Dzięki inwestycjom w badania i rozwój, jakich dokonaliśmy w ciągu ostatnich dwóch lat, przegląd asortymentu i wprowadzenie nowych produktów z gamy Serie 02 przyspieszy w 2023 r. Naszym celem jest zawsze dostarczać naszym klientom produkty zapewniające najwyższą wydajność tłumaczy Alexandre Bregantim, Chief Technical Officer Prometeon Tyre Group.Linia H02 Pro Trailer korzysta z opracowanych przez Prometeon innowacji technologicznych i została zaprojektowana, aby zapewnić najwyższe poziomy wydajności i zoptymalizowane koszty operacyjne. Oferuje nowe standardy bezpieczeństwa i nośności, a także kategorię zużycia paliwa, która obecnie stanowi Klasę A dla 435/50 i Klasę B dla 445/45. W porównaniu z poprzednią linią daje ona zwiększone bezpieczeństwo (+20%, dzięki lepszej przyczepności na mokrej nawierzchni, oznaczeniu 3PMSF i nowej konstrukcji bieżnika); nośność (+10%, do 10 ton na oś); zmniejszony opór toczenia (-20%) w celu mniejszego zużycia paliwa. Montaż opony został również usprawniony (+20%). W porównaniu z konkurencją H02 Pro Trailer jest najlepsza w swojej klasie w rozmiarze 435/50 R 19.5 pod względem zużycia paliwa, przyczepności na mokrej nawierzchni i zewnętrznego hałasu toczenia, natomiast rozmiar 445/45 R 19.5 przoduje pod względem indeksu nośności (ze 160 do 164), będąc także jedynym modelem wśród swojej konkurencji z segmentu premium z oznaczeniem 3PMSF i czujnikiem RFID.
Jak cała gama Serie 02, linia H02 Pro Trailer posiada oznakowanie zimowe 3PMSF (które można nadać jedynie oponom przechodzącym konkretną próbę zdefiniowaną w rozporządzeniu EKG ONZ nr 117), jest wyposażona w czujnik RFID (urządzenia identyfikacji radiowej) i korzysta z homologacji głównych europejskich producentów pojazdów.
Niektóre innowacje wyróżniające H02 Pro Trailer obejmują:
• SWITe (Spiral Wire Technology) – drut w opasaniu o nowej geometrii i zwiększonej średnicy sprzyja trwałości i odporności
• HR4B (High Resistance 4 Belts) – konfiguracja opasania zaprojektowana w celu maksymalnego zwiększenia elastyczności osnowy i wytrzymałości strukturalnej karkasu, jednocześnie poprawiająca wygodę użytkowania, trwałość i możliwość bieżnikowania
• SHTB (Super High Tensile Belt) – kord wykonany ze stali o wysokiej wytrzymałości, dzięki czemu zapewnia wysoką elastyczność i zapobiega rozprzestrzenianiu się korozji, gwarantując wytrzymałość i długą żywotność karkasu
• COBe (Cross Over Bead) – wzmocniona stopka w połączeniu z nową geometrią metalowych drutów zapewnia dużą elastyczność, wytrzymałość i wysoką nośność
• DLTC (Dual Layer Tread Compound) – zewnętrzna warstwa bieżnika zapewnia wysoki przebieg, doskonałe trzymanie się drogi i skróconą drogę hamowania; wewnętrzna warstwa pomaga ograniczać akumulację ciepła i zapewnia niższy opór toczenia przy większej integralności bieżnika.
Nowy produkt zaprojektowano w celu zapewnienia wysokich standardów w zakresie oszczędności paliwa, bezpieczeństwa i nośności, które wyróżniają linię H02 Pro Trailer. Jej bieżnik cechuje się sześcioma wzdłużnymi rowkami sprzyjającymi równomiernemu zużyciu, przy czym dwa zewnętrzne są większe dla zapewnienia skutecznego odprowadzania wody i lepszych właściwości jezdnych; cztery rowki środkowe są węższe dla zwiększenia sztywności bieżnika oraz zapewnienia maksymalnego przebiegu i niższego zużycia paliwa, przy bezkompromisowej wydajności na mokrej nawierzchni. Żebra charakteryzują się specjalnymi cylindrycznymi kanałami, które sprzyjają stabilności i hamowaniu na mokrej nawierzchni. Rowki środkowe cechują się zmienną geometrią w celu zapewnienia doskonałej trakcji na mokrej nawierzchni przez cały okres użytkowania opony, przy zmniejszonym poziomie hałasu i poprawie komfortu akustycznego na zewnątrz pojazdu.
Źródło: Prometeon