Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Niższy opór toczenia, większy zysk – Continental pokazuje jak zmniejszyć TCO

Utworzona: 2025-06-11


Opony stają się jednym z kluczowych elementów wspierających transformację energetyczną europejskiego transportu ciężkiego. Firma Continental zaprezentowała, jak duży wpływ na redukcję emisji CO2 i efektywność całkowitych kosztów posiadania (TCO) mogą mieć odpowiednio dobrane opony w pojazdach ciężarowych – zarówno z silnikami spalinowymi, jak i elektrycznymi.

Opony z linii Conti Eco i Conti Efficient Pro, zaprojektowane z myślą o transporcie regionalnym i dalekobieżnym, wyróżniają się obniżonym oporem toczenia i wysoką trwałością. Według Continental, te cechy nie tylko wydłużają żywotność ogumienia, ale też realnie wpływają na obniżenie zużycia paliwa – a tym samym emisji gazów cieplarnianych. Ma to znaczenie szczególnie teraz, gdy od 2030 roku zgodnie z regulacjami UE emisje CO₂ z pojazdów ciężarowych mają zostać zredukowane o 45% względem poziomu z 2019 roku. W przypadku pojazdów elektrycznych, opór toczenia wpływa bezpośrednio na zasięg, co czyni wybór odpowiednich opon kluczowym aspektem zarówno dla producentów, jak i operatorów flot.

lektryczne ciężarówki, mimo postępu technologicznego, wciąż są przeciętnie o jedną trzecią cięższe niż pojazdy z silnikiem spalinowym. Continental odpowiada na to wyzwanie wprowadzając modele Conti Eco HS5 i Conti Efficient Pro HS5 z podwyższonym indeksem nośności. Dzięki temu flotom nie grozi redukcja ładowności – nawet przy pojazdach o bateriach sięgających 500 kWh. Eksperci Continental podkreślają, że głównym celem operatorów pozostaje optymalizacja całkowitych kosztów posiadania (TCO). Dlatego kluczowe jest lepsze zrozumienie wpływu opon na zużycie energii, zasięg pojazdu oraz długoterminowe koszty operacyjne. Przedsiębiorstwa coraz częściej wymagają nie tylko dobrych parametrów technicznych, ale i przejrzystości w analizie kosztów między flotą spalinową a elektryczną.

Właściwy wybór opon ma dziś strategiczne znaczenie – zwłaszcza w kontekście nowych zasad poboru opłat drogowych zależnych od emisji CO2 w UEpodkreśla Hinnerk Kaiser, szef działu rozwoju produktów EMEA w Continental.
Continental zapewnia, że obecne portfolio opon jest już dostosowane do wymagań elektromobilności, a rozwój produktów odbywa się w ścisłej współpracy z producentami pojazdów i operatorami flot.

Źródło: Continental
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels