Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Jeden koncern, kilka marek i auta dostawcze skrojone na miarę

Utworzona: 2025-07-07


Stellantis Pro One rozpoczął produkcję nowych wersji samochodów dostawczych z napędem bateryjno-elektrycznym Cargo Box BEV we włoskim zakładzie w Atessie. Nowa opcja ładowania o mocy 22 kW umożliwia pełne naładowanie akumulatora w 6 godzin.

Uruchomiony w 1981 roku zakład w Atessie (o powierzchni ponad 1 200 000 m2) jest największą fabryką w Europie zajmującą się wyłącznie produkcją lekkich pojazdów użytkowych, przy czym 80% produkcji przeznaczone jest na eksport do 75 krajów świata. Z taśm zakładu zjechało dotychczas ponad 7,5 miliona aut. Obecnie wytwarzane są tam duże samochody dostawcze marek Stellantis (Citroën, FIAT Professional, Opel, Peugeot, Vauxhall), zapewniające firmie stałą pozycję lidera europejskiego rynku lekkich pojazdów użytkowych i udziały w rynku na poziomie powyżej 30%.

Dzięki linii montażowej o długości 15 km, największemu warsztatowi w koncernie Stellantis oraz stale odnawianej lakierni spełniającej najnowsze wymagania w zakresie energii i zrównoważonego rozwoju, zakład w Atessie może obsłużyć ponad 1200 różnych konfiguracji pojazdów, od podwozi, przez kampery, po furgony. Ekosystem produkcyjny zwiera m.in. 14 wersji silnikowych, 4 rodzajów skrzyń biegów, ponad 300 opcji wyposażenia i 8 odmian nadwozia.

CustomFit, czyli program konwersji

Jest to jednocześnie jeden z flagowych zakładów Stellantis w zakresie CustomFit, czyli programu konwersji i personalizacji pojazdów dostawczych, który integruje ich podstawowe funkcje z modyfikacjami wprowadzonymi na potrzeby konkretnego klienta. Dzięki temu, że modyfikacje są wprowadzane bezpośrednio w fabryce, program gwarantuje najwyższe standardy jakości, bezpieczeństwa i czasu realizacji. Modyfikacje fabryczne mogą być realizowane i integrowane z rozwiązaniami opracowanymi we współpracy z globalną siecią ponad 550 certyfikowanych partnerów na całym świecie. Ta rozległa sieć pozwala zaspokajać różne potrzeby klientów biznesowych i dostarczać im przekonwertowane pojazdy za pośrednictwem sieci dealerów, optymalizując czas dostawy i poprawiając jakość obsługi klienta.


W 2024 roku odnotowano 25-procentowy wzrost w obszarze konwersji realizowanych we współpracy z certyfikowanymi partnerami i udało się podwoić liczbę dostosowanych do indywidualnych potrzeb pojazdów dla dużych flot produkowanych we własnym zakresie, osiągając 35-procentowy wzrost sprzedaży pojazdów konwertowanych w Europie.

Tam się naprawdę dużo zmieści...

Cargo Box w wersji L3 oferuje wyjątkową pojemność przestrzeni ładunkowej wynoszącą 18,5 m³, o wymiarach wnętrza: 4200 mm długości, 2030 mm szerokości i 2150 mm wysokości. Model został stworzony na bazie podwozia z napędem elektrycznym zapewniającego maksymalny moment obrotowy 410 Nm i moc 200 kW (270 KM) w połączeniu z akumulatorem o mocy 110 kWh, co pozwala na pokonanie dystansu do 320 km na jednym ładowaniu. Dla klientów potrzebujących dodatkowej przestrzeni ładunkowej pojazd będzie również dostępny w konfiguracji L4, zwiększającej pojemność ładunkową do 20,5 m³ przy długości wewnętrznej 4400 mm i wysokości 2300 mm.


W standardowym wyposażeniu wprowadzono możliwość ładowania prądem przemiennym o mocy 22 kW. Pełne naładowanie trwa 6 godzin, czyli odbywa się w czasie o połowę krótszym niż w przypadku poprzedniego rozwiązania o mocy 11 kW.

Bezpośrednie moce produkcyjne naszych zakładów w sektorze CustomFit zostały zintegrowane i poszerzone dzięki globalnej sieci 550 autoryzowanych partnerów, którzy współpracują z naszą oficjalną siecią, co pozwala nam zapewniać rozległą sieć punktów kontaktowych. Ponadto wszystkie elementy wyposażenia wyprodukowane przez naszych partnerów objęte są taką samą 2-letnią gwarancją, jak pojazdy pochodzące bezpośrednio z fabryki
wyjaśnia Arnaud Leclerc, dyrektor globalnego oddziału Stellantis CustomFit.
Źródło: Stellantis
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRANS VAT Karolina Bukowska, Rafał Sobczak S.C.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels