TRANSANNABERG - 9,12m szerokość - jeden z najszerszych ładunków przetransportowanych w Polsce
Ciepły marcowy weekend, przełom 11 i 12 tygodnia kalendarzowego 2012r. Dla firmy Transannaberg Wiesiollek. J.M. Spółka Jawna wyjątkowy. Po raz kolejny udowodniliśmy że potrafimy przewozić potężne ładunki. Do swojej kolekcji "mega" ładunków możemy dopisać transport ładunku o szerokości 9,12m. Jest to absolutnie najszerszy ładunek transportowany przez Naszą firmę po drogach publicznych.
Dystans do pokonania: 100 km
Szerokość ładunku: 9,12 m
Długość zestawu: 36,00 m
Zestaw: Ciągnik 4 osiowy + naczepa modułowa Goldhofer THP
Przygotowania do transportu to rok czasu zbierania różnych informacji. Podjęcie tak szerokiego ładunku wymagało niezwykle starannego przygotowania się przez całą firmę. Po dobraniu odpowiednich zestawów transportowych, ustaleniu ich konfiguracji, rozpoczęły się poszukiwania drogi. Sprawę nam ułatwiał fakt, że dwa lata temu z tej samej firmy zrealizowaliśmy transport składający się z 7 samochodów o różnych skrajniach ( mi. o szerokości 7,80m oraz długości 40,00m). Początkowo wyznaczono 3 warianty przejazdu. Wymagane było dokonanie szczegółowych pomiarów jezdni, potwierdzających że tak ogromny transport może się odbyć. Na tę okoliczność sporządzono szczegółową notatkę objazdu trasy. Niestety przejazd takiego kolosa wymagał wielu prac. Pierwszym etapem wymagane było przebudowanie jednego z rond które mimo, że powstało niedawno, nie zostało przystosowane do przejazdów przez pojazdy ponadnormatywne. Kolejnym poważnym punktem były punkty poboru opłat (PPO), które przewidują możliwość transportu ładunków o maksymalnej szerokości 6,40m. Aby zwiększyć przepustowość wymagane było uzyskanie zezwolenia oraz kolejno demontaż wielu elementów infrastruktury PPO. Innymi punktami utrudniającymi były przejazdy przez miejscowości. Wąskie jezdnie, chodniki oraz zwarta zabudowania ulokowane blisko jezdni wielokrotnie doprowadzały do sytuacji że przejazd w tak wąskich miejscach trwał nawet kilkadziesiąt minut.
Transport odbywał się oczywiście w nocy, pod eskortą 3 radiowozów policyjnych, 6 pojazdów pilotujących oraz grupy obsługi technicznej transportu, przygotowującą drogą bezpośrednio przed przejazdem oraz przywracająca jezdni do stanu pierwotnego bezpośrednio po przejeździe. Cała operacja przejazdu trwała 3 dni. Przeciętnie w ciągu nocy pokonywaliśmy 30 km. Pojazdy poruszały się w tempie "pielgrzymkowym". Całość została przetransportowana do portu, gdzie ładunki zostały przeładowane na barkę.
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.