lektryczne ciężarówki, mimo postępu technologicznego, wciąż są przeciętnie o jedną trzecią cięższe niż pojazdy z silnikiem spalinowym. Continental odpowiada na to wyzwanie wprowadzając modele Conti Eco HS5 i Conti Efficient Pro HS5 z podwyższonym indeksem nośności. Dzięki temu flotom nie grozi redukcja ładowności – nawet przy pojazdach o bateriach sięgających 500 kWh. Eksperci Continental podkreślają, że głównym celem operatorów pozostaje optymalizacja całkowitych kosztów posiadania (TCO). Dlatego kluczowe jest lepsze zrozumienie wpływu opon na zużycie energii, zasięg pojazdu oraz długoterminowe koszty operacyjne. Przedsiębiorstwa coraz częściej wymagają nie tylko dobrych parametrów technicznych, ale i przejrzystości w analizie kosztów między flotą spalinową a elektryczną.
Właściwy wybór opon ma dziś strategiczne znaczenie – zwłaszcza w kontekście nowych zasad poboru opłat drogowych zależnych od emisji CO2 w UEpodkreśla Hinnerk Kaiser, szef działu rozwoju produktów EMEA w Continental.Continental zapewnia, że obecne portfolio opon jest już dostosowane do wymagań elektromobilności, a rozwój produktów odbywa się w ścisłej współpracy z producentami pojazdów i operatorami flot.
Źródło: Continental