Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Porady i przykłady

Co wprowadza pakiet mobilności? Czy wszyscy zdążą wymienić tachografy?
Co wprowadza pakiet mobilności? Czy wszyscy zdążą wymienić tachografy?
Kategoria: Porady i przykłady / Ilość glosów: 76

Pakiet Mobilności to zestaw przepisów przyjętych przez Unię Europejską w celu regulacji sektora transportu drogowego w UE.
Pakiet ten ma na celu poprawę warunków pracy dla kierowców, zapewnienie uczciwej konkurencji w branży transportowej oraz zwiększenie bezpieczeństwa drogowego.

Dla polskich firm przewozowych Pakiet Mobilności może mieć zarówno korzystne, jak i wymagające aspekty.

W związku z tym pojawia się wiele pytań i wątpliwości, jak ogarnąć ten Pakiet Mobilności...
W naszym cyklu webinarów #ogarniamypakietmobi lności znajdziesz odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania dotyczące tachografów, ich wymiany, terminów i wszystkich spraw związanych z funkcjonowaniem firm transportowych w obecnej rzeczywistości.

Podczas pierwszego spotkania, nasz ekspert Marek Stawowczyk poruszył następujące kwestie:
- przedział czasowy wprowadzanych zmian
- przegląd tachografów
- jak działa moduł GNSS
- przypadki użycia technologii DSRC

Oczywiście nie zabrakło sekcji Q&A

LontexGroup

Od 1 stycznia wszystkie nowe auta bardzo podrożeją
Od 1 stycznia wszystkie nowe auta bardzo podrożeją
Kategoria: Porady i przykłady / Ilość glosów: 82

W życie weszły derektywy GRS2 i CAFE czyli posłuchajcie co się będzie działo od 1 stycznia w całej EUROPIE jak i w POLSCE! Tanio to już było.

Kinia_etransport.pl

7 grzechów głównych firm rozliczających kierowców
7 grzechów głównych firm rozliczających kierowców
Kategoria: Porady i przykłady / Ilość glosów: 84

A miało być tak pięknie - 7 powodów frustracji w współpracy z firmą rozliczającą, w którym omówione są kluczowe elementy, które wpływają na jakość współpracy z biurami rozliczeniowymi. Dlaczego niektóre firmy szukają nowych dostawców usług?

Kinia_etransport.pl

Kontrole na granicach wewnątrz Schengen
Kontrole na granicach wewnątrz Schengen
Kategoria: Porady i przykłady / Ilość glosów: 83

''W najnowszym odcinku CplusE analizujemy decyzję niemieckiego rządu o przywróceniu kontroli na wszystkich granicach lądowych. Jak wpłynie to na przewoźników? Czy możemy spodziewać się długich kolejek i opóźnień? Odkrywamy kulisy tej decyzji, jej skutki oraz możliwe konsekwencje dla polskich firm transportowych. Czy niemieckie kontrole to odpowiedź na realne zagrożenia, czy może ruch polityczny mający poprawić notowania rządzących?''

Kinia_etransport.pl

Pakiet Mobilności - Pozostało 69 dni roboczych do końca wymiany tachografów.
Pakiet Mobilności - Pozostało 69 dni roboczych do końca wymiany tachografów.
Kategoria: Porady i przykłady / Ilość glosów: 107

Marek Herma i Damian Urbaś pod ostrzałem pytań uczestników webinaru #ogarniamypakietmobi lności.

Jakie tematy zostały poruszone:

Czy VDO jest w stanie dostarczyć tyle urządzeń do końca roku, aby zapewnić prawidłowy pierwszy etap retrofitu. Jak wygląda sytuacja z tacho VDO w Scania i czasami na wyświetlaczu - są nowe informacje w tej sprawie

Czy w tachografach montowanych do autobusów jest możliwość zaprogramować 12 dniowy czas pracy

Czy w tachografach, które są montowane w autobusach jest możliwość zaprogramowania 12 dniowego czasu pracy

Czy VDO jest w stanie dostarczyć tyle urządzeń do końca roku, aby zapewnić prawidłowy pierwszy etap retrofitu. Jak wygląda sytuacja z tachografem VDO w Scania i czasami na wyświetlaczu? Czy są nowe informacje w tej sprawie

Czy rolnik działający wewnątrz unii, może działać na starym tachografie czy musi wymienić na tachograf G2V2

Czy istnieje już możliwość montowania tachografów VDO w pojazdach marki Scania

Czy po zamontowaniu tachografu Smart 2 kierowca ma od razu może dokonywać wpisu załadunku/rozładunku ? Czy ten obowiązek będzie dopiero od 01/01/2025?

LontexGroup

Wymiana tachografu: Dla wszystkich nie wystarczy czasu i urządzeń?
Wymiana tachografu: Dla wszystkich nie wystarczy czasu i urządzeń?
Kategoria: Porady i przykłady / Ilość glosów: 125

00:44 - Z czego wynikają zmiany technologii?
01:34 - Jakie tachografy funkcjonują w transporcie?
2:41 - Czy konieczność wymiany tachografu do końca roku dotyczy też transportu krajowego?
3:40 - Czy tachografy inteligentne drugiej generacji staną się w Polsce standardem?
4:25 - Czym technologicznie różnią się tachograf pierwszej i drugiej generacji?
5:33 - Jak nowe tachografy wpłyną na zdalną preselekcję?
7:07 - Jakie dane udostępnia tachograf nowej generacji?
9:05 - Czy wraz z wymianą tachografu konieczna jest też wymiana kart kierowcy? Jak sprawdzić czy karta kierowcy jest kompatybilna z nowymi urządzeniami?
11:25 - Czy jest możliwość oszukania tachografu inteligentnego drugiej generacji?
13:00 - Co daje wprowadzenie technologii bluetooth do tachografów?
14:07 - Czy z pakietu danych będą mogły korzystać inne systemy?
15:40 - Jakie kary grożą za przekroczenie granicy UE ze starym tachografem?
17:05 - Czy przewiduje się okres przejściowy po wejściu nowych przepisów?
17:37 - Ile kosztuje wymiana tachografów?
18:22 - Czy cena wymiany będzie rosła bliżej terminu granicznego?
18:45 - Przy 200 ciężarówkach koszt już może sięgać miliona złotych.
19:31 - Czy będą dofinansowania do wymiany tachografów?
20:35 - Czy tachograf może wymienić tylko serwis?
21:45 - Ile trwa wymiana tachografu?
21:56 - Czy stare tachografy nadają się tylko do utylizacji?
22:55 - Co z danymi zapisanymi na wymienianych tachografach?
23:20 - Jak wygląda sytuacja z wymianą w innych krajach?
24:25 - Czy możliwa jest sytuacja, że polskie firmy będą stały w kolejce do serwisu, a zagraniczni przewoźnicy będą mieli żniwa?
26:10 - Jak przygotowują się serwisy na intensywną końcówkę roku?
29:37 - Czy nowe tachografy zostaną z nami na dłużej?

Kinia_etransport.pl

Nietypowe prawo drogowe w Austrii
Nietypowe prawo drogowe w Austrii
Kategoria: Porady i przykłady / Ilość glosów: 91

Austria to kraj, który kojarzy się z pięknymi alpejskimi widokami, Mozartem i świetnie utrzymanymi drogami. Ale czy wiesz, że Austria to również ojczyzna wyjątkowych przepisów drogowych, które mogą zaskoczyć nawet najbardziej doświadczonych kierowców?

W tym odcinku CplusE Adam zabiera Was w podróż po austriackich drogach i odkrywa tajemnice sektorowych ograniczeń w ruchu ciężarowym. Dowiedz się, dlaczego Tyrol jest strefą pełną niespodzianek dla przewoźników i jakie towary nie mogą przekroczyć granicy tej malowniczej krainy.
Czy warto zainwestować w certyfikat hałasu dla ciężarówek, aby uniknąć nocnych zakazów? Jakie są korzyści, a jakie pułapki tych przepisów?

Kinia_etransport.pl