Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Ponad 80 milionów kilometrów w ciągu pięciu lat

Utworzona: 2024-06-26


Elektryczne ciężarówki Volvo przejechały na całym świecie ponad 80 milionów km, czyli wykonały 2000 okrążeń wokół Ziemi, odkąd szwedzki producent wprowadził na rynek swoje pierwsze elektryczne modele w 2019 roku. Ciężarówki te zmniejszyły emisję CO2, a jednocześnie znacząco poprawiły środowisko pracy kierowców.

Nowe dane monitorujące flotę elektrycznych modeli Volvo pokazują, że od 2019 r. przejechały one w ruchu komercyjnym na całym świecie ponad 80 milionów kilometrów. Przejechanie tej samej odległości równoważnymi pojazdami ciężarowymi napędzanymi silnikiem wysokoprężnym spowodowałoby zużycie ponad 25 milionów litrów oleju napędowego. Pokonanie takiej trasy modelami elektrycznymi przyczyniło się do redukcji emisji dwutlenku węgla z rur wydechowych o 68 000 ton.

Cieszę się widząc, jak firmy transportowe wykorzystują zalety elektrycznych pojazdów ciężarowych w codziennej działalności. Sektor transportu odpowiada za 7% globalnej emisji dwutlenku węgla, a modele z napędem akumulatorowym są ważnym narzędziem zmniejszania śladu węglowego. Dzięki wielu pionierom już teraz dostrzegamy ogromny potencjał tej technologii mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Rośnie globalna obecność elektrycznych ciężarówek

Globalne dostawy elektrycznych ciężarówek producenta wzrosły o 256% do 1977 egzemplarzy w 2023 roku i firma widzi ciągłe zainteresowanie klientów w 2024 r. W Europie ponad połowa klientów kupujących elektryczne ciężarówki w pierwszym kwartale tego roku wybrała Volvo Trucks – udział marki w segmencie elektrycznych pojazdów ciężarowych wyniósł 56%. W Stanach Zjednoczonych Volvo reprezentowało 44% wszystkich sprzedanych pojazdów ciężarowych w wersji elektrycznej.

Do tej pory producent dostarczył ponad 3500 elektrycznych samochodów ciężarowych klientom w 45 krajach na sześciu kontynentach. W 2023 roku firma rozszerzyła swoją obecność na rynku, dostarczając pierwsze ciężkie elektryczne pojazdy do Ameryki Łacińskiej - do klientów w Brazylii, Chile i Urugwaju. Volvo stało się również pierwszym producentem, który dostarczył tego typu pojazdy odbiorcom w Maroko, Korei Południowej i Malezji.

Nie tylko firmy transportowe, ale także nabywcy usług transportowych i logistycznych podpisują się pod inicjatywą Science Based Target Initiative (SBTi) i zaczynają wymagać zrównoważonych rozwiązań transportowych od swoich dostawców. To kolejny czynnik napędzający przejście na rozwiązania elektryczne mówi Roger Alm.

Elektryczne modele dla różnych potrzeb transportowych

Pojazdy spełniają potrzeby w szerokim zakresie zastosowań – od dystrybucji miejskiej i zarządzania odpadami po transport regionalny i budownictwo. Przez pięć lat elektryfikacji producent zdobył również solidne doświadczenie w optymalizacji wykorzystania energii, ładowania i serwisowania elektrycznych ciężarówek. Od 2019 roku stopniowo rozszerzał swoją ofertę do dzisiejszej gamy, która obejmuje osiem w pełni elektrycznych modeli oznaczonych jako „Electric”: FL, FE, FM, FM Low Entry, FMX, FH, FH Aero oraz VNR. Najlepiej sprzedaje się Volvo FH Electric, który niedawno został wybrany laureatem prestiżowej nagrody „International Truck of the Year 2024”.

Źródło: Volvo Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Studio Patrzałek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels