Ile punktów ładowania potrzebuje klient?
Analiza dotyczący bazy eksplatacyjnej jest bardzo przejrzysta. Po ustaleniu, ile ciężarówek jakiego typu dane firma planuje zakupić i jaki będzie ich przeciętny dzienny przebieg, następnym krokiem jest analiza możliwej implementacji. Korzystając z map satelitarnych, klienci mogą zobaczyć, jaki układ stanowisk ładowania można zrealizować na ich terenie umieszczając na mapie ikony ciężarówek w różnych układach, takich jak jedna za drugą, obok siebie lub w jodełkę. Podobnie wygląda obliczenie możliwego systemu fotowoltaicznego. Dostępną powierzchnię dachu można oznaczyć na mapie, a narzędzie szacuje możliwą wydajność energetyczną w zależności od lokalizacji i wpływu na cenę kWh dla klienta.Oprócz konfigurowania własnej infrastruktury ładowania, ważnym kryterium dla klientów jest możliwość ładowania na stacjach publicznych. Dzięki MAN Charge&Go firma opracowała solidny pakiet rozwiązań do ładowania publicznego, który ułatwia klientom znalezienie punktów ładowania kompatybilnych z ich ciężarówkami oraz oferuje przejrzystą strukturę cenową i możliwość płatności na miejscu.
Standard gotowości MAN eTruck
Warto podkreślić, że po raz pierwszy narzędzie pokazuje punkty ładowania dla ciężarówek, które zostały ocenione zgodnie z kryteriami marki MAN. Na ich podstawie dostępne punkty ładowania na mapie cyfrowej są zaliczone do dwóch kategorii: eTruck ready (w pełni dostosowane do obsługi ciężarówek) i eTruck limited (stacje z ograniczonym dostępem, np. ze względu na długość pojazdu).Używana podczas konsultacji europejska mapa punktów ładowania ciężarówek pokazuje nie tylko miejsca już istniejące, ale także te, które mają powstać do końca 2025 roku. Do końca tego roku dostępnych ma być ponad 1000 punktów ładowania dla ciężarówek. Taka sieć umożliwia już korzystanie z ciężarówek elektrycznych na wielu trasach dalekobieżnych. Także producent włącza się w budowę sieci wspólnie z firmą E.ON, planując utworzenie około 80 publicznych punktów ładowania w swoich centrach serwisowych do końca 2025 r.
Po uruchomieniu usługi MAN Charge&Go na wszystkich głównych rynkach europejskich w maju 2025 r. klienci będą mogli wyszukiwać w sieci punkty ładowania ciężarówek. Usługa ta to taryfa ładowania, która obowiązuje w sieci o tej samej nazwie. Karta służy do uwierzytelniania na stacji ładowania. MAN Charge&Go została opracowana tak, aby z oferty mogły korzystać także floty mieszane. Skonsolidowana i przejrzysta faktura wystawiana pod koniec miesiąca zapewnia przegląd kosztów ładowania całej floty we wszystkich punktach ładowania, z których firma korzystała.
MAN SmartRoute znajduje idealny przystanek do ładowania
Kolejną usługą w portfolio cyfrowych usług jest MAN SmartRoute. Jest dostępna dla menedżerów flot korzystających z systemu RIO Fleet Monitor i aktywnie wspiera ich w planowaniu tras. Biorąc pod uwagę poziom naładowania akumulatora i moc ładowania na poszczególnych stacjach ładowania, MAN SmartRoute znajduje optymalne punkty ładowania i w ten sposób tworzy właściwą trasę. Usługa jest częścią zintegrowanego pakietu cyfrowego, z którego posiadacze modeli eTGX i eTGS mogą korzystać bez dodatkowych kosztów przez pierwsze 5 lat.MAN oferuje kompleksowe portfolio ciężarówek z akumulatorowym napędem elektrycznym we wszystkich segmentach tonażowych: od 12-tonowego eTGL, przez ciągniki siodłowe typu Lowliner i standardowe, podwozia w układzie 4x2 i 6x2, a także sześć różnych kabin w modelach eTGX i eTGS.

Źródło: MAN Truck & Bus