W dniu 8 grudnia 2021 roku w Warszawie podczas dorocznego święta logistyki – Gali Logistyki, Transportu i Produkcji ogłoszone zostały wyniki XX edycji badania Operator Logistyczny Roku.
Laureat nagrody dla najlepszej firmy logistycznej w kategorii Wzrost pozycji rynkowej tegorocznej dwudziestej edycji programu Operator Logistyczny Roku LINK, to firma utrzymująca się na rynku już ponad trzydzieści lat, notowana w rankingu od 2004 r., kilkukrotnie wyróżniana za wysoką jakość usług (dostawy just-in-time) i optymalizację regularnych linii dostaw transportowych. Nagrodę Lider Logistyki zdobywa po raz pierwszy.
Badanie satysfakcji kluczowych klientów wskazuje na systematyczny wzrost pozycji rynkowej, w ostatnim roku wzrost ten miał charakter skokowy. Strategia umacniania pozycji rynkowej firmy LINK w wyniku współdziałania z koncernem Waberer’s, będącego od 2017 r. jej właścicielem, przynosi wzrost sentymentu klientów do obu tych marek. Dla wielu są one najbardziej wiarygodnym dostawcą międzynarodowych usług całopojazdowych, specjalistą od dostaw w trybie just-in-time. Cały proces transportu i obsługi klientów w firmie odbywa się z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi informatycznych oraz telematycznych, w stosowaniu tych narzędzi komunikowania firma jest jednym z liderów rynku.
Operator Logistyczny Roku to badanie satysfakcji klientów operatorów logistycznych, które dostarcza obiektywnych informacji o zakresie i jakości usług logistycznych oferowanych na rynku. Badanie od dwudziestu lat prowadzi Data Group Consulting i Wydawnictwo Eurologistics.
Celem badania Operator Logistyczny Roku jest dostarczanie uczestnikom rynku wiedzy na temat oczekiwań klientów oraz poziomu wykonywania usług logistycznych. Na podstawie wyników badania powstaje ranking firm cieszących się największym zaufaniem klientów. Ranking służy promowaniu usług logistycznych najwyższej jakości. Ocenie poddawanych jest wiele elementów zarządzania firmą: potencjał konkurencyjny firmy, kompleksowość usług logistycznych, wykonanie założonych norm usług logistycznych, standard obsługi w ocenie kluczowych klientów, standard obsługi w ocenie ogółu klientów, pozycja lidera rynku w ocenie kluczowych klientów oraz pozycja lidera rynku w ocenie ogółu klientów. Przez odniesienie ocen jakości obsługi do potrzeb i oczekiwań klientów oraz do postrzegania przez nich całego otoczenia konkurencyjnego, program badawczy pozwala uczestnikowi zmierzyć pozycję rynkową.
Tegoroczna edycja badania satysfakcji klientów – Operator Logistyczny Roku po raz drugi została przeprowadzona w nadzwyczajnych warunkach, pomiędzy kolejnymi falami pandemii COVID-19. Realizacja terenowa XX edycji – podobnie jak poprzedniej – odbyła się nie w zwykłym terminie: koniec maja-początek lipca, lecz dużo później – od lipca do końca września 2021 roku.
Źródło: LINK
Utworzona: 2021-12-13