniu tachografu Smart 2 kierowca ma od razu może dokonywać wpisu załadunku/rozładunku ? Czy ten obowiązek będzie dopiero od 01/01/2025?
00:44 - Z czego wynikają zmiany technologii?
01:34 - Jakie tachografy funkcjonują w transporcie?
2:41 - Czy konieczność wymiany tachografu do końca roku dotyczy też transportu krajowego?
3:40 - Czy tachografy inteligentne drugiej generacji staną się w Polsce standardem?
4:25 - Czym technologicznie różnią się tachograf pierwszej i drugiej generacji?
5:33 - Jak nowe tachografy wpłyną na zdalną preselekcję?
7:07 - Jakie dane udostępnia tachograf nowej generacji?
9:05 - Czy wraz z wymianą tachografu konieczna jest też wymiana kart kierowcy? Jak sprawdzić czy karta kierowcy jest kompatybilna z nowymi urządzeniami?
11:25 - Czy jest możliwość oszukania tachografu inteligentnego drugiej generacji?
13:00 - Co daje wprowadzenie technologii bluetooth do tachografów?
14:07 - Czy z pakietu danych będą mogły korzystać inne systemy?
15:40 - Jakie kary grożą za przekroczenie granicy UE ze starym tachografem?
17:05 - Czy przewiduje się okres przejściowy po wejściu nowych przepisów?
17:37 - Ile kosztuje wymiana tachografów?
18:22 - Czy cena wymiany będzie rosła bliżej terminu granicznego?
18:45 - Przy 200 ciężarówkach koszt już może sięgać miliona złotych.
19:31 - Czy będą dofinansowania do wymiany tachografów?
20:35 - Czy tachograf może wymienić tylko serwis?
21:45 - Ile trwa wymiana tachografu?
21:56 - Czy stare tachografy nadają się tylko do utylizacji?
22:55 - Co z danymi zapisanymi na wymienianych tachografach?
23:20 - Jak wygląda sytuacja z wymianą w innych krajach?
24:25 - Czy możliwa jest sytuacja, że polskie firmy będą stały w kolejce do serwisu, a zagraniczni przewoźnicy będą mieli żniwa?
26:10 - Jak przygotowują się serwisy na intensywną końcówkę roku?
29:37 - Czy nowe tachografy zostaną z nami na dłużej?
Austria to kraj, który kojarzy się z pięknymi alpejskimi widokami, Mozartem i świetnie utrzymanymi drogami. Ale czy wiesz, że Austria to również ojczyzna wyjątkowych przepisów drogowych, które mogą zaskoczyć nawet najbardziej doświadczonych kierowców?
W tym odcinku CplusE Adam zabiera Was w podróż po austriackich drogach i odkrywa tajemnice sektorowych ograniczeń w ruchu ciężarowym. Dowiedz się, dlaczego Tyrol jest strefą pełną niespodzianek dla przewoźników i jakie towary nie mogą przekroczyć granicy tej malowniczej krainy.
Czy warto zainwestować w certyfikat hałasu dla ciężarówek, aby uniknąć nocnych zakazów? Jakie są korzyści, a jakie pułapki tych przepisów?